BAB 14 - Married

2.4K 119 9
                                    

"Katakan sahaja,
Rudy I love you!"

🌸🌸🌸

USAI sahaja Majlis perkahwinan antara aku dan Rudy. Aku terus sahaja masuk ke dalam kamar. Penat! apa yang berada dalam otak aku hanya satu sahaja iaitu mahu mandi dan berehat. Bukan sekejap tetapi lama. Bukan sedikit jemputan malah ribuan. Mulut pun dah naik kejang asyik senyum sahaja.

"Ali mana ayah?" soal Rudy apabila tidak melihat kelibat isterinya. Syukur, kerana semua urusan dan majlis dipermudahkan dan berjalan lancar seperti yang dipinta.

"Rasanya dah naik ke bilik tu. Penat agaknya" jawab Encik Ghazali.

"Mana taknya, kena layan tetamu yang datang" Djin pula menyampuk perbualan antara Rudy dan Encik Ghazali.

Manakala Rudy pula melempar senyum.

"Kalau macam tu Rudy naik dululah, nak mandi dengan tukar baju. Naik rimas dah pakai baju pengantin ni" kata Rudy meminta izin. Tidak betah pula dia berlama disitu.

"Ha yelah"

🌸🌸🌸

Selesai sahaja mandi aku keluar daripada bilik. Namun, pergerakan ku  terhenti apabila melihat wajah sang suami dalam kamar ku. Ok, jangan jerit. Ingat dalam drama ke apa nak jerit-jerit?

"Bila kau masuk?" soalku sambil bergerak ke almari untuk mengambil baju tidurku. Yelah, dah malamkan? ingat aku tak ada kerja nak mengorat dia?

"Baru je, tuala dekat mana? takkan nak kongsi pulak" kata Rudy sambil membuka bajunya. Ah, panas!

"Tuala kau, aku dah sediakan dalam bilik mandi. Pergilah" jawabku tanpa sedikit memandang Rudy. Eh, tak kuasa aku nak tengok si landak.

"Thanks"

TBC..

Hei minna!
Rai imnida :)
abaikan segala typo
sila vote jika best and comment
bila perlu

Tadaaa! pendek?
haha sengaja
jangan lupa comment!

ENJOY!

[C] Rudy, I Love You! [RULI]✅Where stories live. Discover now