BAB 4

5.1K 116 0
                                    

"Hooreyy,,exam dah habis".laung Maya setelah keluar dari dewan peperiksaan. Hampir 6 bulan pengajian mereka untuk sem 5 ni.

"Weyh Dhia, kau dah dapat tempat intern belum?"sapa Shima sambil membetulkan tudungnya.

"Aku dah dapat dah area sini. Kau?"balas Dhia.

"Aku kat KL je."sampuk Maya selamba.

Dhia pulang ke kampung setelah tamat peperiksaan akhir. Shima dan Maya juga begitu. Ringkas sungguh penampilannya harini. Blouse merah paras peha digayakan dengan seluar slack berwarna putih. Tudung bawal berwarna putih yang di pakainya menaikkan lagi seri di wajahnya. 

Kali ini, Dhia pulang ke kampung bertemankan abang saudaranya, Fathi. Fathi merupakan anak pak longnya yang bekerja di KL. Tunangnya, kak Intan ada juga balik bersama mereka. Banyak yang mereka bualkan sepanjang perjalanan.

Setelah hampir 2 jam perjalanan, mereka sampai di rumah Dhia. Kelihatan Puan Khadijah sedang menyiram pokok-pokok bunga kesayangannya.

"Assalamualaikum umi.Rindunya kat umi."tangan Puan Khadijah dicium lalu badannya dipeluk erat oleh anak sulungnya itu.

"Waalaikumussalam Dhia. Alhamdulillah, selamat sampai rumah umi. Eh, Fathi, Intan. Jom masuk makan sama. Mak cik masak banyak hari ni." ucap Puan Khadijah mesra.

Tanpa berlengah, Dhia mengangkat begnya masuk ke dalam rumah. Dhia dibantu adiknya Maira dan Safuan. Rindu sungguh Dhia akan biliknya. Susun atur dalam bilik itu masih sama seperti yang ditinggalkan sebelum dia masuk belajar.


SELAMANYA MENCINTAIMUWhere stories live. Discover now