PROLOG

178 14 2
                                    

   "Huwaaaa! Give back my teddy bear," jerit budak perempuan berusia lima tahun sambil mengejar seseorang.

   "This is mine. Bluek!" balas budak lelaki berusia sebelas tahun yang sedang melarikan diri bersama satu patung beruang ditangannya. Sempat dia menjelirkan lidah pada budak perempuan itu.

   "Give my teddy bear! Mamaaaaa," jerit budak perempuan itu lalu jatuh terduduk di atas rumput dan menangis kuat memanggil mamanya.

   "Slow ugly girl," kutuk budak lelaki itu lalu mendekati budak perempuan yang sudah menangis sambil mengesat hingusnya yang meleleh keluar dari hidung.

   "Syad? Ash? Kenapa ni?" Seorang wanita mendekati budak lelaki dan perempuan itu. Budak lelaki itu hanya diam tidak menjawab. Hanya menjeling budak perempuan yang sedang menangis. Geli dibuatnya tatkala budak perempuan itu mengesat hingusnya.

   "I don't do anything, Auntie Irah," kata budak lelaki itu membela dirinya.

   "No...tsk tsk. Syad liar! He take my teddy, Mama," jerit budak perempuan itu lalu menangis kuat.

   "Syad..bagi balik patung beruang Ash. Kamu berdua kan kawan. Mana boleh bergaduh..." kata Puan Amunirah pada budak lelaki bernama Syad. Syad menunduk lalu memberikan patung beruang itu balik pada budak perempuan yang bertocang dua itu.

   "Don't cry. Nah, I give back to you. Let's get some ice cream?" kata Syad lalu memujuk budak perempuan itu. Budak perempuan itu memandang Syad dan patung beruang di tangan budak lelaki itu sebelum diambil patung itu.

   "Dah. Pergi beli ais krim sana. Tak mahu nangis-nangis lagi. Tak cantik" pujuk Puan Amunirah pula lalu membantu budak perempuan bernama Ash itu bangun dari terus duduk di atas rumput taman.

   Ash menganggukkan kepalanya sebelum menyambut huluran tangan Syad yang tadi menghulurkan tangan pada Ash lalu berlari ke arah truck icecream.

   Selesai membeli, Ash dan Syad duduk disebuah bangku kecil. Mereka berdua diperhatikan oleh kedua orang tua mereka dari jauh.

   "Ash! Syad! Mari balik" panggil Puan Amunirah kerana matahari mula tenggelam. Sekejap lagi pasti azan mahgrib akan berkumandang.

   "Let's go," kata Syad lalu memegang tangan Ash dan mereka berdua jalan beriringan ke arah orang tua mereka.

   "Syad, cakap apa dengan Aunty Amunirah?" Tegur Puan Kamilah pada Syad kerana dia tahu Puan Amunirah sudah belanja anaknya makan aiskrim.

   "Thankyou, Auntie Irah," ucap Syad dengan sengihan lalu mendekati Ash yang memandangnya sambil makan aiskrim

   "See you again, ugly," kata Syad lalu mengucup sekejap bibir delima milik Ash. Ash yang baru berusia lima tahun itu memandang Syad dengan matanya yang membulat dan terkebil-kebil.




A story by,
Theaizyns

*****

Hi all readers Gadis Pujaan Ashwar !

Ini ialah cerita author yang ketiga.

Yang masih on going!

Author harap permulaan prolog untuk ini dapat membuatkan korang terus membaca!

*Author target 50k reads untuk cerita ni
*Segala cerita dalam ni tiada kaitan dengan orang yg hidup atau sudah pergi. Semuanya hanyalah rekaan semata-mata oleh Author 100%

Okay!

Nak satu part seterusnya?

Sila Vote&comment❤

Setiap comment yang anda berikan amat author terima dengan hati yang terbuka✨

Teruskan menunggu bersama Gadis Pujaan Ashwar!

Enjoy your reading!!

Ashley AshwarWhere stories live. Discover now