BAB 35 🗻

6K 124 2
                                    

Danish hanya mampu merenung bilik bedah yang merawat isterinya sekarang , sudah satu jam menunggu tapi bayangan doktor atau jururawat keluar tiada langsung .

-----------------------------------------------------------

Puan Asilah berserta anaknya iaitu meluru terus ke hospital dari airport tadi . Apa yang dirisaukan sekarang ini adalah anaknya iaitu Syhera .

Syhera , bertahanlah anakku , jangan tinggalkan ibu macam kakak kamu tinggalkan ibu .ibu taksanggup nak .

Sarah yang ada disebelah ibunya memeluk ibunya yang merisaukan adiknya . Tidak lupa juga ia mengusap belakang ibunya untuk menenangkan lagi keadaan ibunya yang masih teresak esak .

" Mama , jangan macam ni , kita kena berdoa supaya syhera selamat ."

" mama tak sanggup kehilangan dia sarah , dia anak mama ." Macam mana mama nak terima hakikat yang syhera dah tiada dalam dunia ni ".

" tapi kita kena kuat untuk dia , mesti dia taknak kita sedih sebab dia , bagi dia semangat untuk bertarung nyawa ."

" mama taknak kehilangan syhera macam mana kita kehilangan adik kamu aria , sarah ."

" Sarah faham , sarah harap ibu kuatkan diri untuk syhera dan arwah aria . Arwah aria mesti taknak mama sedih . Dia tak tenang di sana mama ."

Puan Asilah hanya mampu mengangguk perlahan , dia hanya meratapi langit sepanjang perjalanan . Dalam hatinya tidak habis habis mendoakan syhera selamat .

Sungguh dia tidak mahu kehilangan Syahera Azurien kerana dia telah kehilangan Aria Syahirah. Bukan mudah menerima hakikat yang anaknya mati . Belum sempat memeluk mahupun menciumnya . Bahkan jumpa pun tidak .
Dua puluh dua tahun tidak menemuinya sungguh sayu baginya menerima lagi lagi arwah suaminya . ARIFFIN .

------------------------------------------------------------

Sampainya di hospital , Puan Asilah dan Sarah meluru ke bilik bedah yang menempatkan adiknya . Ternampak danish yang menunduk sambil meraut mukanya kasar .

Sarah mula menuju ke arah danish dan menerjahnya . Apa yang berlaku adalah disebabkan lelaki itu . Yang telah merampas adiknya dari lelaki itu . Bahkan penyebab kematian Arwah Aria .

Tentang Arwah Aria sudahpun dia ketahui dari anak buah makciknya . Terkejut yang membunuh adiknya adalah bekas teman wanita Danish dan merangkap anak kepad musuh bapa danish .

" EH JANTAN !! Kau takpayah pura pura risau pasal adik aku lah , ini semua disebabkan kau tahu tak , kenapa kau mesti jerat keluarga aku ah ."

" aku dah agak dah kau memang tak layak untuk adik aku lah , dia mesti menderita dengan kau ."

" dan kau juga penyebab kematian adik aku kan Aria Syahirah . Bekas teman wanita kau bunuh dia , semuanya sebav dendam kepada kau je tapi kenapa arwah aria dengan syhera yang kena ."

" ni semua sebab aku terlalu pentingkan diri danish , kau selfish sampai tak pikirkan perasaan orang lain , kau nak tahu tak !! Aku takdapat nak berjumpa dengan adik selama dua puluh empat tahun , aku berharap sangat dapat jumpa dia tapi apa yang aku dapat adalah batu nisan je . "

" kalaulah adik aku si Aria tu tak jumpa kau mesti dia takkan jadi macam ni lah , aku rasa dia mesti menyesal dengan aku selama ni ."

PANGGG!!!

berdesing telinga sarah apabila ditampar oleh figura yang amat disayanginya , tak lain takbukan ibunya .

" kenapa mama tampar sarah , mama tahu kan kita takdapat jumpa arwah aria sebab dia , dan sekarang syhera bertarung nyawa sebab dia ."

" mama tak pernah ajar kamu untuk kurang ajar sarah , kamu terpekik ke apa ke , kamu takkan dapat bangunkan arwah aria lah dan takkan mampu selamatkan syhera ."

"Tapi mama , kita tak dapat jumpa adik sebab dia dan dia dah rampas kebahagian adik ssyhera juga ."

" Itu semua takdir sarah , siapalah kita untuk menidakanya . Kita hanya mampu merancang yang menentukannya hanyalah dia ."mama faham kamu masih marah tapi itu semua takkan dapat jadi pemuas hati kita , arwah pun sedih kalau kakaknya berperangai begini , tidak percaya takdir yang Allah tentukan ."

sarah terdiam apabila mendengar aoa yang dicakapnya ibunya , ada kalanya benar apa yang dikata oleh ibunya . Dia sahaja yang mengikut perasaan .

selepas beberapa minit , akhirnya figura yng dinantikan telah keluar . Danish dan Puan Asilah meluru ke arah doktor yang bernama Iskandar itu , sarah pula terpinga pinga di belakang .

" macam mana keadaan isteri saya doktor , kandungan dia ? Adakah dia selamat ".

" ya doktor , macam mana keadaan anak saya , dia okey ke ? Cucu saya macam mana ."

" adik saya akan okeyh kan cikgu , dia mesti selamat."

Doktor itu sudah mengeleng kerana hendak menjawab ketiga tiga soalan yang terpacul dari mulut waris pesakit bernama syahera azurien tu .

" isteri encik sudah mula stabil bila peluru sudah dikeluarkan , anak encik sudah dikeluarkan secara bedah kerana bahaya untuk menunggu lama lama ."

" tapi isteri encik , anak puan dan adik cik masih belum sedarkan diri , kita tunggu sahaja dia sedar dari koma ."

"Anak saya kat mana doktor "

" anak encik ada dekat bilik mandian bayi nanti saya akan cakap dekat jururawat yang bertugas untuk memberi kepada encik untuk iqamatkan ."kalau tiada apa apa saya minta diri dulu , saya sudah pindahkan cik syhera ke wad vip di hospital ini ."

Danish hanya mampu mengangguk perlahan dan senyum nipis diberikan kepada doktor itu .

Puan Asilah pula sudah berdoa syukur kerana anaknya selamat . manakala sarah pula meratapi permergian doktor itu .

---------------------------------------------------------

danish masuk ke wad vvip anaknya , ternyata anaknya kembar . Dua dua perempuan .

Takdilupa juga anaknya diazankan .selepas mengazankan ia mula berfikir untuk memberi nama kepada kedua dua puterinya .

Syera Arisha dan Nia Ariasha  Sempena nama syhera dan arwah aria dan  sengaja diletakkan perkataan Sha di belakang kerana nama arwah aria dan syhera mempunyai nama yang hampir sama .

Tapi itu semua tidak mampu mengembirakan hatinya kerana syhera masih belum sedar dari koma .

Anaknya yang masih dibuai mimpi diratapinya . Syera mempunyai raut muka yang sama macam ibunya dan Nia pula mengikut mukanya . Ada terselit wajah arwah aria pada Nia . Mungkin itu kebetulan .

------------------------------------------------------------

Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now