BAB 4🗻

8.6K 218 0
                                    


"Syahera nak pergi mana ni ? Sarah bertanya apabila melihat syhera sudah mengenakan jeans dan kemeja dengan muka bermakeup .

Dia malas nak puji adiknya lelebih kerana hakikatnya adiknya mmg cantik darinya .kalau puji takut kembang pulak .

"Adik nak pergi jumpa dengan orang yang papa hutang ." Kata Puan Asilah pelik Kedua dua mereka memandang ke arah suara sayu itu , ibunya yang berjalan dari arah dapur .

Dari mata yang dilihat , ibunya pucat serta bermata bengkak  , sejak papa pegi , mamanya seakan tidak dapat menerima pemergian PAPANYA .Sarah tidak dapat mengawal muka terlopongnya .

"Syhera nak jumpa sangat dah kenapa dek , syhera bahaya tahu tak ! Lagipun adik taktahu jalan KL NI , biar kakak je pergi okeyh .syhera just jaga mama ." Arah Sarah tegas tapi Syhera hanya membuat tidak peduli

"Please Kakak , kalini biar syhera yang pergi uruskan , dah tiba masa akak rehat , sepanjang adik takde , akak je yang banyak bantu keluarga kita , akak just rest dan jaga kesihatan akak ." Balas Syhera dan terus keluar dari rumah tersebut . Syhera mengabaikan  suara kakaknya yang terjerit jerit memanggil namanya tapi hanya diendahkan sahaja .Sarah mula memegang jantungnya yang tiba tiba terasa sakit .

"Sarah kenapa ni ? Sarah dah makan ubat ke belum " risau Puan Asilah bertnya . sarah hanya menganggukan kepalanya sahaja
Sarah hanya memandang kelibat syhera yang hilang dari pandangan.

"Maafkan sarah sebab buat mama risau "

........................

Syahera Azurien berdiri depan bangunan yang tinggi .dan kemudian membuka iphonenya untuk melihat alamat yang dikirimkan lelaki itu .

Jangan ditanya macam mana aku bole dapat nombor boss keparat ni , lelaki itu sendiri cakap kalau nak bertemu dengan bosnya , aku kena datang pukul 10 .

Syahera mula melihat jam tangan dia lewat 10 minit .Apabila menekan butang menuju ke tingkat yang menempatkan CEO .tiba tiba ia disergah oleh lelaki tang mana datang .

"Saya ada meeting dan mungkin lama lagi , kalau Tengku Syahera rasa nak rajin sangat buat kerja , bolehlah kemas apa yang patut kat bilik saya ni ." ujar lelaki di belakangku .Syahera mula menoleh ke belakang dan merenung figura itu .


"Sedar Syahera ! Kau datang nak selesaikan hutang papa kau bukan tergoda dengan jantan kepARAT NI ." Omel hati Syhera


"Mmg taklah oi , aku lagi rela masak kat rumah daripada kemas tempat ni " balasku agak tegas . Dia mengerutkan dahi memandang Syhera .

"Setidaknya , kau boleh tolong kurangkan sedikit hutang hutang bapa kau lah "kata lelaki itu lancar sahaja

"Saya datang sini sebab nak selesaikan hutang bukan nak buat kerja cleaner lah ." Balas Syhera tidak mahu kalah , takpernah dalam hidup dia mengemas , ada pun katil dan bilik sahaja .

"Eh perempuan ! Mmg patut pon kau kerja tu , dahlah berhutang tapi sombong lagi , apa guna gelaran tengku tapi daripada hasil hutang " sindir lelaki itu selamba . Syhera berdecit geram

"Tuan boleh memalukan saya , tapi tolong jangan babitkan keluarga saya " marah Syhera . Pantang nenek moyangnya kalau keluarga dibabitkan sekali

"Kau nak selesaikan hutang papa kau ? Boleh ! Tapi ade syaratnya ." Kata Danish dengan senyuman sinisnya .

Aku mula terkejut dengan apa yang dikatakan lelaki kacak bernama DANISH RAYKAL . Yes akhirnya aku boleh bersihkan nama papa ! Tapi ade syarat? Apa syaratnya , aku takut

" dah sampai mana kau mengelamun ah .!" Perli Danish . Aku cuma mencebik sahaja apabile diperli oleh mamat ni .


Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now