BAB 34 🗻

5.3K 118 2
                                    

Jam sudah menunjukkan pukul 12 setengah malam tetapi kelibat Syhera belum ditemuinya lagi . Puas dihubungi telefon isterinya tapi yang menjawab hanya komputer .

Sakit hatinya apabila isterinya sendiri menghina dan fitnah dia benda yang tak langsung dibuatnya . kenapalah syhera tak pernah percayakan abang sepertimana arwah aria percayakan abang .

Haih danish , kenapa kau nak bandingkan isteri kau dengan orang dah tiada .

Merlisa ? nama itu seperti familiar !! Tapi di mana ye ? Tak mungkin !! Merlisa dah meninggal tiga tahun lepas akibat Leukemia . Tak mungkin kawan baik dia itu hidup semula .

Oh shit!! Aku pasti itu Karlisa , dia datang balik untuk hancurkan aku . Aku pasti dia mesti berdendam dengan aku sebab kisah silam keluarga kami .

Lamunan ku terganggu apabila ada sebuah mesej dari nombor yang tidak dikenali .

Danish , kalau kau nak bini kau selamat
Aku nak kau datang tempat yang aku sama masa arwah kekasih kau dulu .

          Karlisa.

" sial !! Memang perempuan tu yang hasut syhera , no dia takboleh amik nyawa syhera , syhera tengah mengandungkan anak aku ."

Selepas mendapat mesej tersebut , aku mengambil kunci kereta yang ada di atas meja . Tidak lupa juga aku mendail no polis untuk menjalanlan misi .

Apa yang aku risaukan adalah syhera..syhera...syhera . Syhera tengah sarat mengandung . minggu depan dia sudah masuk minggu untuk bersalin .

-----------------------------------------------------------

"Baguslah kalau kau dah sampai danish !! "

Danish terkejut apabila pistol dipegang karlisa ditujukan ke leher syhera

" abang !! Tolong syhera , syhera takut ".

" kau diamlah perempuan !! Aku cakap dengan suami kau "

" karlisa !! Kau dah gila ke , kau sanggup bunuh orang yang tak bersalah untuk puaskan hati kau ."

" yer !! Aku sanggup bunuh apa saja yang dimiliki kau sebab kau taklayak danish , kau taktahu betapa menderitanya aku selama berbelas tahun aku jadi miskin dan jadi mangsa dera mak kandung aku sendiri , semua ini disebabkan kau lah jantan , kau dengan bapa kau sama je , suka membuat apa yang kau nak tanpa fikirkan perasaan perempuan lain ."

" kau juga tak pikirkan perasaan kakak aku !! Dia cintakan kau tapi kau tolak dia mentah mentah , dia kecewa dengan kau sebab takpernah sedetik pun kau balas cinta dia , sejak kau mula abaikan dia !! Dia taknak ambik apa apa rawatan untuk sembuhkan penyakit , biarpun aku puas pujuk tapi dia tk dengar !! Semua sebab dia hampa dengan kau , kau buat dia macam tiada perasaan , sampailah aku tekad buat kau jatuh cinta dengan aku , tapi kau masuk jerat aku . Aku sengaja curang belakang kau dan harap kau pun alami sama macam mana merlisa alami ." Dia mati sebab penyakit dia semakin merebak ." Semuanya sebab kau ."

" aku hanya anggap Merlisa Kawan dan tak pernah lebih daripada tu , aku simpati atas kematian dia , tapi kau tak boleh membunuh hanya untuk membalas dendam ."

" yer sebab kau takpernah pikirkan perasaan orang lain , kau kaya sebab bapa kau ambil semua duit syarikat bapa aku "

" kau kejam Karlisa , yang bersalah kisah silam tu hanya orang tua aku bukan aku ."

" memang bukan kau !! Tapi kau tetap penyebab kematian kakak aku , aku bunuh arwah aria untuk sakitkan hati bini kau ni , biar dia tahu macam mana peritnya hilang seorang teman gaduh bila kecil ." Darah yang mengalir dalam tubuh kau adalah darah orang tua dah mampus tu ".

Apabila pistol sudah mula melurut dari leher syhera. Syhera bertindak memukul perut karlisa hinggakan karlisa terjatuh .

Apa yang dimahukan syhera adalah suami dia , dia bersalah sebab menuduh suaminya sendiri . Belum sempat dia berlari ! Satu das tembakan terlepas di bahu syhera .

"Danish " gumam syhera perlahan dan apa yang terjadi pada dia tadi hanya mampu berserah kepada Allah .

Syhera !

Syhera   

Syhera !

" i can't stand anymore abang !! Please help me " .

" bertahan sayang !! Abang kat sini ." Kejap lagi polis sampai ."

Satu das tembakan terkena pada jantung Karlisa , Polis masuk ke dalam dan memeriksa keadaan sekeliling . Anak buah karlisa sudah melarikan diri kerna tidak mahu masuk campur .

Jasad syhera sudah dibawa ke dalam ambulan , danish tidak habis habish menuturkan kata semangat untuk syhera dan anaknya .

Ya Allah Janganlah kau ambil nyawa Syhera sepertimana kau mengambil nyawa Aria .

Tidak lupa juga ia mendail no ibu mertuanya memberitahu keadaan syhera yang sedang bertarung nyawa di dalam ambulan .

Mylove Syahera [C]Место, где живут истории. Откройте их для себя