BAB 5 🗻

8.4K 213 0
                                    

Langkah kakiku terhenti apabila sebuah kereta jenama Vellfire berwarna hitam berhenti dihadapanku , aku mula mengundurkan langkah kakiku , hatiku berasa seperti tidak kena akan terjadi .

Lagi laju langkah aku lari , maka keluar lah sekumpulan yang aku kenali kerana itu lah lelaki yang datang mengutip hutang di rumahku , Syhera mengundur sedikit sampailah Syhera  terlanggar mamat kacak .

Ya danish raykal , yang telah memalukan keluarga aku tadi , aku juga telah menolak syarat yang diberinya untuk menglangsaikan hutang papaku .

"Apa semua ni ? .- lagakku seperti tiada apa apa yang berlaku .Tapi dirinya tetap tidak tenang apabila sekumpulan lelaki itu telah menuju ke arah belakangku . Syahera ! Kau kena berhati hati , kalau kau silap langkah , hidup kau dalam bahaya .Mata Syhera  tak henti henti memandang ke belakang sahaja .


"Syahera kan berbincang , tapi kenapa lari ? Saya datang ni nak berbincanglah pasal hutang papa syahera hehe ." Lelaki itu berkata dengan nada lembut bapok tapi boleh tahan seram eh suaranya .


"Saya taknak bincang harini , kita bincang hari lain "tegas Syhera berkata

"Errmmm , hari apa ye ? Saya nak kepastian jugak , senang aku nak aturkan jadual aku dan kita boleh berbincang berdua tanpa sebarang gangguan " balasnya gatal . Danish raykal  berkata sambil memegang bahu syahera dengan tangannya .


"Dalam masa terdekat ini , Aku sendiri yang akan datang dan bagitahu bila ."kata Syhera .Syhera menepis tangan lelaki yang berani berani menyentuh bahuku .


Syhera melihat bahasa isyarat dari mata lelaki itu , dengan cepat aku melepaskan diri , dan bunyi hon membuatnya terkejut dan tidak dapat berhenti  Syhera jatuh bertiarap hinggakan kakinya terseliuh akibat dilanggar oleh kereta ini .


"Cik tak apa apa ke ?" Soal lelaki yang melanggarnya tadi .Syhera kenal lelaki ini , lelaki yang datang rumah aku semalam , dan lelaki yang datang menagih hutang itu juga .


Dia cuba mendekatiku dengan niat ingin membantu , tetapi aku menghalangnya niat lelaki itu ."Takpayah , aku boleh jalan sendiri ."jawab Syhera lagak seperti tiada apa apa


Aku cuba bangun tapi kakiku masih berasa sakit , aku terperangkap , lelaki itu sengaja membuat dirinya melihat bahasa isyarat yang diberikan , justeru itu , dia tahu juga aku ingin melarikan diri so dia gunakan orang dia untuk langgar aku .

"Aku cakap jangan dekat lah gile " marahku apabila dia berkeras ingin membantuku

"Saya cuma nak tolong Cik je , cik cedera kan? - kata lelaki dengan nada risau .

"Aku kenal kau jantan , kau yang datang rumah aku semalam minta hutang kan " herdik Syhera kepada lelaki itu . Lelaki itu cuma tersenyum sahaja apabila syhera mula mengetahui kebenarannya


" Tak sangka Tengku Syahera Azurien ini bijak orangnya " gumam lelaki itu perlahan .Lelaki itu mula mendekati diriku , dengan kaki nak patah ni , kau pikir dapat larikan diri , lagi lagi tempat parking ini dahlah sunyi je .


"Mama Mama Mama , Papa Papa ! Kakak , tolong Syahera " doaku dalam hati

Aku buntu nak minta pertolongan , dia juga melihat ada kaki yang berjalan menghampirinya , takperlu dipandang dia sudah tahu lelaki itu siapa DANISH RAYKAL .

"Takpayah buat kerja sia sia Syahera , kau takkan dapat larikan diri dari aku , baik kau berhenti daripada kau terus sakitkan diri kau " ujar Danish sinis Syhera mengabaikan kata kata lelaki itu , dia tetap berusaha untuk berjalan , Syhera cuba melawan tapi ade sesuatu melekat di mulutnya .Pandangan aku mula kabur , yang aku dengar hanyalah arahan dari lelaki itu .


"Jangan Sentuh perempuan ini , korang buat kerje korang macam biasa .. biar aku yang uruskan dia " arah Danish seraya mengelus lembut pipi Syhera

Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now