BAB 20 🗻

6.1K 156 4
                                    

" kenapa kau tak bagi mama dan kakak aku balik Malaysia ah , tahulah kaya mampu tanggung dorang kat sana , tapi setidaknya biarlah dorang balik ke tanah diaorang , tapi kalau awak tetap berdegil juga , saya takkan teragak untuk pergi london dan cari mama ".

" KAU TAKBOLEH PERGI KE MANA MANA TANPA PENGETAHUAN AKU , AKU SUAMI KAU SYAHERA AZURIEN DAN KAU KENA MINTA IZIN DARI AKU UNTUK KELUAR .- balas danish dengan marah .

" aku rasa kau tu gila nish , sepatutnya kau yang patut duduk hospital bahagia , campur sekali orang gila kat sana .

Apabila syhera membalas cakapnya , ia hanya diam malas ingin berlaga lagi dengan syhera , tanpa disedari mereka diperhatikan oleh bibik .

Baru saja seminggu berkahwin tapi suami isteri ini tetap dengan ego mereka , selalu saja bergaduh. Pasal spender pun boleh jadi isu juga

.........

" Bibik kan dah cakap kalau Syahera Azurien tidak akan pernah menjadi  Aria Syahirah , Syahera itu keras kepala manakala Aria seorang yang menurut , apa yang danish cakap ! Semua aria dengar je , tapi Syahera suke memberontak dan suka mencari salah ." .

...........

Danish masuk ke dalam bilik dan melihat syhera sedang memasukkan baju ke dalam beg

" kau nak buat apa dengan beg tu ! Kau nak lari ke hah ! ."

" kau pikir aku ni bodoh sangat ke ah nish ! Kalau aku nak lari pun aku akan pastikan tiada siapa tahu , kau pun satu ! Dah terang terang baju yang aku masukkan ni baju kau " ., kau kata kau meeting masa kat ruang tamu tadi kan " so aku tolong kemaskan ."

" ouh okey , masukkan baju tu baik baik , pastu kalau aku tiada nanti , jangan gatal gatal nak keluar tanpa izin aku " .

" walaupun saya sosial pun memang tiada kena mengena dengan awak , tapi saya ingat batas saya sebagai isteri , agama saya masih kukuh " .

" Alhamdulililah ingatkan dah gedik sangat "

Syhera hanya mencebik sahaja apabila nish mula menyakat ia . Tahulah dia dulu sosial tak bertempat , tapi macam mana mamat ni boleh tahu ? .stalker ke ?

................

Sarah mula membuka kelopak matanya , ia merasakan dirinya semakin pulih , apa yang terjadi ? Kenapa dia di hospital ? Dia langsung tak ingat apa apa

Perlahan lahan ia mula bangun dan menyandarkan diri . Ia mencari kelibat mamanya . Akhirnya matanya tertumpu kepada seorang wanita yang tidur dengan lena di sofa mahal itu .

" mama .- panggil sarah perlahan .

" ya allah sarah , kamu dah sedar sayang , kamu okeyh ? .- puan asilah berkata .

" sarah okeyh mama , kita buat apa kat sini ? Kita di mana ? .- balas sarah pula .

" kita kat hospital london sayang , dah dua minggu sarah tidak sedarkan diri lepas perbedahan itu .

" hmm , mama ? Adik di mana sekarang ? Apa khabar dia ?

" sarah jangan risau , dia baik baik je kat sana , lagipun dia ada suami "

Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now