BAB 21 🗻

5.9K 150 3
                                    

Betul kata bibik , aku kena cuba buka hati untuk syhera yang kini sudah menjadi isteriku yang sah .

Berdosa diriku jika aku masih mencintai perempuan lain , tapi isteriku ? Aku langsung tak cuba untuk mencintai dia .

Maafkan Nish syhera , aku dah permainkan perasaan kau , aku takpernah pun pikirkan pasal kau .hati kau pun aku tak peduli , lelaki jenis apa kau ni Danish .

Ya , betul kata bibik , aku kena cuba untuk terima hakikat yang Aria sudah tiada di dunia ni , aku kena cuba mencintai Syhera , biarpun mereka berwajah sama tapi perangai mereka berlainan .

.............

Ketika syhera sedang duduk di meja kopi , dia dikejutkan oleh pembicaraan danish .

" kita honeymoon kat bali lah sayang , aku rasa kita tak payah bawak baju lah gedik , sebab nama pun honeymoon kan , so kita tak payah pakai apa apa dan aku juga akan pastikan tiada sehelai benang pun akan berada di tubuh kau " .

Terus merah padam muka syhera dibuatnya menahan malu weh .

" aku taklayan orang gila macam kau lah "

Belum sempat syhera beredar , danish terus memeluk syhera , makin tidak tentu arah dibuatnya .

" kau nak pergi mana ?" .

" lepaslah nish "! .- syhera memberontak minta dilepaskan tetapi danish makin mengeratkan pelukan nya . Danish pun berbisik di telinga syhera .

" maafkan aku sebab selalu buat kau asyik kecewa and selalu buat kau menangis , bagilah aku masa untuk terima kau sepenuhnya dalam hidup aku , aku masih belum menerima kematian Aria Syahirah . Aku juga perlukan masa untuk rehda yang aria dah tiada dalam dunia ni , aku perlukan kau untuk selalu ada saat aku jatuh susah dan senang aku ."

Syhera memusingkan badannya , dia mula memandang lelaki itu dengan tatapan untuk menilai sejauh mana lelaki itu .

" aku tahu aku jahat sebelum ini , aku juga selalu buat kau sakit hati , aku tak pernah pikirkan perasaan kau , tapi itu salah kan bila aku nak mulakan hidup baru aku dengan kau syhera ."

Danish menambah katanya lagi dengan bersungguh sungguh demi meyakin syhera .

" macam mana syhera nak percaya yang nish tak tipu , yang nish takkan lukakan hati syhera lagi "

" bila syhera dah mula sayangkan nish , syhera akan sayang dan cintakan nish sepenuh hati macam mana aria buat dulu , dan kalau nish tipu ! Nish tidak akan dapat kepercayaan dan cinta syhera " .

" nish tak boleh janji yang nish takkan lukakan hati syhera lagi , tapi setidaknya nish akan cuba untuk tidak sakitkan hati syhera lagi " .

" syhera perlukan masa untuk terima nish , syhera cuma takut kalau syhera dah mula buka hati untuk terima nish , SYHERA TAKUT KENA BERHADAPAN DENGAN KENYATAAN KALAU NI SEMUA HANYA SANDIWARA .

" terserah syhera nak pikir pasal nish , tapi nish ikhlas untuk mulakan hidup bersama syhera dan cuba rehda dengan permergian aria , nish takkan paksa syhera . Sebab mungkin pikir ni semua terlalu cepat bagi syhera , bila kita pergi ke kubur Aria Syahirah tadi , nish dapat rasakan sesuatu . Nish dapat rasakan kehadiran Aria Syahirah , dia sepertu bahagia dengan kehidupan nish sekarang . Demi Allah , sejak syhera datang dalam hidup nish . Aria Syahirah dah takpernah muncul dalam mimpi nish lagi " .

" kekadang kita kena terima dan rehda dengan pemergian sesorang itu , kita kena terima juga yang seseorang itu tidak akan kembali lagi " .

" kenapalah nish tak pernah perasaan yang syhera ni takdelah menyakitkan hati sangat "

Selepas berkata , danish mula mencium dahi syhera .

Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now