BAB 10 🗻

7K 171 1
                                    

Aku melihat sekeliling bilik ini dan duduk balkoni bilik ni , tahulah ade tv , novel dan kelengkapan dekat bilik ni tapi aku rasa macam dalam tahanan je sebab aku langsung tidak dibenarkan keluar dan mata mata bodyguardnya juga di sekeliling rumah  .

Aku dikejutkan dengan bukaan pintu daripada bibik yang berusia tu , dahlah kaki aku masih terasa sakitnya , bibik ni pula suka sakitkan hati aku , puas aku bagi amaran kat dia jangan panggil aku dengan gelaran "PUAN" .

"Pu..a..n eh cik Syhera , jemput makan ni , saya dah bawa kegemaran cik syhera ."

"Saya taknak makan , bibik makan je makanan tu , kalau taknak membazir lah .- " jawabku angkuh sedikit . Bibik ni sudah masuk lebih 5 kali ke bilik aku tapi tetap juga aku tolak makanan yang dibawanya

"Tapi Tuan Danish suruh Cik syhera makan , dia risau cik jatuh sakit nanti ." Kata Bibik itu seakan risau sahaja . Aku hanya menjeling .

"Yang dia nak risau dah kenapa , saya bukan sesiapa pun bagi dia ! Dia tu penculik faham tak ".marahku dan Bibik itu tersentak dengan tengkingan aku tadi , bukan aku biadap , aku geram je dengan danish tu sebab dia buat taktahu je apa yang dia buat 2 hari lepas , pastu nak risau risau bagai .


"Apa bising bising ini ! Yang kau degil sangat pahal ah syhera " terjah Danish dari pintu bilik . Taktahu sejak bila dia datang . Danish mula memarahi aku hanya disebabkan aku taknak makan je , aku bukan siapa siapa pun bagi dia , pertalian darah pun tiada lah weh .


"Aku taknak makan apa yang kau hidang sekalipun , aku lagi sanggup mati sebab tak makan je ". Balasku kasar . Dengan lelaki macam ni takboleh bagi muka sangat

"Baik aku makan sebelum aku yang akan makankan kau lah perempuan ". Lawan Danish tak mahu kalah . Perkataaan akhir itu sengaja diperlahankan

"Aku takkan pernah makan apa yang kau bagi sekalipuan ,aku taknak lah , takpayah lah paksa bodo ." Kataku lantang . Bibik yang di hujung bilik sudah terhinjut bahu

"Bak sini makanan ni bik , biar saya yang bagi suapan kesayangan kat cik syhera ".Bibik itu hanya menurut arahan dari Tuannya ,ia mula memberi hidangan itu kepada Tuanlah sangat , aku takut sebenarnya tapi aku buat dang je  , ego menguasai diri .


Dia mula mendekati aku dengan hidangan ia , aku semakin mengundur sampailah tersentuh dinding kat katil tu .Dia memaksa aku membuka mulut aku , tapi aku tetap gagahkan juga , apabila aku berdegil , dia mencengkam mulutku dan menyumbat nasi tu dengan lauk itu sekali , lama kelamaan airmata yang aku aku tahan dari tadi , akhirnya terjatuh juga .mulutku mula bengkak dengan cengkaman dia .


Dengan mama , aku takpernah dilayan macam ni selama ini , aku rindu keluarga aku , kakak , papa , mama imissyouuuuuu .

Sumbat sumbat lagi ke dalam mulut aku , aku tepis kasar pinggan tu sampai berterabur nasi tu .

"Kurang ajar kau perempuan ! Bak sini kau ! "

Dia tarik tangan aku , dia suruh aku makan apa yang kat lantai tu , bila aku lawan dia tunjal kepala aku supaya makan apa yang ada kat lantai tu , aku lemah sangat , aku akur dengan apa yang dia suruh , akhirnya malam itu , aku dihidangkan makanan beralas lantai . Bila mamat tu dah tengok aku tgh makan , dia keluar sambil tersenyum sinis .

KAU KEJAM DANISH RAYKAL , AKU BENCI KAU ! .

...................

DANISH P.O.V

aku meraup wajahku , aku jahat sangat ke ? Aku tak boleh kalau orang dah cabar aku ! Aku jadi panas . Tapi apa yang aku buat tadi , aku menyesal lah .

tanpa membuang masa aku kebilik dimana aku melarangnya masuk , aku rindu SI DIA , aku masih sayangkan dia , dan aku takkan lupa apa yang jadi dengan dia . perlahan lahan aku masuk ke bilik tu , bilik kenangan aku dengan si DIA  . Aku mengambil gambar yang masih tersusun rapi di dalam bilik itu , aku rindu kenangan aku bersama dia . YA ! Dia Cinta Pertamaku .

 

Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now