BAB 3 🗻

9.4K 232 0
                                    

Aku terdengar kekecohan yang berada di tingkat bawah , mamanya ku yang sedang berduka pon dimarahi oleh sekumpulan lelaki itu .

"Adakah ini rumah TENGKU ARIFFIN"
T

anya sekumpulan lelaki yang berada di depan pintu rumahnya


"Ya ini rumah Tengku Ariffin , Korang semua siapa ya ? Kenapa cari suami saya ."jawab Puan Asilah tenang .

Aku tak cari suami kau , sebab kami dah tahu suami puan dah mati seminggu lalu , kami nak bagitahu yang suami puan ada berhutang dengan boss kami sebanyak 300k "balas Lelaki itu kasar . Puan Asilah terduduk

Untuk selamatkan sebuah syarikat , suami puan gagal menyelamatkan syarikat sendiri serta gagal membayar hutang dari tuan kamu .Terbuntang  terus Mamaku apabila mendengar jumlah wang yang dipinjam oleh papaku .Aku dan kakak sarah mula berlari mendapatkan ibuku yang terduduk di lantai .


"Mama kenapa ni ? Tanyaku kepada mamaku yang masih menangis dan menghiraukan soalanku .Sarah pula memandang sekumpulan lelaki itu

"Apa yang encik buat pada mama sampai mak aku menangis macam ni sekali , kami baru je kehilangan orang yang tersayang dalam dunia ni "-jawab Syhera  yang tidak dapat mengawal perasaan marahnya , cukuplah dengan kematian papanya .

"Bapak kau hutang dengan boss kami banyak kau tahu tak . Sebanyak
........" balas lelaki itu tapi cepat saja dipotong oleh Syhera

"Kalau nak bincang pasal hutang , bincang hari lain . Waktu sekarang tak sesuai , kalau tuan korang nak jumpa juga , aku sendiri akan pergi syarikat tuan korang dan bincang pasal hutang ."
T

olong keluar dari Rumah kami "arah  syahera menunjukan pintu keluar menggunakan tangan nya .


Syahera Dan Sarah Mula memapah puan Asilah ke dalam biliknya , sampai dibilik syahera memandang ibunya yang masih diam sahaja dan resah , syahera mula menggengam kedua dua tangan ibunya .

"Mama jangan risau pasal semua ni , biar syahera sendri pergi selesaikan , ia juga berharap agar kata kata itu dapat kurangkan risau yang melanda perasaan ibunya . Mendengar syahera anaknya berkata begitu  , mamanya cuma mengelengkan kepala dan terus menangis dengan esaknya .Sarah dan Syahera Memandang antara satu sama lain , sayu saja hati mereka melihat mamanya begitu .


"Macam mana adik nak bayar hutang papa , akak tak sangka papa sanggup berhutang sebanyak tu untuk selamatkan syarikat keluarga kita . Akak dengan mama dah suruh papa lepaskan syarikat malang tapi papa tetap degil , sekarang apa jadi dekat keluarga kita .

"Mana kita nak dapat duit sebanyak tu syahera .. sarah ... , mama ada cadangan .. mungkin kita lari je dari sini  and mereka takkan buru kita lagi lepas ni ." Mamaku bangun dan mengambil beg pakaian miliknya , dia juga memasukkan pakaian dalam beg dengan terburu buru .


"Mama !! Kalau kita lari sekalipun itu tidak akan menyelesaikan masalah , kita lagi menambahkan masalah yang ada nanti .- sarah berkata lembut sambil berjalan ke arah mamanya .

"Syhera setuju dengan cadangan mama , kita lari jelah weh , kita mana mampu bayar hutang tu , mana nak cari duit tu , "Syhera  berkata sambil memegang kedua dua bahu kakaknya "

"Kenapa perlu lari Syahera  , jangan jadi bodoh , kita takkan dapat hidup tenang kalau asyik hidup dengan larian sahaja "kata Sarah seakan marah

"Kalau macam tu , biar Syahera sendirikan settelkan masalah bodoh ni ."
A

ku cuba terlihat kuat di depan kakakku dan ibuku tapi di dalam hati tiada sesiapa yang tahu .Seminggu yang lalu , kalau aku tahu bapak aku pergi , sudah lama aku sanggup belajar di MALAYSIA .


Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now