BAB 28 🗻

5.1K 113 1
                                    

Aku melihat syhera yang sedang berdiri di hadapan kolam renang yang berada di tepi rumahku .

Sudah masuk dua bulan dia mengelak dariku , apabila aku bertanya tentang bayi yang dikandungkan . Dia akan bagi jawapan yang sama sahaja . Puas aku cuba berbaik dengan dirinya tapi syhera tetap ego .

Perlahan lahan aku menuju ke arahnya dengan langkah kaki yang berbunyi perlahan . Sebab takut dia lari lagi dari aku . Sebaiknya aku di belakangnya . Aku terus memeluknya ia dari belakang dengan erat . Sungguh aku rindukan syhera .

" Awak , Apa ni ? Lepaslah Nish ."- kata syhera yang sudah bergelut untuk dilepaskan .

" Please Don't Move Sayang , imiss you ."

Lepas aku berkata begitu , syhera sudah berhenti meronta dan membiarkan saja aku memelukanya .mungkin dia juga rindu denganku .

" Kenapa Nish tipu syhera pasal arwah aria ".

Aku tersentak dengan syhera , seakan dia tahu saja mukanya seiras arwah aria .

" bukan nish tipu , nish buat semua ini untuk kebahagian kita , masa lalu nish sudah lama pergi .nish cuma takut kehilangan syhera macam arwah aria ."

" syhera tahu nish sebenarnya tak cintakan syhera . Dalam hati nish cuma ada arwah aria saja . Dan nish cuma gunakan syhera untuk hilangkan rasa rindu nish pada arwah aria ."sebab arwah aria seiras dengan syhera kan ".

" nish tak bermaksud nak tipu pasal arwah aria , yes memang nish mula mula rancang nak dapatkan anak yang sama muka seperti arwah aria . Tapi bila syhera dah bersama nish , nish rasa nish dahmula cintkan syhera sehinggakan dalam fikiran nish cuma ada syhera . Jujur nish kata arwah aria sudah tiada dalam hati nish lagi sebab adanya syhera ."

" betul apa yang nish cakapkan ni ? Syhera takut ni cuma sandiwara nish untuk berlembut dengan syhera "

" betul syhera sayang , dalam hati nish sudah ada seorang perempuan bernama syhera ".

Syhera mula tersenyum manis ,dari mata danish menunjukkan dia ikhlas bersamanya . Ya Allah dia suamiku , janganlah kau ego sebab orang yang dah tiada di dunia ni .

Maafkan Aku Aria Syahirah , aku gagal jaga Danish macam mana kau jaga . Aku dapat rasakan yang danish bahagia bersama kau , Danish adalah lelaki bertuah yang dapat perempuan yang baik seperti kau .

Aku melihat danish masih melingkarkan tangannya di pinggangku . Sungguh aku bahagia mendengar kata kata danish tadi .

...........

Puan Asilah Terkejut dengan sikap sarah yang tiba tiba membaling barang dia dalam biliknya . Berserta muka dingin dan bengis sarah . Amalia dan Puan Asilah takut untuk berjumpa dengannya . Kenapa Sarah macam ni ?

" Aku Benci Kau Izzat Ahmadi , kenapa kau datang semula dalam hidup aku ah , aku dah tak perlukan kau lagi . Cukuplah aku sakit dengan apa yang kau buat dulu ."

Kecurangan Izzat terhadap Sarah semakin berlegar legar di kepalanya . Justeru itu semua barang di bilik semua dijatuhkanya . Sikap memberontak  sarah datang kembali "

Jujur dia kata , Izzat sahajalah yang masih bertaktha di hatinya , semua kata kata lelaki itu masih dingatnya . Janji untuk bersama pun masih belum dilupakan . Sungguh Sarah mencintainya tapi semua hancur apabila Izzat curang di belakangnya .

Terjumpa lelaki itu di taman memang membuatkan sarah bengang , Izzat memandang sarah tanpa henti dengan riak wajah muka selamba . Kenapalah lelaki seperti ini wujud di dunia ni . AH SERABUT LAH .

Selepas Sarah mula rehda  , Puan Asilah hanya meninggalkan sarah dahulu untuk menenangkan dia , dia tahu sarah takkan ceritakan apa yang dia hadapi tadi .

................

"Kurang Ajar kau Syahera , macam mana kau boleh baik kembali dengan Danish , kau tu sama je macam kakak kau lah perempuan ! Perampas !."

" buat penat je aku upah orang untuk bocorkan rahsia tentang arwah aria untuk musnahkan rumahtangga kau ".

" takpe kau tunggu Syahera Azurien , kau pikir aku akan duduk diam ke ah . Kakak kau pun aku boleh bunuh apatahlagi kau yang lembik nak mampus ".

" ouh lupa kau mengandung kan sekarang , mungkin aku bole hantar anak kau kat makcik dia yang tenang saja di sana " takpe syhera kau pun akan ikut juga jejak kakak kau juga nanti "

" Kau enjoy jelah dulu , mungkin hari lain kau takkn dapat sebab aku akan bunuh kau taklama lagi ".

" HAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAH"

anak buah karlisa hanya mengelengkan kepala sahaja melihat karlisa memegang gambar isteri Danish Raykal dengan pisau . Sungguh dia Desperate nak hancurkan rumah tangga Danish Raykal . Dendamnya terhadap danish masih belum terpadam .

Dulu arwah aria sudah dibunuhnya , tapi kali ni takkan adik pun dia nak bunuh juga .

Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now