BAB 17 🗻

5.8K 150 0
                                    

Majlis pernikahan diadakan di rumah Tuan Danish sahaja , hanya ada pengantin , bibik dan anak buah sahaja sebagai saksi . Danish tak mahu akad nikah dijalankan dengan keadaan ramai orang ,

setelah selesai semuanya syhera mencium tangan danish , dan juga sah sudah bergelar isteri kepada Danish Raykal . Tidak pernah dia bayangkan pernikahannya seperti ini, sebelum ini dia ingi majlisnya ada mama , papa dan kakak sebagai saksi ! Tapi ni semua hampa sahaja .

" Tuan ! Semuanya dah siap seperti yang tuan arahkan" - lelaki yang serba hitam itu berbisik di telinga danish

Danish menarik Syhera naik ke atas menuju kebilik , Danish kemudianya mengunci pintu dan menanggalkan bajunya , syhera jadi takut dibuatnya .

" kau ..kau ....kau nak buat apa ni haha ?!

Bukan hanya menjawab pertanyaan syhera , malah danish tersenyum nakal dan mendekatkan diri dengan syhera .

Apabila syhera mengundur ke belakang , dia terpijak kain kurungnya dan memegang tangan danish untuk mengelakkan ia jatuh tapi lain pula jadi apabila danish juga turut jatuh dan tertindih dirinya .

" siapa yang tak sabar sebenarnya ni ? Kau ke aku ah ? " .

Syhera benar benar tersepit , nak taknak terpaksa juga dia menghadap muka lelaki itu .

"Ke kau yang tak sabar , baru je nikah ! Tok kadi pon tak balik lagi , pastu tarik aku naik atas kunci bilik then buka baju " .

Danish hanya tersenyum mendengar Syhera memekak , pipi syhera mula diciumnya dan membuatkan wanita itu terkejut

"Ikutkan aku memang nak je rogol kau sekarang , tapi sebab kita ada majlis kita , aku terpaksa tahan je adik aku ni , don't worry takpayah cepat sangat ! Banyak lagi masa ."
D

anish bangun dan membiarkan syhera yang terbaring di atas katil dengan muka merah macam merah api .Danish menyuruh 2 orang wanita untuk masuk .


"Aku tunggu kat bawah ! Ingat jangan terhegeh hegeh " .Syhera hanya mampu memandang 2 orang wanita yang tidak dikenali dihadapannya . Lagi sorang tu pegang baju pengantin manakala lagi sorang tu pegang beg makeup


"Kita tak banyak masa , majlis kejap lagi nak diadakan , Puan Syhera kena bersiap cepat " .

"Tipulah aku tak tergoda dengan baju tu , lawa mambang ! Then kena panggil puan pulak tu , maklumlah dah jadi bini mamat tu " - monolog hati syhera .

Dekat satu jam juga syhera tadah muka dia nak diconteng bagai , terkejut juga syhera tengok diri dia , macam badut pun ada tapi versi lawa lah . Sebelum ni pakai simple je jalan , sebab memang putih kan " .

Setelah semuaanya selesai syhera mula turun bak princess dengan berhati hati , takkan nak lari pula dengan gaun ni , kang tak pasal koyak ! Yang lain sudahpun menunggu di luar .


Danish yang ketika itu sedang melihat sekeliling , tergamam melihat kecantikan syhera .Tapi danish cuba mengawal reaksi terujanya , tangan syhera mula disambut dan mereka pergi ke tempat majlis yang dijalankan .


Dalam kereta , danish pula tak melepaskan genggaman tangannya dan membuat syhera tidak keruan , dan syhera hanya mampu mendiamkan diri sahaja ,suami kan takkan nak marah .

Setelah sampai di tempat yang dijanjikan , mereka keluar dari kereta dan disambut dengan meriah .

"Tak sangka bhai ade tempat secantik ini ." - kata syhera yang mula jatuh hati dengan taman yang baru dilihat tadi .

Tapi itu semua tidak dapat menutup kekurangan yang masih ia rasa , kalaulah mama dan kakak sarah , tetntu dia tak rasa kekosongan dan membuatkan ia lebih teruja .

"Kalau ye pun sedih tu , paling pun soroklah kesedihan kau tu , nanti orang ingat kau kahwin terpaksa pulak " .

" memang terpaksa pun lah '

"Baik kau senyum sebelum aku cium kau kat sini .Terus lebar habis senyuman syhera , hampir semua gigi nampak , nasib baik rapi kalau jongang taktahulah .


" takpayah lebar sangat lah , dah macam orang gila kau tahu tak ! Tapi kalau kau nak buat jugak boleh je , boleh menampakkan kau tu terlalu EXCITED ." .

Eh mamat ni , makin dilayan makin sakit hati pula , dah cukup baik aku senyum tahu tak .

Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now