BAB 22 🗻

6K 141 3
                                    

8:00 malam .

Syhera meraba raba di sebelah dan melihat danish sudah tiada di sebelahnya , mana pula mamat ni , baru je nak berbaik dah malu ke .

Syhera juga mengerutkan dahi apabila melihat rumahnya gelap gelita . Mamat ni kaya kot tapi takkan sampai lampu semua nak tutup , jimat habis eh .

" nish nish .. kat mana ?".- panggil syhera yang sedang berjalan ke arah suis lampu dengan meraba raba dinding .

Apabila lampu terbuka , syhera terkejut apabila melihat dress berwarna peach , lalu syhera berjalan ke arah dress dan terlihat satu nota yang ditinggalkan bergantung di penyangkut pakaian itu .

" Nish tunggu Syhera kat bawah , cepat sikit tau bersiap sebab nish dah lapar dah ni , takpayah makeup , sebab isteri nish memang dah lawa .

Tanpa memikir panjang  , syhera mandi dan bersiap siap , dress yang diberi oleh danish tu memang padan di badannya. Rambutnya dibiar lepas kerana kecantikkan nya memang terletak di situ . Setelah yakin dengan gayanya .

Syhera mula turun ke bawah , setiap tangga dihiasi lilin yang bersalut versi rose dan menerangi jalannya . Syhera mencari Danish di rumah tapi tiada .

Sudahnya ia berjalan ke luar dan terkejut apabila lampu tiba tiba menyala . TNB BARU BETULKAN KOT .

syhera hanya terdiam , dia tergamam dan terkejut dengan apa yang dilihat di hadapannya , pemandangan yang sangat cantik dan membuatkan syhera terharu dengan apa yang dilakukan danish . Apakah ni semua adalah satu cara untuk menyakinkan yang danish benar ikhlas untuk menerima dirinya dan cuba untuk melupakan Aria .agaknya syhera sudah mula jatuh hati 

" syhera suka ke ? " .

Syhera terus menoleh ke belakang dan melihat danish sudah tersenyum dengan memegang sebuah kek .

" kek apa yang nish bawa ni ?."- syhera bertanya hairan .

" Selamat Hari Jadi Syahera Azurien" .

" macam mana pula nish boleh tahu yang harini birthday syhera , syhera sendiri pun tak ingat tau , taksangka danish tahu pula ".

"Syhera isteri Nish apapun tentang syhera semuanya nish tahu . Termasuk hari syhera keluar ."

Nasib sebelum kahwin dia sempat meneliti maklumat syhera dengan lebih lanjut , ia juga ke kubur bukan kerana ingin mengenalkan syhera pada arwah aria , ia juga menyambut kelahiran Aria Syahirah , Danish tak sangka kalau syhera dan aria memiliki tarikh yang sama . Bagi danish itu adalah takdir , takdir itu telah menyatukan dirinya dan syhera , kenapa dia memilih syhera untuk menjadi pengganti aria ? kerana mereka mempunyai persamaan bukan hanya dari wajah saja . Perangai juga hampir tapi agak berbeza sedikit .

" Syhera taktahu nak cakap apa dah , dah tiga tahun syhera tak sambut , so syhera tak ingat langsung pun harini birthday syhera dan semua ni terlalu AMAZING BAGI SYHERA .

Syhera tidak dapat bercakap kerana si terlalu terharu dengan apa yang dilakukan oleh danish , kalau ni hanya untuk menghilangkan kesedihan permergian aria untuk danish , syhera tetap terima dan setidaknya danish banyak memberi kenangan yang manis untuk mereka berdua .

Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now