CHAPTER 12

315 49 10
                                    

Mereka berpegangan tangan antara satu sama lain mengharungi sungai tersebut.

Ji Hyo menggigil kesejukan. Air sungai terasa sangat sejuk. Dia mengetap bibir dengan tangan yang terketar ketar memeluk tubuhnya. Baekhyun mengenggam bahu Ji Hyo erat. Faham dengan keadaan gadis itu.

"Kalau ada buaya datang serang nanti,aku rasa korang berdua yang jadi mangsa terutamanya kau Lay," sindir Kwang Soo.

"Asal pulak?"

"Kau tu pendek. Tak pandai berenang. Senang buaya nak baham kau. Lainlah aku ni,tinggi lampai...kacak lak tu," Kwang Soo tergelak kecil. Lay mencebik bibir.

"Diamlah tenuk!" Lay tolak Kwang Soo kasar sampai jatuh terlentang Kwang Soo ke dalam sungai.

"Padan muka!"Lay gelak mengekeh. Puas hatinya.

"Yahh,sial kau Lay," Kwang Soo cuba untuk bangun semula,namun kedua dua kakinya tak boleh digerakkan. Kakinya terasa dibelit kemas oleh sesuatu,sesuatu yang terasa licin dan lembut.

Tangan Kwang Soo terkapai kapai di dalam air cuba menanggalkan belitan tersebut yang semakin ketat,membuatkan kakinya terasa sangat sakit.

"Lay,tolong aku! Ada sesuatu tengah belit kaki aku ni," jerit Kwang Soo,cuba meminta bantuan Lay di hadapannya.

"Buayalah tu tengah belit kau," Lay hanya jelirkan lidahnya dan tinggalkan Kwang Soo di situ.

"Layyy!" Kwang Soo meronta ronta. Kini,tubuhnya pula dibelit dan ditarik kasar ke dalam air.

"Arggghhh!" jeritan Kwang Soo terus hilang. Lay menoleh ke belakangnya. Kwang Soo dah takde. Buih buih air kelihatan timbul di permukaan air. Dan peliknya,air bertukar menjadi warna merah serta merta.

"Kwang Soo! Mana kau! Jangan main main lah bodoh!" laung Lay. Namun tiada balasan suara daripada Kwang Soo.

"Lay,kenapa ni?" soal Ji Hyo menepuk bahu Lay dari sebelah kanannya.

"Kwang Soo dah hilang!" wajah Lay pucat lesi. Air di sekeliling mereka berpusar laju,ombak ombak kecil merempuh tubuh.

"Apa dah jadi ni?" mereka menghampiri antara satu sama lain. Di dalam air itu,samar samar kelihatan bayangan warna hijau panjang berenang mengelilingi mereka.

"Dia dah datang!"

"Anaconda!"

Gulp! Masing masing menelan air luir dan stastik di situ. Tebing sungai hanya beberapa meter di hadapan mereka.

"Kita nak buat apa ni?" bisik Ji Hyo.

"Lari. Aku kira sampai tiga dah korang semua kena lari ke tebing,"balas Jong Kook.

"Hana....dull.....sib! Lari!" dalam kiraan tiga,Jong Kook menjerit mengarahkan mereka semua supaya lari. Lari semampu yang boleh. Jong Kook dan Xiumin melepaskan tembakan bertalu talu ke arah ular tersebut. Ular itu semakin agresif,melibaskan ekornya ke arah mereka berdua sehingga terpelanting jauh.

Ji Hyo,Baekhyun,Lay dan Kyung Soo berjaya naik ke darat. Jong Kook dan Xiumin masih berada di dalam air,melawan ular tersebut yang sedang menggila.

Mereka yang berada di atas tebkng sungai turut sama sama turut melepaskan tembakan silih berganti ke arah ular tersebut. Namun,ular yang bersaiz besar itu;sebesar pemeluk,langsung tidak terkesan dengan tembakan peluru.

Ular itu membelit kemas tubuh Xiumin. Jong Kook cuba menolong Xiumin. Mata kiri ular tersebut ditebak oleh Jong Kook. Ular itu menggelepar dan melepaskan Xiumin.

"Naik ke darat sekarang!" jerit Jong Kook pada Xiumin. Mereka berdua berenang menuju ke arah daratan. Baekhyun dan Lay menarik tangan Jong Kook naik ke tebing sungai. Xiumun pula masih berenang mendekati tebing.

 𝘼𝙉𝘼𝘾𝙊𝙉𝘿𝘼𝙎Where stories live. Discover now