CHAPTER 10

252 45 14
                                    

Hari sudah beransur senja. Semua pelancong masih berada di dalam dewan sementara menunggu bot seperti yang dijanjikan oleh Jong Kook tadi.

Jong Kook mundar mandir sana sini. Kejap ke kiri,kejap ke kanan. Serabut kepala otaknya dengan masalah yang dihadapi sekarang. Si Jae Suk pulak,senang senang je lepas tangan,lari selamatkan diri dan tinggalkan mereka semua di sini.

"Jong Kook,takan kita nak duduk diam macam ni je. Fikirlah sesuatu!" Gary tak henti henti menggesa Jong Kook. Buat dirinya makin tertekan.

"Aku dah banyak kali call boss. Tapi boss tak angkat!" balas Jong Kook,geram. Rasa nak je dia baling telefonnya ke lantai. Sengaja Si Jae Suk tak jawab panggilannya. Sial! Paradise Resort pulau yang jauh terpencil,terangsing jauh dari daratan dengan jarak yang berkilo-kilo meter. Nak dapatkan bantuan pun sangat susah.

"Tak silap aku,boss ada satu lagi boat simpanan!" ujar Gary.

"Boat?"

Gary mengangguk.

"Aku tahu boss sorokkan boat tu kat mana. Takpe,korang tunggu sini! Biarkan aku pergi cari boat tu," kata Gary lalu beransur pergi.

*    *    *    *

Gary bergegas menuju ke kawasan generator;tempat bekalan elektrik yang disalurkan ke seluruh resort. Botol yang berisi minyak tanah yang dibawanya itu dicurahkan pada generator. Sebatang mancis dinyalakan lalu dilempar ke arah generator.

Gary terus berlari menjauhi generator. Api sedang marak menjilat generator tersebut dan bommm! Sekelip mata ia meletup. Gary tersenyum sinis. Puas hatinya apabila dend yang telah lama dia pendam akhirnya terlunas pada malam itu.

Kelihatan seluruh kawasan resort serta merta menjadi gelap. Pagar elektrik tersebut pun turut tidak berfungsi. Gary menghilai kecil.

"Jemputlah makan makanan korang. Malam ni korang berpesta. Makan daging manusia-manusia tu sampai kenyang," kata Gary,memandang ke arah hutan.

*    *    *    *

Semak semak di dalam hutan bergerak. Satu pergerakan yang cukup laju dan ia menuju ke arah pagar elektrik. Bunyi burung hantu bersahutan. Bau manusia yang sangat kuat datang dari sebalik pagar itu membuatkan mereka bergerak dengan lebih pantas. Perut yang sedang kelaparan,meronta-ronta minta segera diisi. Di sana,makanan mereka sedang menunggu.

*    *    *    *


Pakk!

Semua lampu di dalam dewan tiba-tiba terpadam,membuatkan suasana menjadi gelap gelita seluruhnya.

"Yahh,kenapa ni?" soal Kwang Soo terus memeluk Jong Kook erat.

"Ishh kau ni! Jangan peluk aku boleh tak! Gelilah!"meluat Jong Kook dengan Kwang Soo. Ditolak lelaki itu menjauhinya.

" Dah sekarang ikut aku pergi check generator. Mungkin someting wrong kat sana yang menyebabkan bekalan elektrik mati,"arah Jong Kook,menarik Kwang Soo mengekorinya.

*    *    *    *

"Arrggghh!" keadaan di dalam dewan menjadi kecoh. Mereka terperangkap di dalam gelap,membuatkan semua orang ketakutan.

"Apa dah berlaku ni?"

"Kenapa tiba-tiba jadi gelap!"

"Aku takutlah!"

"Mungkin ada orang yang nak prank kita!"

 𝘼𝙉𝘼𝘾𝙊𝙉𝘿𝘼𝙎Where stories live. Discover now