CHAPTER 3

278 51 4
                                    

"Wtf,Ji Hyo simbah air coca cola kat muka kau,"Mata Chanyeol dan Xiumin terus terbeliak. Buat pertama kalinya dalam sejarah lelaki playboy bernama Byun Baekhyun,ditolak mentah-mentah oleh perempuan. Jatuh maruah keturunan Byun beb!

"Nilah type perempuan yang aku cari. Ganas! I like!" Baekhyun lap mukanya yang basah dengan air coca cola. Dia memulas pili paip,air yang keluar ditadah dengan telapak tangan dan wajahnya dicuci beberapa kali sebelum dikeringkan dengan tuala goodmorning.

"Alah,banyak lagi kot perempuan yang boleh kau dapat kat luar sana tu. Asal kau nak sangat dengan Ji Hyo tu. Aku tengok dia tu bukannya cantik sangat pun,biasa biasa je. Nak kata seksi,tak rasanya. Aku tengok dia punya fesyen macam mak cik mak cik tua je," balas Xiuman,menyindir Ji Hyo. Pelik jugak bagi Xiuman,sebab sebelum ni,Baekhyun memang tak pandang perempuan yang selekeh macam Ji Hyo. Tetiba pulak si Baekhyun ni boleh berubah angin.

"Betul tu. Mata kau rabun ke bro. Aku rasa Taeyeon 2 kali ganda lebih perfect dari Ji Hyo tu. Apalah kau ni,dah jelas permata dah ada depan mata kau. Asal kau nak gi pilih kaca pulak," Chanyeol berkongsi pendapat yang sama dengan Xiumin.

Baekhyun tergelak kecil. Helaian rambutnya diraut ke belakang. Dia menghempaskan tubuh ke atas katil. Dadanya dipegang. Terasa jantungnya berdegup dengan kuat sejak dia jumpa Ji Hyo tadi. Hanya dia yang tahu apa petandanya.

"Entahlah! Aku rasa,aku dah jatuh cinta dengan dia lah. Rasa macam tak puas je aku tengok dia. Dia tak macam perempuan lain yang aku pernah jumpa. Dia luar biasa bagi aku," luah Baekhyun membuatkan Chanyeol dan Xiuman nak termuntah pelangi mendengarnya. Susahlah kalau orang dah mabuk cinta ni.

"Suka hati kaulah bro. Btw,kalau kau tak nak Taeyeon tu....kau bagi jelah kat aku. Aku sanggup terima barang second hand kau tu," usik Chanyeol,sengaja ingin menguji Baekhyun. Tapi Baekhyun buat derp. Tersengih-sengih sorang diri. Tengah angaulah tu.

"Kau ambillah,aku tak kesah. Yang penting sekarang....aku kena dapatkan Ji Hyo!" nekad Baekhyun. Chanyeol menepuk bahu Baekhyun dan membuat thumbs up.

"Macam ni lah,aku tolong kau dapatkan Ji Hyo and kau kena bagi Taeyeon pada aku! Deal tak?" cadang Chabyeol. Baekhyun terus mengangguk setuju.

"Boleh! Aku terima cadangan kau,"

*    *    *    *

Ji Hyo menghirup beberapa teguk air coca cola yang masih bersisa di dalam tin. Wanita itu berjalan ke arah biliknya sambil memerhatikan sekelilingnya. Sesekali dia membuat catatan pada buku nota kecil yang selalu dia bawa bersama ke mana-mana saja dia pergi.

Krakkk!

Bunyi pintu dikuak menarik perhatian Ji Hyo. Dari jauh,kelihatan Kwang Soo sedang membuka pintu pagar elektrik untuk Jong Kook yang berada di luar pagar. Di tangan lelaki tersebut,digenggam erat dua karung guni yang boleh tahan besar dan nampak berat. Ji Hyo mula rasa curiga,lalu menyorok di sebalik dinding dan mengintip tindak tanduk kedua dua lelaki itu dengan lebih dekat.

"Banyak jugak yang kau dapat tangkap," kata Kwang Soo,mengambil satu karung guni di tangan Jong Kook.

"Benda tu dah semakin banyak membiak," Jong Kook membalas dengan riak wajah yang risau.

"Habis tu,kita nak buat apa sekarang?"

"Boss suruh kita siang benda ni untuk jadikan makan malam," balasan dari Jong Kook membuatkan biji Kwang Soo terbeliak.

"Boss dah gila ke apa nak bagi kita semua benda ni," bantah Kwang Soo.

"Bukan untuk kita,untuk pelancong-pelancong tu. Dah la,sekarang kau tolong aku siang benda ni," arah Jong Kook. Mereka membawa karung guni itu ke arah stor. Ji Hyo dapat mendengar perbualan mereka berdua dengan jelas. Fikiran Ji Hyo semakin diasak rasa ingin tahu. Tanpa gentar,Ji Hyo mengekori Jong Kook dan Kwang Soo.

 𝘼𝙉𝘼𝘾𝙊𝙉𝘿𝘼𝙎Where stories live. Discover now