ANACONDA

634 59 11
                                    

Sebelum korang baca ff ni,meh kita berkenalan dulu dengan akak yang bernama Anaconda.

Nama panjang:Eunectes

Umur:boleh mencecah 10 hingga ke 30 tahun.

Asal:boleh ditemuai di Brazil dan Guinea, Sungai Amazom dan Sungai Orinaco,Amerika Selatan (kat korea takde anaconda ye,syukur....tak ke naya kalau anaconda ada kat korea,nanti dia telan abang-abang kidol kesayangan korang. For this ff,korang anggap jelah yang spesies anaconda ni ada kat korea. Just imagine)

Tempat tinggal:lebih gemar tinggal di dalam sungai berbanding darat.

Tinggi: panjang anaconda boleh mencecah 18 meter....boleh buat galah kait kelapa ni. Mak aihh,tinggi rumah aku 5 meter je.

Berat badan:boleh mencecah 250 kg,lebih gemuk dari Sherry Al-Hadad. 250 kg ni,kalau manusia ni dah tahap obesiti yang kronik.
Anaconda betina lebih besar dari anaconda jantan.

Hobi:suka memburu di darat mahupun di dalam air. Perenang yang sangat handal. Anaconda sangat aktif pada waktu malam,so sesiapa yang jenis kutu rayau tu....mohon jangan keluar pada waktu malam.

Makanan kegemaran:ikan,kura-kura,siamang,rusa,babi....buaya pun dia boleh telan. Btw,manusia merupakan salah satu makanan anaconda.

Populasi: anaconda beranak,dia tak bertelur ye. Jangan tanya sis anaconda ni menyusukan anak ke tak. Seekor anaconda betina boleh melahirkan anak sebanyak 20 hingga 40 ekor. Anak anaconda yang baru lahir kebiasaannya mencapai saiz 1 atau 2 meter.

Warna: ada empat jenis warna mengikut spesies. Antaranya ialah berwarna hijau berbintik hitam,kuning muda,hijau dan coklate.

Ular anaconda takde bisa tak macam ular ular King Cobra ataupun Black Mamba. Dia macam ular sawa gitu. Anaconda membunuh mangsanya dengan membelit tubuh mangsa sampai mangsa menjadi sesak nafas dan tulang-tulang di dalam tubuh mangsa patah renyuk. And then,dia terus telan mangsanya.

So,itu je info-info tentang ular Anaconda yang boleh korang dapat. Nak tahu banyak lagi,sila google. And now,jom kita berkenalan dengan barisan-barisan pelakon dalam ff sis ni.

Characters:

1) Byun Baekhyun as Baekhyun
2) Park Chanyeol as Chanyeol
3) Dyo Kyung Soo as D.O
4) Kim Jong In as Kai
5) Zhang Yi Xing as Lay
6) Oh Sehun as Sehun
7) Kim Joon Myung as Suho
8) Kim Min Seok as Xiumin
9) Kim Jong as Chen

pelakon tambahan:
1) Song Ji Hyo as Ji Hyo
3) Yoo Jaesuk as Jae Suk
4) Kim Jong Kook as Jong Kook
5) Lee Kwang So as Kwang Soo

Sinopsis:
Paradise Resort,sebuah pusat perlancongan yang baru saja dibina di dalam kawasan hutan. Sempena pembukaan resort tersebut buat pertama kalinya,Paradise Resort menawarkan pakej percutian percuma kepada 50 orang pelancong yang bertuah. EXO turut sama terpilih untuk menyertai.

Namun siapa sangka,Paradise Resort menyimpa seribu satu rahsia. Bahaya sedang menjadi mereka semua sebagai mangsa. Di malam pembukaan,resort tersebut mula diserang sang pemangsa.....satu persatu para pelancong terkorban. Yang masih selamat cuba untuk menyelamatkan diri dengan melarikan diri di dalam hutan. Pelbagai cabaran mula mendatang. Mampukah mereka untuk terus hidup? Pertarungan di antara manusia dan ular anaconda,siapakah yang bakal terhapus?

Thanks to _bunnyeon for the beautiful poster

 𝘼𝙉𝘼𝘾𝙊𝙉𝘿𝘼𝙎Where stories live. Discover now