PROLOG

441 55 5
                                    

Suho menscroll laman web Paradise Resort,meneliti satu persatu nama peserta yang bertuah terpilih untuk menyertai percutian secara percuma di Paradise Resort. Resort tersebut baru saja dibangunkan dan sempena pembukaan Paradise Resort buat pertama kalinya,owner Paradise Resort telah mengadakan satu peraduan,yang mana setiap pemenang akan mendapat pakej percutian 4 hari 3 malam di sana secara percuma.

Tahniah,anda telah memenangi pertandingan ini. Selamat datang ke Paradise Resort.

Suho bersorak gembira apabila namanya dan termasuk 8 orang nama milik kawan-kawannya tertera pada list senarai nama para pemenang. Bertuah tho dapat bercuti secara percuma.

"Gais,kita menang peraduan tu!" jerit Suho lekas memberitahu kawan-kawannya.

"Really? Daebaklah bro! Tak sia sia kita masuk," balas Kai,nampak gembira.

"So,bila kita kena pergi sana. Aku dah tak sabar ni,"kata D.O excited gila. Saper tak nak pergi holiday free,tak yah keluar bajet sesen pun.

"Tak silap aku,esok rasanya,"

Mata Baekhyun terus membulat.

"Chanyeol,jom tolong aku packing barang. Bawak baju banyak sikit ehh," kata Baekhyun lalu terus menarik Chanyeol ke biliknya untuk packing baju.

"Gais,aku rasa aku tak bolehlah follow korang pergi bercuti. In this week,aku kena kerja without any holidays. Terrible right!" sampuk Sehun,membuatkan keadaan yang tadinya meriah terus jadi hambar.

"Alah,kau mintak jelah cuti dengan boss kau,"

"Boss dah warning aku yang aku tak boleh ambik cuti dah untuk bulan ni. Lagipun,kat office tu banyak lagi proposal yang aku kena siapkan secepat mungkin," balas Sehun,kedengaran sedikit kecewa di hujung bicaranya.

"Tak bestlah holiday kalau takde kau," Lay mengeluh,bila takde salah seorang ahli group mereka takde bersama......tak jadi bestlah.

"Takpe! Aku ok. Yang penting korang semua kena pergi sana dan enjoy. Tak payah sedih sedih fikir pasal aku," kata Sehun. Lay menepuk bahu Sehun.

"But,bila korang balik nanti....sorang-sorang wajib belikan aku buah tangan," tambah Sehun lagi sambil senyum petak. Ada udang di sebalik batu rupanya.

"Alright bro!"

*     *    *    *

"Kau nak pergi mana ni?" Ji Hyo yang sedang memasukkan baju ke dalam beg pakaian menolehkan kepala ke arah muka pintu bilik. Muncul Hyerim di situ. Gadis tersebut menghampiri Ji Hyo

"Aku nak gi holiday!" balas Ji Hyo.

"Alah,bestnya dapat pergi bercuti," Hyerim turut membantu Ji Hyo mengemaskan pakaian dan barang-barang gadis tersebut.

"Aku pergi holiday ni pun ada kerja tau,bukan pergi suka suka nak enjoy,"

"What? Kau ni tak habis-habis dengan kerja," sindir Hyerim.

"Owner Paradise Resort suruh aku buat liputan kat resort baru tu semasa majlis pembukaan resort tersebut. Dia gak suruh aku tulis satu artikel pasal resort baru tu dan iklankan dalam surat khabar," terang Ji Hyo,mengenai tugas sebenarnya. Ji Hyo merupakan seorang wartawan surat khabar yang terkemuka. Kerja Ji Hyo memang terpaksa travel ke merata-rata tempat. Di mana ada kes-kes jenayah,event-event besar,di situlah adanya Ji Hyo.

"Kau balik nanti,kau belikanlah aku ole-ole ye," kata Hyerim sambil memeluk bahu Ji Hyo erat. Macam budak-budak je mintak hadiah.

"Yelah! Yelah,but kau kena hantar aku esok pergi perlabuhan,"

"No problem," Hyerim terus mengangguk setuju.

*    *    *    *

Di pelabuhan,

Ferry milik Paradise Resort sedang terparking di jeti,menunggu kehadiran para pelancong.

"Thanks Sehun sebab hantar kitorang," kata mereka serentak. Mereka keluar dari kereta Sehun dan masing-masing mengambil beg pakaian yang berada di dalam bonet kereta.

"Semua barang-barang korang dah ambil kan? Make sure jangan ada yang tertinggal," pesan Suho,mengingatkan mereka berlima. Mereka mengangguk serentak tandanya semuanya beres.

"Jom naik feri!" jerit Kai berlari anak ke arah jeti,diikuti dengan rakan-rakannya yang lain. Kelihatan beberapa orang pelancong yang lain sedang menunggu di jeti.

"Sorry,kitorang lambat," kata Suho.

"Ok,semuanya dah cukup ke?" lelaki bertubuh tinggi lampai itu memanggil nama-nama para pelancong berdasarkan senarai nama yang berada di tangannya. Satu persatu nama ditick,semuanya cukup 50 orang seperti bilangan di dalam senarai.

"Ok,nama saya Lee Kwang Soo. Saya pemandu pelancong anda semua. Kalau anda ada apa-apa yang diperlukan,sila bagi tahu saya. Baiklah,semua pelancong boleh masuk ke dalam feri," Kwang Soo memberi arahan. Kesemua 50 orang peserta itu beratur masuk ke dalam feri. Tidak lama kemudian,feri tersebut bergerak meninggalkan pelabuhan.

 𝘼𝙉𝘼𝘾𝙊𝙉𝘿𝘼𝙎Where stories live. Discover now