CHAPTER 4

284 45 3
                                    

Dewan Makan,

Semua meja sudah penuh. Hanya ada satu meja je lagi yang masih kosong,tapi yang buat Ji Hyo enggan nak duduk kat meja tu sebab ada Baekhyun dan kawan-kawannya.

"Kenapalah dia boleh ada kat sini?" monolog Ji Hyo. Baekhyun yang melihat Ji Hyo,tersenyum ke arah wanita itu sambil melambaikan tangannya,menyuruh Ji Hyo berkongsi meja bersamanya. Ji Hyo menjeling tajam. Nak tak,Ji Hyo terpaksa jugak mengalah,pergi ke arah meja Baekhyun dengan muka yang tebal.

"Boleh saya duduk?" soal Ji Hyo. Hanya terdapat satu saja kerusi kosong di sebelah Baekhyun.

"Boleh! Boleh! Duduklah," Baekhyun mengangguk laji,lalu menarikkan kerusi di sebelahnya untuk Ji Hyo duduk. Ji Hyo melabuhkan punggungnya tanpa memandang Baekhyun. Dia malu sebenarnya nak bertentang mata dengan Baekhyun lagi lagi bila ingat pasal dia simbah air coca cola kat muka Baekhyun.

"Haderr,punjaan hati Baekhyun duduk kat sebelah. Mengeraslah  Baekhyun nanti," usik Chanyeol. Baekhyun mencubit paha Chanyeol yang duduk di sebelah kananya. Muka Baekhyun nampak merah.

"Kau ni,jagalah mulut tu sikit!" bisik Baekhyun.

"Malam ini pihak kami menyediakan pelbagai jenis hidangan western yang lazat untuk anda anda semua. Kesemua hidangan ini dimasak oleh Chef kami yang kami datangkan khas dari Itali iaitu Kang Gary," kata Jae Suk,memperkenalkan Gary yang berada di sebelah. Semua pelancong memberikan tepukan pada Gary. Jae Suk menyerahkan mic pada Gary,memberi peluang pada lelaki itu untuk bercakap sepatah dua kata.

"Jemput makan ye. Mian,kalau Stick dan Spaghetti yang saya masak tidak menepati citarasa anda anda semua or tak sedap. Makanlah kenyang kenyang sebab lepas kita semua akan ke paya untuk melihat habitat kelip-kelip," kata Gary. Jae Suk dan Gary turun dari pentas dan menuju ke arah meja makan khas untuk mereka. Para pekerja mula mengagihkan makanan ke meja pelancong masing-masing.

"Wah,sticklah wei! Sedap ni!" sorak Chanyeol. Bau stick tu sungguh sedap,membuka selera. Chanyeol menghiris daging stick lalu tanpa ragu ragu dimasukkan ke dalam mulutnya. Isi daging dikunyah dengan penuh nikmat.

"Lembut gila daging stick ni. Ni mesti daging mahal. Rasa sosnya pun sedap,tak terlalu manis dan tak terlalu masin. Perfect!" komen Chanyeol yang sangat profesional dalam bab bab masakan ni.

Baekhyun pula sedang berselera makan Spaghetti Bolognese.

"Mak aihh,spaghetti ni pun sedap. Meatball dia besar gila," puji Baekhyun mengangkat thumbs up. Diorang nampak berselera menjamah makanan masing tapi tidak Ji Hyo. Pekerja-pekerja ulang alik sana sini,tak cukup tangan sebab ada yang minta tambah makanan.

Ji Hyo hanya pandang stick di pinggangnya itu,langsung tidak disentuh. Seleranya hilang,lagi lagi bila terbayangkan apa yang dia lihat petang tadi. Ji Hyo tahu,daging stick yang diorang semua makan tu sebenarnya daging........... Kalau diorang semua tahu,tentu diorang akan memuntahkannya balik.

"Kenapa tak makan?" soal Baekhyun.

"Saya dah kenyang," balas Ji Hyo tersenyum tawar. Pinggang stick ditolak sedikit menjauhinya. Tekak Ji Hyo terasa loya.

"Ke nak saya suapkan," usik Baekhyun,lagi buat Ji Hyo rasa nak muntah. Ji Hyo gapai gelas minuman,dan meneguk sedikit fresh orange itu,sekadar untuk menghilangkan loya.

"Serius ke kau tak nak makan? Kalau macam tu bagi kat aku jelah spaghetti dan stick ni,", sampuk Lay,mengambil pinggang stick Ji Hyo tanpa rasa malu.

"Wei,Lay behavelah sikit. Tak malu ke," marah Baekhyun,menepuk tangan Lay. Lay bukannya reti malu. Dirembat daging stick tersebut.

"Ehh takpe! Ambillah!" kata Ji Hyo.

 𝘼𝙉𝘼𝘾𝙊𝙉𝘿𝘼𝙎Where stories live. Discover now