CHAPTER 8

265 46 6
                                    

Zupppp

Seekor ular berwarna hijau menerjah keluar dan cuba mematuk Chanyeol. Nasib baik Chanyeol bertindak pantas memukul kepala ular tersebut. Saiz ular gergasi itu sangat besar dan panjang. Saiznya lebih besar dari Chanyeol sendiri. Chanyeol dan Suho tak pernah lihat ular sebesar tu.

Ular tersebut berdesis,mencerlung tajam ke arah Chanyeol dan Suho dengan kedua dua belah matanya berwarna kuning keemasan. Lidahnya yang bercabang dua dikeluar beberapa kali,mungkin kepunang melihat 2 orang mangsa di hadapannya.

"Yeol,kita kena lari keluar dari hutan ni sekarang. Hutan ni bahaya," Suho menarik narik lengan Chanyeol.

"Biar aku settlekan ular ni dulu," Chanyeol berdegil. Kayu di tangannya dihayunkan ke arah ular tersebut. Ular tersebut mengelak beberapa pukulan dari Chanyeol. Ia bertindak lebih agresif. Kaki Chanyeol dibelit. Tangan Chanyeol digigit kemas lalu tubuh Chanyeol dihenjut jatuh ke tanah. Ia mula membelit kemas seluruh tubuh Chanyeol,mematikan pergerakkan seluruh anggota lelaki itu. Chanyeol meronta-ronta cuba melepaskan diri. Dia tidak boleh bernafas. Dadanya terasa sakit. Dia dapat merasakan tulang rusuk dan tulang tulang lain dalam tubuhnya berkeriut,patah remuk.

"Aku akan selamatkan kau," Suho cuba menarik ular tersebut . Belitannya sangat ketat,sehingga tiada ruang. Muncul beberapa ekor ular yang sama mengelilingi mereka berdua. Suho menelan air liur. Nampaknya,dia pun akan turut dimakan.

"Suho....lari sekarang! Selamatkan diri kau!" jerit Chanyeol. Suho masih tetap di situ cuba menolong Chanyeol. Dia takan tinggalkan Chanyeol macam tu je.

"Tak nak. Aku akan selamatkan kau,"

"Aku cakap lari! Nyawa kau dalam bahaya. Lari sekarang! Kalau tak ular ular tu akan makan kau," gesa Chanyeol memaksa Suho untuk lari. Dengan berat hati,Suho menjauhi Chanyeol beberapa langkah. Air matanya mengalir keluar. Dia membuka langkahnya,melarikan diri. Chanyeol di belakang,terpaksa di tanggalkan.

Ular ular tersebut masuk berhimpun masuk ke dalam mulut Chanyeol. Chanyeol dapat merasakan,organ organ dalam tubuhnya dimakan oleh ular ular itu. Beberapa minit,ular ular itu berkumpul di bahagian perut Chanyeol. Perut Chanyeol menjadi semakin membesar lalu meletus pecah,mengeluarkan beberapa ekor ular yang berlumuran darah.

"Tolong! Tolong!" Suho menjerit,berlari tanpa arah tuju. Dari jauh,kelihatan pagar elektrik yang dia keluar lagi. Suho cuba memperlajukan lariannya. Di belakangnya,beberapa ekor ular sedang menyisir mengejarnya dengan sangat laju.

"Tolong! Tolong!" dia menghampiri pagar tersebut. Dia cuba membuka pintu masuk pagar tetapi berkunci,dan apabila tangannya bersentuhan dengan dawai pagar tersebut,kulitnya terasa menyegat. Ada arus elektrik yang mengalir.

Ular-ular tersebut semakin dekat. Suho mengoncang pagar tersebut dengan sekuat tenaganya walaupun itu menyebabkan seluruh kulit tangannya melecur.

Zuppp!

Pantas ular-ular itu memamah kaki Suho. Tubuh Suho dibelit dan ditarik. Suho masih berpegang erat pada dawai pagar. Dua kesakitan dialaminya dalam satu masa. Arus elektrik dari pagar tersebut mengalir ke dalam seluruh tubuhnya. Suho menggelepar akibat terkena renjatan. Beberapa minit,tubuhnya hangus. Ular-ular tersebut melonggarkan belitan dan menjauhi Suho.

*    *    *    *

Kwang Soo membawa satu bekas polistren bersama sebotol air mineral ke arah stor untuk bagi Ji Hyo makan. Jong Kook yang arahkan dia. Dari semalam lagi Ji Hyo tidak menjamah makanan. Takut mati kelaparan pulak betina tu nanti.

 𝘼𝙉𝘼𝘾𝙊𝙉𝘿𝘼𝙎Where stories live. Discover now