Gangguan Di Rumah Baru

252 14 0
                                    

Credit ; Fiksyen Sasha

Nama staff saya tu Kak maria, kami berkerja di cafe yang dibuka baru sahaja 2 tahun. Cafe tempat saya bekerja dibuka didalam hospital swasta di tingkat 2. Disebabkan cafe kami terletak dia tingkat 2 jadi kami jarang sangat menerima pelanggan. Sampaikan ada sahaja staff yang lain boleh layan movie didalam phone dan ada yang boleh tidur. Kisah ni bukan terjadi di dalam hospital kami tetapi terjadi di rumah Kak maria. So dalam bosan bosan menunggu pelanggan Kak maria pun buka cerita pasal kisah yang terjadi dekat dia. Mula mula dengar memang macam dalam wayang. Tapi tak sangka benda ni jadi realiti.

Kak maria baru sahaja berkahwin dan alhamdulilah, rezeki dia kahwin dia dapat sewa sebuah rumah dimana rumah yang disewa adalah rumah baru lepas siap. Nak dikatakan semasa Kak maria berpindah masuk ke rumah baru mereka Kak maria sedar hanya dia sahaja orang pertama yang baru masuk ke 1 blok yang kosong.

Pada minggu pertama Kak maria dan suami berpindah masuk tiada sebarang gangguan. Masuk sahaja minggu kedua kak maria mula perasan tapi jenis Kak maria ni dia akan fikir positif so dia bukan jenis yang cepat gelabah. Gangguan yang sering dia kena bila masa mereka berdua, macam makan sama sama, duduk tengok tv sama sama haa. Gangguan kecil ja macam bunyi ada orang tarik kerusi lah main guli lah, alaaa yang selalu kita dengar tu. Yang duduk rumah apartment,flat dan condo ja pernah dengar benda macam ni. Tapi bunyi bunyi ni dorang akan dengar bila malam sahaja kalau siang dorang tak pernah dengar.

Pada mulanya Kak maria fikir positif dia ingat ada orang baru masuk kot dekat atas rumah dia, tapi bila difikirkan balik takkan lah orang pindah barang malam sahaja?? tapi kak maria cakap mugkin lepas dorang balik kerja then dorang ada masa untuk pindah barang. Start tu saya mula rasa logik juga apa kak maria cakap ni, yelah hari weekday kan mesti orang berkerja. Tiap kali malam bila nak tidur mesti ada dengar dari tingkat atas orang hempas pintu lah sampai ada satu hari tu suami kak maria nak tegur nak minta suruh diam tapi kak maria halang sebab yelah takut yang ditegurnya benda bukan bukan.

Pada malam esoknya masa nak tidur ja bunyi hentakkan pintu yang kuat sampai suami kak maria ni dah tak tahan dan dia tegur dia jerit “WOIII DIAM LAH, TAKTAHU KE AKU NAK TIDUR” start ja suami dia tengking macam tu lagi bising dorang dengar. Bunyi hentakkan meja kerusi macam dibaling, bunyi orang hempas pintu berkali kali dan yang paling menyeramkan bunyi orang ketawa sambil mengilai.

Masa ni Kak maria tak sedap hati dah terus dia ambil phone dan buka surah surah yang dia dah save didalam phone. lepas dah buka surah surah tu benda tu seakan mengejek dan ketawa sambil ikut ikut ayat tu. Lepas tu dah dengar macam benda ni tak takutkan kak maria terus tutup surah tu then call mak dia nak minta tumpang tidur. Kak maria dan suami terus capai apa yang patut dan terus keluar dari rumah tu tapi kak maria sempat pandang atas rumah dia, dan tergerak hati kak maria cakap dekat suami dia “Eh bang ada orang lah dekat atas rumah kita ni” tapi suami kak maria pedulikan kak maria dan terus tarik kak maria turun.

Semasa dalam perjalanan mereka menuju ke rumah mak Kak maria, mereka dapat tengok dengan jelas hanya pokok pokok yang mereka lalui sahaja bagai digoncang dengan angin yang kuat. Bila mereka lihat jalan yang disebelah jalan macam biasa pokok pokok pun macam biasa sahaja. Sampai sahaja di rumah mak kak maria, kak maria menceritakan apa yang terjadi dekat atok nya. Atok kak maria nak dikatakan tahu pasal benda benda ghaib ni dan dia pandai ubatkan orang.

Esoknya atok kak maria ni pergi kerumah kak maria, dan buat pagar dikawasan rumah kak maria lah. Setelah habis ja dia balik dan berjumpa dengan kak maria, yang dia telah pasang pagar bagi mengelakkan gangguan dan dia telah menangkap 1 makhluk ghaib ni lah. Atok dia memberitahu kak maria yang sebenarnya benda tu adalah pemisah dan dia ada 2 yang atok dia tangkap hanya 1 sahaja.

Kononya benda ni sepasang suami isteri dia cuba nak pisahkan kak maria dengan suami sebab tu mereka kena ganggu bila masa mereka duduk berdua. So kak maria macam tak puas hati yang atok dia dapat tangkap 1 ja, dia suruh atok dia tangkap lagi 1 sebab takut kena ganggu lagi. Tapi atok dia cakap tak boleh masa atok dia tangkap tu yang 1 lagi dah lari keluar, atok dia hanya boleh tangkap benda yang didalam rumah dia sahaja, sebab kawasan rumah kak maria ni kan baru lagi so bila dia dah keluar ada banyak lagi makhluk II ni yang kita tak nampak. So setelah kes ni dah selesai mereka pindah masuk balik ke dalam rumah mereka, tetapi mereka masih lagi diganggu.

Gangguan kecil kecil ja macam guli, tarik kerusi meja tu ja lah. Atok dia cakap yang tu atok tak boleh buat apa, dan bunyi macam ni korang mesti ingat datang dari rumah atas kan? korang silap bunyi tu sebenarnya datang dari rumah kita sendiri tahu.

Lagi satu atok dia pesan kalau terjadi macam ni lagi terus tarik suami keluar dari rumah. sebab masa kak maria call mak dia tu benda tu boleh dengar dan dia ikut kak maria sampai rumah mak kak maria. Masa kak maria nak keluar rumah tu dan dia sempat pandang atas tu then dia nampak rumah atas berlampu.

sebenarnya makhluk tu nak pancing kita supaya tak keluar rumah tu.kak maria tu kan jenis positif ha nasib dia keluar juga, atok dia cakap kalau dorang patah balik masuk dalam tu kemungkinan lagi teruk dia terkena.

okayy sampai sini ja nak share kan kisah Kak maria ni boleh jadikan tauladan ye haaa mana yang nak berpindah kerumah baru tu buat lah dulu doa selamat ke apa bagi mengelakkan benda benda macam ni.

Terima kasih kerana membaca kisah ni maaf kalau ada salah silap ye.

[C]Creepy Story-TellingWhere stories live. Discover now