Bab 9

212 19 0
                                    

Setelah balik sekolah tadi,aku cepat cepat bersiap kerana aku pulang ke rumah pada jam menunjukkan pukul 1 45 petang. Kelam kabut aku siap tadi,makan pun tak sempat. Ah makan kat luar saja. Jadi aku ikut kata hati aku untuk makan di luar.

Pada mulanya aku fikirkan aku yang akan terlambat rupanya Black Heart Prince lagi lambat ! Jam dah pukul 2 45 petang tetapi mereka masih belum tiba. Farah dan Sarah pula leka berselfie. Aku hanya mengerling sekilas.

Tiba tiba kedengaran hon yang kuat dihadapan mereka. Vellfire hitam yang berada di hadapan mereka,setelah cuba mengamati siapakah gerangan yang kurang ajar main hon hon ni,barulah aku sedar tu Black Heart Prince.

Lalu aku,Farah dan Sarah bergegas masuk ke dalam kereta milik Andra itu. Andra memandu sambil ditemani Izran manakala ditengah ada aku,Farah dan Sarah. Izwan pula di bahagian belakang sekali.

Radio mendendangkan lagu Sufian Suhaimi yang terbaru itu. Ala author lupa tajuk laguu. Maka aku dan Farah mula mengikut rentak lagu tersebut dan menyanyi sekali. Sarah yang pada mulanya malu malu akhirnya mengikut aku dan Farah.

"Dan takkk seharusnya akuuuuu" Aku

"Bertemu dirimuuuuu" Farah

"Didunia iniiiiiiiii" Sarah

"Dan kauuuu membuang" Izwan.

"Dirikuuuu sesuka" Izran

"Hatimuuuu dan memilih diaaaaa" Andra

"Aku sedarrr" Aku

"Betapa hinanyaaaaa" Farah

"Ku dimatamuuuuuuuuuuuuuu" Semua orang menyanyi bersama sama.

Aku tergelak kerana terlampau seronok, yalah tak sangka pula Black Heart Prince nak join 'car'aoke (karaoke but dalam kereta jadi car) sekali. Sedap suara dia orang ni rupanya.

"Sedap suara kau Farah" Puji Izran.

"Thanks,kau pun apa kurangnya kan." Balas Farah malu.

Aku dan Sarah sudah menjeling tanda menyampah. Izwan di belakang hanya senyap. Begitu juga Andra. Radio pula dikuatkan oleh Izran dan kedengaran lagu Haqiem Rusli yang lama itu. Ha tajuknya Segalanya (kot)

"Segalaaaa apaa yanggg" Farah

"Telahh ku berikann" Izran

"Masih lagi tak memadaiii" Farah

"Hampirku tersungkur menuntut janji" Izran

"Darimuuuuuuu" Farah

Andra secara tiba tiba mematikan lagu tersebut dan ketawa jahat. Muka Farah dan Izran sudah cemberut tanda tidak berpuas hati. Aku,Sarah dan Izwan juga ketawa melihat telatah Izran dan Farah yang sudah merajuk tu. Tadi sweet sangat,sekarang padan muka hahhahaa.

Andra memarkirkan keretanya di tempat parkir kereta yang telah disediakan. Black Heart Prince dan Black Heart Princess segera ke TGV Cinemas untuk membeli ticket cerita Jurrassic World : Fallen Kingdom yang baru sahaja keluar tv. Kami mengambil couple seat kerana lebih mudah dan seronok. Izran dengan Farah,Sarah dengan Izwan dan aku dengan Andra.

"Wayang pukul 4 45 petang ni,apa kata kita makan dulu" Kata Andra. Memang benar. Cerita itu lambat ditayangkan,sekarang ini baru pukul 3 30 petang,masih awal. Jadi mereka ambil keputusan untuk makan di Secret Recipe memandangkan Farah sudah lama tidak makan kek chocolate. Aku hanya menurut tanpa bantah.

Tiba tiba mata aku menangkap satu figura yang sedang sendirian membelek baju baju yang berada di butik tersebut. Setelah memberitahu aku ingin ke tandas,segera aku menghampiri figura tersebut dan mengejutkannya.

My Strong Girl [ C O M P L E T E D  ]Where stories live. Discover now