Part 10: kantoi

724 5 0
                                    

Rina P.O.V.

Cahaya matahari memancar terik memancar dari jendela yang telah dibuka. 

"Ahhh!! kacau betul la.." bebel benakku sambil menarik selimut menutup kepala agar silau mentari dapat dielakkan.


"selimut?"aku terus terjaga dan mataku terus memandang sekeliling. mataku dikecilkan agar aku dapat melihat dengan lebih jelas..maklumla..mata keduaku aku lupa letak di mana semalam.."isk...mamat tu dah bangun ek...alamak kul brapa sekarang ni?"  aku cuma meraba mencari mataku yang kedua dan juga handsetku.."Ahh!! mana nih?"

tetiba pintu bilik terkuak. Aku menarik selimut sehingga menutup kepala dengan pantas

"huhu kantoi la..muka bangun tido...sebelum ni aku bangun sebelum dia...huhu..jangan la mamat tu tarik selimut aku..shuh2x...pi main jauh2..aku nak bersiap nih..." hatiku berbisik.

Adi P.O.V.

Pintu bilik dibuka perlahan dan matanya ditala kearah tempat surina tidur tadi.

"ish tak bangun lagi..macam ni ke anak dara..matahari dah tinggi masih belum bangun. kot yea pun penat..x denya kul 10 tak bangun lagi." Adi membebel perlahan namun masih dapat didengari oleh rina..

"ish apa la malang nasib aku dapat isteri macam ni" Adi menangisi nasib sendiri.Adi termenung memandang sekujur tubuh dihadapannya yang berselimut dari kepala hingga kekaki.kemudian menjeling jam ditangan.

" eh x boleh jadi ni..kena kejutkan jugak..nnt lambat plak nk pergi melawat umi" hatinya berkata.


"hoi!!bangun la oi!apa nih anak dara bangun lambat". kakinya menguis kaki anak dara tu..huhu anak dara lagi ke? bukan sudah menjadi bini aku..gelaran anak dara sudak tidak sesuai untuk digunakan walaupun hakikatnya dia masih dara. Terasa tidak selesa memikir tentang isu sensitif itu.

P.O.V orang ketiga.

"ish mamat ni..main sepak2 kaki lak...ye la aku bangun x kan ak nk berlakon tido mati kat sini lg.tapi macam mn nk bangun.." Rina masih berpura-pura tidur.

Rina mengeliat sikit dan duduk tercongok lemah. Berlakon tidur kena kacau.

"huarghhh!!huh hodoh peragai tol la" menguap, tapi selimut masih belum aku tarik.. "hehe..boleh dapat award aku cengini." bisik hati kecil Rina.  

"apa kacau ore nak tido nih" aku bersuara lemah.masih lagi berlakon.

"oi! tau dok  kol brapo doh ni? cepat bangun, bersiap, kol 11 kita gerak g spital." macam mengejutkan budak kecik ja gayanya. Adi berjalan menuju jendela.

Rina masih belum bergerak. Rina masih kurang pasti untuk bergerak kerana adi masih lagi memerhatinya. perasaan malu menerpa. 

"Air liur basi menempek kat muka aku lagi nih..nnt sebulan dia gelakkan aku" hati rina masih berdialog.

"oi! tak gerak lg..nak saya dukung masuk toilet ke?

"awak keluar la dulu..saya nak..nak..er.." Rina tergagap- gagap untuk mengeluarkan kata.

"nak gapo?" Tanya Adi dalam nada persenda sambil menghampiri Rina dan menarik selimut yang masih menutupi wajah Rina. Mata kami bertentangan.Berhenti sejenak degupan jantung merka. Adi menelan air liur terkedu melihat anak mata Rina. Manakala Rina juga terkejut menatap wajah Adi yang bersih hampir dengan wajahnya dan terus bangun.

" saya nak salin baju..nak bersiap la...kalau awak ada  dalam bilik ni macam mana saya nak bersiap."Laju saja ayat itu keluar dari mulut Rina sambil menghalakan kaki ke arah beg. Benaknya terus berdialog. "lantak la dia tgk muka aku yang baru bnagun tido nih..cantik apa..natural beauty.."

" ini bilik saya..bakpo plok saya kena tubek? " Adi yang tersedar tidak mahu mengaku kalah.

"hish...suka hati la.."Rina mencapai tuala, baju dan juga kelengkapan mandi yang sepatutnya dan semuanya dibungkus dalam baju supaya Adi tidak nampak. Rina menonong keluar ke bilik air yang terletak berhampiran dapur. Meninggalkan Adi yang tergelak kecil melihat aku kelam kabut keluar dari bilik.

Sebaik kelibat Rina tidak kelihatan, Adi merebahkan dirinya di atas katil. Fikirannya masih terbayang anak mata Rina yang tajam dan menarik. Adi tersedar. kepalanya digelengkan untuk menghilangkan fikirannya terhadap Surina.

"Ahh!! malas nak layan..lebih baik aku kol Mar..apa la dia tgh buat sekarang..mesti dah bangun tak macam surina tuh.macam mana la umi aku leh berkenan dengan budak macam ni."

"Helo sayang"

Maafkan akuWhere stories live. Discover now