🌸 20 END 🌸

1.4K 107 16
                                    


"Baik juga awak ni rupanya eoh" puji Hanna pada Wonwoo yang sedang balut kakinya. Cuma tercalar sikit saja akibat jatuh basikal masa balik rumah semalam. Maybe terlecet sikit, sebab tu sakit masa nak berjalan.

Tadinya Hanna datang kebilik rawatan sendiri. Tapi masa baru je dia nak masuk, dia terjatuh dihadapan pintu. Entah kenapa Wonwoo yang mengekorinya dari belakang tu tetiba je terus datang dan membantunya. Akhirnya beginilah.

"Aku memang baik, kau je yang tak tahu" balas Wonwoo jengkel. Dia mengambil gunting dan memotong lebihan pembalut. Siap juga balut luka itu.

"Yea saya tak tahu dulu. Selama saya sekolah sini tiga tahun lalu, kita memang dah sekelas. Awak saja yang tak perasan. Saya tak pernah nampak awak buat baik lansung" kata Hanna.

"Btw gumawo sebab dah tolong saya balut luka ni" sambungnya lagi.

Wonwoo menjoget bahu santai "cheonma, small matter" balasnya.

"Baliklah kelas, dah nak habis waktu rehat dah ni" kata Hanna yang dah duduk diatas katil bilik rawatan.

"Kau?"

"Saya? Saya duduk sinilah goyang kaki yang sakit ni" balas Hanna santai "ah, dan jangan lupa pesan pada Seungkwan yang saya ada kat sini. Nanti dia cari pula eoh" pesannya.

"Aku juga tak masuk ke kelas"

Hanna memandang Wonwoo hairan "wae?"

"Aku tak suka sejarah"

"Ah..betul juga lepas ni waktu sejarah, sebenarnya bukan awak je, saya dan Seungkwan juga tak suka sejarah. Dulu pernah sekali kami cuma tidur semasa Cikgu mengajar didepan. Bosan"

"Rasanya pelajar lain juga tak sukakan sejarah. Umm..saya juga tak suka geographi, and paling tak suka ialah matematik. Tau kan Cikgu Gukjoo yang mengajar kita tu? Aish, dah la badan gempal.. Suka marah pula tu" cerita Hanna.

"Aku juga sama"

Hanna memandang Wonwoo "jinjja? Waa boleh jadi geng ni, hehe"

"Hanna! Eh? Wonwoo juga ada?" sapa Seungkwan yang baru masuk kedalam bilik rawatan tu.

"Eoh, mana awak tahu saya ada sini?" soal Hanna hairan.

Seungkwan berjalan dan duduk dibangku tepi "tadi kan kau ada cakap yang kau sakit kaki. Dah kau takde dikelas so aku carilah disini"

"Btw apasal mamat gay ni ada sini juga?"

"Aku bu--"

"Dia tak gaylah Seungkwan" potong Hanna cepat.

Seungkwan memandangnya curiga "oh ye? Bukannya dulu kau sendiri yang suka kata dia tu gay? Tetiba tukar plak. Ni mesti ada sesuatu yang dah terjadi pada korang kan??"

Hanna dan Wonwoo saling berpandangan sesaat lalu memandang tempat lain. Tetiba terigat pasal semalam dan mereka jadi malu sendiri.

"M-mana ada apa²lah, jangan fikir bukan²"

Seungkwan mengangguk faham jelah "ah, kaki kau dah okey? Teruk sangat ke? Dah sapu ubat?" soal Seungkwan sambil tengok² kaki Hanna.

"Aku dah balutkan dan sapu ubat" balas Wonwoo disitu.

Lagi² Seungkwan memandang mereka curiga "aih..lain macam je ni. Dah berbaik dan berkawan ke? Dulu kemain bergaduh je panjang. Kalini siap saling tolong pula" sindirnya.

"Eung..anggap jelah dah jadi macam tu sekarang..haha" kekeh Hanna sendiri.

Seungkwan mengangguk lalu memandang Wonwoo "gurrae, it's mean kau dah jadi kawan kami sekarang. Lagipun Joshua dan Sowon juga dah berbaik. Tak elok kalau kau tak berbaik juga kan"

Rainbow ✔Where stories live. Discover now