78 ❤

7.8K 720 27
                                    

Jung Yeon masuk ke dalam bilik Jungkook setelah jam menayangkan angka 11 malam. Puas bersembang dengan ibu dan kakak Jungkook sambil membantu Yejin mencari tema perkahwinan yang sesuai. Jungkook nampak sibuk. Sampai malam masih terperap dalam bilik mencari jalan penyelesaian masalahnya bersama Puan Yura.

"Mama dengan kakak dah tidur?" Soal Jungkook sebelum menanggalkan cermin matanya. Jung Yeon menggeleng.

"Belum. Saya penatlah. Nak tidur." Jawabnya, dingin sedikit. Jungkook mengeluh pendek. Dia berdiri dan mendekati Jung Yeon yang duduk di birai katil itu.

"Okey?" Rambut isterinya diusap perlahan. Jung Yeon menunduk dan menggeleng. Tak bercakap apa-apa. Jungkook tersenyum. Nafas berat dilepaskan sambil menarik tubuh genit itu ke dalam pelukannya.

"Saya tak marah awak pun. Kenapa nak malu dengan saya?" Soal Jungkook. Tetapi soalannya itu sekadar dijawab dengan sendu halus Jung Yeon.

"Dahlah, tak nak nangis." Belakang tubuh Jung Yeon digosok.

"Saya malu..."

"Alahai sayang..."

"Mana ada mentua jatuh cinta dengan menantu sendiri. Mengarut namanya." Kata Jung Yeon. Tiba-tiba, Jungkook tergelak. Tetapi dia masih memeluk Jung Yeon.

"Kenapa gelak? Tak kelakar pun." Air mata yang mengalir diseka. Tubuh Jungkook ditolak lembut.

"Tahu tak apa tanda semua tu?" Soal Jungkook. Dia mengelap pipi Jung Yeon yang basah terkena air mata.

"Apa?"

"Tanda, saya kacak sangat. Sampai ibu pun sukakan saya."

"Jeon..." Jung Yeon menjeling kegeraman. Kemudian wajahnya mencemik lagi seperti hendak menangis. Jungkook yang melihat ketawa lagi. Sekali lagi Jung Yeon cuba dirangkul. Tetapi gadis itu pantas berdiri dan melarikan diri.

"Saya tak nak cakap dengan awak."

"Sayang saya merajuk pula..." Jungkook masih mengekalkan nada bergurau. Melihat air mata itu mengalir, hati Jungkook yang sakit. Jadi dihiburkan hatinya sendiri.

Jung Yeon berbaring di katil. Mata dipejam.

"Tidurlah, sayang. Saya nak buat kerja kejap." Kata Jungkook, lantas sisi dahi dan pipi Jung Yeon diciumnya. Jung Yeon celikkan mata semula.

"Jung,"

"Ya?"

"Tak ada apa-apalah." Jung Yeon kembali pejamkan mata dan diam. Jungkook senyum. Dia tahu, gadisnya ini dalam dilema. Bingung.

-------

Bila fanfic ni nak habis? 😂 Kalau sampai 100+, bosan tak? Harap2 tak lah ya. Kalau bosan dan storyline dia nampak pelik, minta ampun.

[COMPLETED] Frust 좌절하다 (Jungkook BTS)Where stories live. Discover now