Bab 40

5.3K 117 76
                                    

Hari sudah menginjak malam. Sudah lima hari, majlis doa selamat berlalu. Keluarga Tan Sri Zahri Indra sekeluarga telah pulang ke rumah mereka manakala Zayriz dan Raihana pupang ke kediaman mereka di Puchong.

Raisha mendodoi anaknya perlahan selepas memandikan Yvaine tadi. Qaiser memasuki ruang tidur itu dengan keadaan yang lelah. Dia menanggalkan baju T yang melekat di baju sejak pagi tadi dan mencampaknya tepat masuk ke dalam bakul pakaian lalu menghenyakkan tubuhnya di atas katil. Selimut tidak ditarik menutupi badan kerana dia berasa panas.

"I can't hold on any longer. You need to divorce me faster."kata Raisha mulai berbicara.

"I'm trying to get some sleep."kata Qaiser amat penat.

"Keep going with that attitude and I'm really gonna do it the hard way."kata Raisha tegas. Qaiser mendengus seraya bangun dan duduk menghadap Raisha.

"Why?"soal Qaiser tidak mengerti.

"I need to get her back!"jujur Raisha. Ada sebab kenapa Qaiser suaminya.

"Then, what's the problem?"soal Qaiser akan mengapa sikap isterinya berubah sekelip mata.

"You."ujar Raisha sedikit berbisik takut anaknya yang lena terjaga.

"Okay, I get it. How do I pronounce it?"soal Qaiser kerana tidak mahir berbahasa Melayu.

"Wait here."pinta Raisha lalu bangun dan mencapai kertas serta pen. Dia menuliskan lafaz talak di atas kertas tersebut dan kembali duduk di hadapan Qaiser. Kertas itu pun bertukar tangan.

"You will read that out loud tomorrow. By that time, I will get out of this house. We can no longer be like before, you know."terang Raisha akan rancangannya.

"Yes. Where are you going?"soal Qaiser hairan.

"My old house with my friends."jawab Raisha laju.

"What about me?"soal Qaiser lagi bingung.

"You can do as you please and you can come visit Yves when you're free, but before you go home I will send you an address. Meet me there as soon as possible."arah Raisha ringkas.

"Fine then."ujar Qaiser tidak keberatan. Hatinya yang menyimpan marah kini.

"I'm sorry if there is anything I do that doesn't please you in our marriage. I hope I can do better."ucap Raisha lalu memeluk tubuh Qaiser.

"It's okay. You did great both as a mom and a wife."kata Qaiser membalas erat pelukan isterinya namun tidak memaksudkan kata-katanya.

"I care for you."ucap Raisha lagi.

"Me too."jawab Qaiser pendek tidak mahu meluahkan apa-apa.

Keesokannya, Raisha sudah bersiap sedia dengan bagasi. Dia sudah siap untuk berlakon di hadapan khalayak ramai. Qaiser yang elok berpakaian kasual mendukung anaknya erat. Terasa berat hatinya melepaskan puteri kecilnya itu. Namun, digagahkan juga rasa hati ini.

Raisha dan Qaiser turun dengan wajah yang bersedia untuk berpura-pura yang mereka bergaduh. Raisha mula berjalan pantas diikuti Qaiser yang menggenggam kertas semalam di tangan. Perlu dia lafaz kalimat itu sebentar nanti agar Raisha bebas daripada taklukannya.

"I don't wanna hear a thing anymore."Raisha menjerit.

"No, listen to me. Where are you going? Stop!"arah Qaiser.

"Don't tell me what to do. I do what I wanna do."bentak Raisha.

"Fine. Seems like you wanna live alone. I'll do it, I'll let you go!"teriak Qaiser.

LOST✔Where stories live. Discover now