BAB 14

307 18 3
                                    

"saya minta maaf"ucap hana mukanya ditundukkan, pada waktu itu rasa bersalah Dan malu bercampur didalam dirinya.
"Awak tak perlulah minta maaf, sepatutnya saya yang meminta maaf"jawab alan sambil memandangnya.

"Tapi disebabkan saya awak terpaksa mengkhianati raja awak dan disebabkan saya awak mungkin akan dihukum"hana memandangnya rasa bersalah menular didalam dirinya.

"Dia bukannya raja bellmore yang saya kenal"Balas alan lalu duduk disebelahnya, hana memandangnya dengan binggung "apa maksud awak?"soal Hana kurang pasti. " Sebenarnya itu bukannyannya raja bellmore"jawab alan lalu memandang kearah API yang masih menyala didepan mereka.

Hana memandangnya dengan binggung apa maksud dia sebenarnya? katanya dalam hati "itu adalah boneka kerajaan thionia tambahnya lagi "jadi kenapa dia tidak ditangkap"hana Cuba memahami apa yang baru disampaikan oleh alan.

"Sebab mereka tak tahu yang raja bellmore telah dikurung didalam badannya sendiri. Dan mereka tak tahu thionia adalah dalang disebaliknya"katanya sambil mengeluh, "saya nak tahu macam mana awak tahu yang kerajaan thionia adalah dalang disebalik apa yang berlaku"soal Hana sambil memandangnya, dia ingin tahu macam mana alan tahu keadaan raja bellmore.

"Sebab saya nampak tatu niozia ditangannya Dan tatu tersebut hanya ada pada boneka boneka Dan orang suruhan raja thionia. pada tahun yang sebelum satu kabus telah menyelubungi negara bellmore Dan menyebabkan banyak rakyat bellmore hilang yang pastinya hanya raja thionia yang boleh mengawal kabus itu. Dan saya ada dengar baru baru ni kabus kerajaan thionia telah hilang" terangnya panjang lebar, hana terkejut memandangnya tapi takkanlah kabus yang dia nampak tu adalah kabus yang hilang.

"Dan saya dengar awak tersesat diaerissia disebabkan kabus tu"alan memandangnya, "sebenarnya saya tak pasti tapi yang saya tahu setelah saya masuk dalam kabus tu saya terus sampai kesana"jawab hana kurang pasti. "pasti ada sebab disebalik semua kejadian yang berlaku"tambahnya lagi, "jadi saya boleh cari jalan baliklah kalau saya tahu dimana kabus tu berada"hana memandangnya dengan harapan yang tinggi.

"Entahlah,saya rasa baik awak tidur besok kita ada perjalanan yang jauh"kata alan hana memandangnya dengan geram tanpa banyak Tanya dia terus menutup matanya,
"Guna ni"kata alan sambil mengambil sesuatu dibegnya, hana membuka matanya alan menyelimutinya dengan sehelai kain kulit.

"Terima kasih"ucap hana alan hanya diam lalu bersandar dipokok berdekatan dengannya..

KABUSWhere stories live. Discover now