° Memory 002 °

5.7K 492 21
                                    

" Kasih, cinta, sayang dan perasaan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Kasih, cinta, sayang dan perasaan. Semuanya membuatkan aku serabut. Lebih teruk lagi apabila aku tidak mendapatkan kasih yang sepatutnya aku dapatkan. Disebabkan itu, cinta dan ikatan adalah perkara yang paling menakutkan bagi aku. "

Panggg!

"Perempuan bodoh! Aku hantar kau ke sekolah untuk belajar! Bukannya bergaduh!" Jerit tuan Kim sambil menunjal kepala Hyuna.

Hyuna diam tanpa reaksi. Dia sudah dapat meramal bahawa perkara seperti ini akan berlaku. Emaknya sakit. Jadi siapa lagi yang boleh melindungi dirinya kalau bukan dia sendiri?

"Kau dengar tak apa aku cakap ni? Kau nak jadi anak kurang ajar pulak ke sekarang?!" Tuan Kim terus menerus memukul kepala Hyuna.

Lagi.

Dan lagi.

Dan lagi.

Dan lagi.

Hyuna segera menepis tangan tuan Kim. Dia sudah muak.

"Ya! Saya dengar. Saya tak akan bergaduh lagi di sekolah. Dan... saya tak nak jadi anak kurang ajar." Kata Hyuna dengan sekali nafas.

Ibu tirinya dan adik tirinya memandang sinis.

"Kalau tak ada apa - apa lagi, saya akan keluar sekarang. Terima kasih kerana melayan saya dengan begitu baik." Hyuna terus keluar tanpa mempedulikan jeritan tuan Kim yang memanggilnya.

"Dasar anak kurang ajar!"

Air matanya tumpah.

Hyuna hanya membiarkannya tanpa berniat untuk mengesatnya.

Tanpa mempedulikan orang yang pelik melihatnya, Hyuna terus dan terus menangis. Tetapi... orang tidak pelik akan perkara itu.

Yang peliknya...

Mukanya tiada reaksi. Seperti dia tidak mengetahui bahawa dirinya sedang menangis hiba.

Langkah Hyuna terhenti apabila tangannya dipegang oleh seseorang. Dia berpaling dan terlihat tujuh orang lelaki sedang memandangnya.

"Jungkook?"

Dan pandangan Hyuna gelap. Badannya terasa ringan. Tubuhnya seperti disambut sesuatu.

"Hyun!"

Ini pertemuan ketiga kita...

Adakah...

Kita mempunyai jodoh?

Itu berkemungkinan kan?

• • •

Hyuna cuba untuk membuka matanya. Berat. Dan susah.

[C] Mémory. jjk Where stories live. Discover now