009

3.6K 451 3
                                    

Kunci di tangan aku genggam. Sejenak aku berfikir. Betul ke perbuatan aku ni?

Aku mengganguk. Ni jelah caranya aku dapat kurangkan rasa serba salah aku pada dia.

Kunci dimasukkan. Tombol pintu aku tolak perlahan. Sekilas aku melirik jam di pergelangan tangan. 2:45 am. Dah macam perompak aku ni.

Disebabkan kunci nilah aku dapat idea gila ni. Masa aku tolong kutip barang Fei yang terjatuh tadi, aku tak perasan kunci tu dia punya. Mungkin tu kunci pendua dia. Aku letak je dalam poket sebab rupa lebih kurang sama dengan kunci aku.

Lantaklah. Apa yang penting, aku dah sampai pun dalam rumah dia ni. Selangkah kakiku memasuki rumahnya. Aku menjenguk keadaan di dalam. Gelap-gelita.

Author POV:

Taehyung meraba-raba dinding di dalam rumah. Cuba mencari suis lampu. Jumpa. Dia menekan suis on dan serta-merta keadaan menjadi terang-benderang.

Dia terpaku melihat keadaan di dalam rumah tersebut. Bersepah. Tunggang-langgang. Macam baru kena ribut taufan.

Menggeleng dan mengeluh Taehyung melihatkan keadaan tu. Berdasarkan keterukan barang-barang yang bersepah, dia menanggarkan yang Fei mengamuk.

Satu-persatu barang dikutip. Semua perkakas yang jatuh dikemas di tempatnya semula. Kaca dari cermin yang berteraburan Taehyung sapu dan buangkan ke dalam tong sampah.

Selesai semuanya. Dia mengelap keringat yang terbit di dahi. Sedang dia berfikir apa yang patut dilakukan seterusnya, dia terdengar bunyi kaca terhempas. Panik. Taehyung berlari mencari arah bunyi tadi.

Sebuah pintu yang agak renggang ditolak perlahan. Dia menjengukkan sedikit badannya ke dalam.

Dalam kesamaran cahaya lampu, dia melihat satu figura yang sangat dikenali. Fei. Suara tangisannya halus kedengaran di gegendang telinga Taehyung.

"Kenapa mesti aku? Macam mana aku nak hidup dengan mata macam ni? Aku tak dapat nak pura-pura kuat lagi...."

Air mata mengalir lesu pada pipinya. Fei meraba-raba kaca yang terhempas ke lantai tadi. Tangannya yang licin menyukarkan dia untuk memegang botol losyen. Dia hilang kawalan dan botol tadi terhempas jatuh ke lantai.

Serpihan kaca yang terdapat disekililingnya dikutip satu persatu dengan payah. Air mata tak berhenti mengalir. Begitu juga dengan darah yang mula menitis dari genggaman tangannya.

Hati Taehyung meronta kuat. Menyuruhnya pergi menenangkan Fei. Tapi kakinya seakan-akan digam pada lantai. Tanpa dia sedari, setitis demi setitis air mata mula membasahi pipinya.

***

Bunyi jam loceng yang nyaring membingitkan telinga. Taehyung terjaga dari tidurnya. Dalam keadaan mamai, dia mencari jam loceng itu. Dia mencari-cari meja yang menempatkan jam locengnya. Tapi tak ada.

Barulah dia tersedar yang dia berada di rumah Fei dan dia tertidur di atas lantai bersandarkan pintu bilik gadis itu.

Perlahan-lahan dia melangkah memasuki bilik Fei. Gadis itu masih berbaring di atas katilnya. Wajahnya yang kelihatan pucat berkerut-kerut akibat bunyi jam yang bising tu.

Dia bangun dari pembaringan, dan mencari jam loceng tadi mengikut arah bunyinya. Taehyung mencapai jam itu dah meletakkannya di hadapan Fei.

Fei menekan button. Bunyi tadi hilang. Dia menguap kecil. Seketika dia hanya duduk berteleku di atas katil. Taehyung pula hanya memandang Fei.

Fei turun dari katil, mencapai tongkatnya dan mencari arah ke almari. Taehyung terlebih dahulu meletakkan sehelai baju dan seluar di bahagian paling hadapan almari. Fei mencapainya dengan mudah.

Setelah bayangan Fei hilang di balik pintu tandas, Taehyung mula mengemas bilik yang bersepah dengan kaca dan losyen yang tertumpah di atas lantai.

Kemudian dia ke bilik mandi dalam bilik tetamu dan membersihkan diri. Pada kiraanya, dia kena selesai mandi sebelum Fei selesai. Risau kalau Fei terdengar bunyi pancuran air dari bilik mandi dalam bilik tetamu ini.

•comment•
•vote•

Thankyou♡

blind | taehyungWhere stories live. Discover now