Chapter 1: Hilang?

9K 577 16
                                    

E D I T E D

Gadis itu memerhatikan gelagat kanak-kanak kecil yang riang bermain di taman hadapan rumahnya. Mukanya kembali suram apabila dia dilarang untuk keluar. Alasannya, paparazzi! Huh!

Enjin kereta appanya kedengaran. Dia menjulurkan sedikit kepalanya untuk melihat keadaan di bawah. " Pastikan Cho Rong tak keluar dari rumah ni. Faham? ", soal Puan Park. 3 orang pengawal berbaju hitam mengangguk. Cho Rong cuba mendengar namun hampa.

Setelah kelibat kereta orang tuanya hilang dari pandangan, senyuman Cho Rong semakin membesar. Dia bergegas menuju ke pintu biliknya. Belum sempat dia membuka, pengawal peribadinya membuka pintu dahulu dari luar.

" Tepi! Aku nak keluar! ", ujar Cho Rong. Dia menolak pengawalnya ke tepi dan turun ke bawah. " Cik muda! ", panggil Han Mi. Belum sempat dia sampai ke pintu utama, dia dihalang.

Muka Cho Rong kembali masam. " Cik muda dilarang keluar. Ini arahan Puan. ", ujar pengawal peribadi yang agak sasa. " Alaa.. aku nak pergi taman depan rumah je. Bolehlah?? ", Cho Rong cuba memujuk pengawal itu dengan kecomelannya.

Masih sama. Tiada reaksi. Cho Rong memikirkan sesuatu. Hah! " Okey. Kalau kau tak bagi aku keluar, apa kata kau ikut aku keluar? Kau pantau aku. Aku nak main je. Please? ", rayu Cho Rong.

'Tolonglah!', rayu Cho Rong dalam hati. 2 pengawal itu memandang sesama sendiri. Akhirnya, saling mengangguk.

Cho Rong kembali ceria. " Dengan syarat, Han Mi akan teman cik muda. ", ujar lelaki itu. Cho Rong mengangguk laju. Dia sanggup bersetuju asalkan dia boleh bermain di taman itu.

Chorong terus berlari keluar sambil memegang tangan pengawal peribadinya. Dia menghirup udara segar. 'Akhirnya! Aku bebas!', ujarnya riang dalam hati.

Dia berlari menuju ke buaian berdekatan. Dia kembali seronok. Setelah sekian lama 'dipenjara' di rumah sendiri, akhirnya, dia boleh keluar bebas walaupun masih disamping pengawal peribadinya.

Dia bermain tanpa bimbang perkara buruk yang berlaku. Sudah tentu ada manusia akan mengambil gambarnya. Wajahnya yang putih bersih, rambutnya perang keemasan, dan cantik ibarat sang puteri. Itu hanyalah luaran. Mereka tidak tahu, dia sering mengalami stress melampau, dipaksa memakai gaun pendek ke pesta kawan-kawan ibunya.

Sedang seronok sakan dia bermain, dia berasa kehausan. Dia memandang matahari yang tegak diatas kepalanya. Kemudian, dia memandang kedai yang berhampiran menjual aiskrim.

Pada masa yang sama, perutnya berbunyi menandakan dia lapar. " Han Mi! ", panggil Cho Rong. Pengawal peribadinya itu segera mendekati cik mudanya. " ya, cik muda? ", soal Han Mi. " Aku laparlah. Belikan aku aiskrim. ", pinta Cho Rong sambil menuding jarinya ke arah kedai yang menjual aiskrim itu.

Han Mi memandang kedai itu kemudian cik mudanya. Hadeh! Nak aiskrim pulak! Pokai aku. Dia memandang sekeliling. Dia harus memastikan keadaan selamat. " Cik muda tunggu sini. Saya pergi belikan. Jangan kemana-mana. Jangan ikut kalau ada orang asing ajak! ", pesan Han Mi. Cho Rong mengangguk laju. Han Mi bergegas ke arah kedai itu untuk membeli aiskrim.

Sementara menunggu aiskrimnya sampai, Cho Rong kembali bermain buaiannya. Tanpa dia sedari, seseorang mendekatinya dari belakang bersama sapu tangan ditangannya.

Dengan pantas, sapu tangan itu ditekup rapat ke muka Cho Rong. Cho Rong yang semakin hilang oksigen akhirnya pengsan. Segera tubuhnya diangkat dan dibawa lari tanpa disedari oleh orang.

Han Mi yang baru selesai membayar duit aiskrim segera berlari ke arah cik mudanya duduk tapi tiada kelibat cik mudanya disitu. Dia mencari sekeliling taman itu namun tiada batang hidungnya kelihatan. Han Mi mula pucat. Aiskrim ditangan jatuh menyembah bumi. Dia berlari ke arah rumah agam mewah keluarga Park.

Penculik itu senyum sinis apabila melihat pengawal peribadi gadis ini pergi. Dia memandang mangsanya. " Maafkan aku sayang. Aku terpaksa culik kau untuk kebaikan kita berdua. Hihihihi.", tawa penculik itu.

Dia memakaikan topeng ke muka gadis itu kemudian dicempung menuju ke keretanya lalu pergi dari situ.

🔪🔪🔪🔪


Malam sudah melabuhkan tirainya. Namun, masih tiada kelibat Cho Rong. Han Mi semakin resah. Jika dia tidak meninggalkan cik mudanya, pasti ini semua tidak berlaku. Puan dan Tuan sudah kembali.

Tuan Park masuk ke dalam rumah. " Cho Rong! Cho Rong! ", panggil Tuan Park. Tiada sahutan.

Puan Park segera berjalan menuju ke arah suaminya. " Kenapa terjerit-jerit panggil anak kita? ", soal Puan Park. " Anak awak tu! Pekak agaknya tak pandai nak sambut kita balik. ", perli Tuan Park.

" Han Mi, mari sini. ", Puan Park memanggil pengawal peribadi anak perempuannya itu. Han Mi dengan takut menghampiri mereka berdua.

" Mana Cho Rong? ", soal Puan Park. Han Mi berpeluh-peluh memikirkan jawapan yang sesuai untuk menjawab. Dia tiada pilihan lain, dia segera melutut dihadapan Puan Park. " Maafkan saya, Puan. Saya cuai. Saya lalai. Anak puan dah hilang. ", jawab Han Mi jujur.

Tuan Park segera mengeluarkan pistol dari kotnya lalu melepaskan tembakan ke arah Han Mi. " Aku tugaskan kau jaga anak aku! Bodoh! ", gertak Tuan Park.

Peluru yang terkena di bahunya mula mengalirkan darah yang banyak. Sakit yang teramat cuba ditahan. " Saya akan bertanggungjawab -- ", terpotong kata-kata Han Mi.

" Tak payah. Kau boleh berambus dari rumah ni. Kau dipecat! ", ujar Tuan Park lantang. Sudah jatuh ditimpa tangga.

Han Mi menguatkan diri untuk bangun dan menuju ke pintu utama. Dia melangkah keluar meninggalkan perumahan itu. " Jadi, apa kita nak buat? Anak kita hilang tu! ", gesa Puan Park.

Jantungnya seakan terhenti apabila mendengar berita tentang kehilangan anaknya. " Nantilah saya fikirkan. ", jawab Tuan Park.

🔪🔪🔪🔪

BERSAMBUNG..

Psycho [K.T.H]✔Where stories live. Discover now