FARAH IZAYU-11-

4.4K 161 1
                                    

Farah Izayu

Setelah menutup pintu aku menuju ke dapur untuk makan tengahari.sementara lauk masih panas, sedap menikmatinya. Aku mengambil separub dari nasi yang di bekalkan . lauk pula ada daging bakar dan air asam cili padi sebagai pencicah daging .brokoli yang direbus dan sup sayur. Aku menikmati dengan penuh selera. Sedapnya daging bakar yang lembut ini di cicah dengan air asam cili padi. Terangkat abislah aku cakap! Sebenarnua aku ni kurang mengemari sayur-sayuran tapi entah kenapa boleh pula abis brokoli tadi dan sup sayur ini.Nikmatnya hari ini makan tengahari aku. Setelah selesai makan dan mengemas dapur, aku menuju ke bilik. Sudah terasa sengal badan -badan ini. Kalau ikut pesan rakan-rakan sewa rumah. Mereka tak bagi aku buat apa-apa. Tapi manalah aku boleh. Memanglah badan rasa sakit- sakit dan luka belum kering. Tapi aku rasa kalau aku baring terus terusan tentu jadi lagi letih. Aku menoleh ke kirir dimana phone aku sedang menjerit tanda masej masuk.

- Kau dah makan? Jangan lupa makan ubat pula.

- Alhamdullah . saya dah makan dan ubat pun saya dah makan. Terima kasih en. Cakap pada Kak leha sedap sangat dia masak sampai licin lauknya..hehehehe

-terima kasih pada kau juga. Masakan kau sedap juga. Pandai kau masak. Aku suka sambal goreng ikan bilis ni. Ikan bilisnya garing dan rangup. Telur lemak cili padi ni pun sedap.

-maaflah en itu sahaja saya balas. Menu orang bujang je en.

-tapi sedap.aku tak tipu. Aku suka! Kalau kau rajin masaklah lagi lepas ini untuk aku.

-saya tak pandai manalah en. Yang ringkas sahaja. Itupun kak salmah dan furzan yang ajar.

-practice makes prefect. Oklah aku nak masuk mesyuarat. As slm

-wa slm en.

Sedap ke aku masak?. Nak ambil hati aku je kot. Mmmm x kisahlah. Aku bangkit untuk menunaikan solat zohor. Lambat- lambatkan tak elok pula. Ini pun dah lambat sangat. Jam 215petang baru nak solat. Itulah kusyuk sangat makan. Tau ibu di kampung habis aku.

-

FARAH IZAYUWhere stories live. Discover now