FOREVER MINE SEASON 2

By lysa_stories

48.4K 3.6K 298

DANNY CHRISTOVIC STOFF Setelah kematian Denis dan Whitney , saya dan both side parents yang jaga si Daniella... More

chapter 1
chapter 2
chapter 3
chapter 5
chapter 6
chapter 7
chapter 8
chapter 9
chapter 10
chapter 11
chapter 12
chapter 13
chapter 14
chapter 15
chapter 16
chapter 17
chapter 18
chapter 19
FINALE

chapter 4

2.2K 207 7
By lysa_stories

RYANNA POV

Arrrgghhhhhhh ...!!!!!!

Menjerit saya bangun tidur tu pagi . Bangun2 ja terus ternampak muka Mr duda sana tidur duduk di tepi sofa tempat saya tidur . Bila dia dengar saya menjerit , dia terjaga .

"Apa kau buat disini ??!! "Saya tanya dia . Saya cepat pandang ke arah badan saya manatau pakaian saya semua suda kena buka tapi nasib baik semua masih ada .

"Kau lagi tanya saya .. Kalau saya nda hantar kau malam tadi mangkali tidur tepi jalan suda kau .."dia bilang macam dalam keadaan mamai . Saya baling bantal kusyen ke muka dia .

"What the fuck ?? Kau cuba ambil kesempatan ke atas saya ??!!"saya teriak tanya dia lagi . Rasa mau menangis suda saya . Iya la . Walaupun saya banyak keluar sama lelaki dan makan duit diurang tapi nda pernah juga saya sampai pigi tidur sama lelaki . Masih suci oh saya ni .

"Aduhhh.. saya rasa bagus kau masuk balik sana arr .. belajar adap sopan santun.. bila ko buat salah , ko minta maaf .. bila orang tulung kau , bilang terima kasih kau tau kah ? "Mr duda bangun dan dia pandang saya .

"Cehhh .. tulung kunun .. ko jumpa saya begitu kali ni kebetulan lagi kah ? Mana mungkin kebetulan sampai 3 kali .. mimang sah2 ko stalker saya tu .. "saya terus lepaskan kemarahan saya sama dia .

"Balik2 kau tuduh saya stalker kau .. kenal kau pun tidak buat apa saya mau stalk kau ? Kau pikir saya teda keja lain ka selain dari stalk ko punya hidup yang teda makna ni ? Kirim salam ja la .. "tu mulut mr duda mimang betul2 bikin sakit hati . Macam setiap kali dia bercakap mimamg bikin hati jadi panas ja . Saya pun nda tau kenapa setiap kali saya pandang muka dia , saya jadi panas hati sedangkan bukan kenal juga ni .

"Apa maksud kau hidup saya teda makna ? Ohhh .. ko punya hidup bagus betul la kan sampai tu bini kau kasi tinggal kau sama anak kau tu .. patut la muda2 suda jadi duda !!" Saya bilang lagi .

"Kau arr .. kalau nda tau cerita jangan tuduh sembarangan . Kau cakap tentang hal lain buli tapi jangan sesekali kau libatkan anak saya !!" Suara dia tiba2 lebih tinggi dari biasa . Saya terus tersentap . Menyesal pula saya sebut2 lagi tu hal lagi2 hal anak dia . Mr duda pandang saya tajam dan terus jalan menuju ke arah pintu .

"Kau ... menyesal saya tulung kau malam tadi kalau tau kau ni jenis tidak pandai berterima kasih .. harap saya tidak jumpa kau lagi miss perasan .. " dia bilang dan terus keluar dari tu pintu . Saya baling tu bantal ke pintu .

Shit kau mr duda !!

Bisuk tu masa saya sampai ke lokasi untuk kerja si Kyra menjerit2 panggil saya . Suda la saya teda mood mau bergosip sama dia , dia lagi panggil2 saya . Mau tidak mau terpaksa juga saya pigi sana .

"Ry.. apa kau suda buat ni ? Keadaan semakin panas oh !" Si Kyra bilang sambil kipas2 muka dia pakai tangan dia . Saya buat muka hairan . Apa yang makin panas keadaan ?

"Apa yang makin panas ? " saya tanya Kyra . Mata Kyra makin besar tingu saya .

"Dont tell me u dont know .. atau kau ignore ja semua ni pakai sedapkan hati kau ?" -Kyra

"Apa kau cakap ni ? Kasi terus terang ja la .. jangan kau bunga2 cakap sana .." saya bilang sama Kyra . Bikin semak ja kepala utak saya tingu tu gaya dia .

Dia kasi keluar handphone dia dan dia tunjuk saya tu gambar dari berita hiburan . Bila saya tingu ja , terbeliak terus mata saya . Mana tidak terbeliak . Terpampang muka mr duda sana keluar dari kawasan depan rumah saya awal pagi kelmarin . Kali ni baru jelas tu muka dia kena gambar orang .

-Seorang lelaki yang nampak mencurigakan keluar dengan tergesa-gesa dari rumah model dan pelakon yang sedang meningkat nama , Ryanna Hope Kingsley awal pagi kelmarin . Pihak wartawan cuma mampu mengambil gambar dengan pantas kerana lelaki itu dengan cepat telah masuk ke sebuah taxi dan menghilangkan diri . Persoalan disini , siapa kah lelaki tersebut ? -

Comments :-

-wahh.. buli tahan juga hensom ni one night stand dia ..

-mimang dia punya one night stand baitu ..such a bitch !

-bukan tu hari dia baru bergaduh dan merayu sama lelaki di tepi jalan ka ? Ni hari suda tidur sama laki lain lagi ? Teruk juga tu gaya ..

-Jangan ba kasi salah tu lelaki .. manada juga kucing mau tulak kalau suda kasi ikan masin depan mata ..

-rusak tu ryanna .. macam2 suda gosip liar dia ni .. patut berlakun pun teda lagi dapat watak bagus ..

-cepat juga tu cari penganti lepas merayu di kedai tu hari ..

Fuck !!!

Balik2 nama saya yang buruk di mata orang luar . Saya cepat2 kasi balik tu handphone Kyra . Takut2 saya terhempas pula tu handphone nanti .

"Adoi Ry .. betul ka tu berita ? Dalam satu minggu suda 2 serita kau keluar .. "si Kyra tanya saya perlahan .

"Salah paham baini .. kenapa saya ja yang kena tempias ?" Saya bilang sambil lap airmata saya yang mengalir perlahan .

"Sepa ba tu lelaki ? Nda pernah saya tingu kau sama dia ?" Si Kyra bilang lagi .

"Saya nda kenal .. saya jumpa dia beberapa kali tapi kebetulan ja .. dia yang stalking saya !!"saya bilang lagi . Geram hati saya bila fikir tentang tu mr duda !

"Kalau nda kenal macam mana buli sampai dia keluar dari rumah kau pagi2 ? Setahu saya kau bukan begini ba ry .. kau bukan jenis bawa lelaki balik tidur .. what happened to u ?" - Kyra

"Teda saya bawa dia tidur !!" - me

"Jadi macam mana dia buli keluar dari rumah kau ?" -Kyra

"Arrhhh.. malas la saya mau cakap tentang ni hal .. benci oh !!" Saya bilang dan terus bersiap .

Lepas habis photoshoot untuk magazine KEERAN , saya terus ja balik ke rumah . Stress saya berada di luar . Makin lagi banyak mata2 orang memerhatikan pergerakan saya .

Saya terbaring di bilik memandang siling . Sikit lagi mata saya mau terlelap tapi yang bikin saya terkejut ialah muka mr duda tiba2 muncul dalam bayangan di depan mata saya . Terus laju2 saya buka mata luas2 .

Gila mangkali saya ni mau terbayang muka si duda anak satu tu .

Ishhh.. tidak buli jadi ba begini . Saya kena keluar hiburkan diri . Saya kena keluar hiburkan hati saya sendiri . Kalau lama2 terperap dirumah begini buli bikin gila .

I should go shopping !

Yes ! Shopping should be a nice relaxing for me !

Saya tukar pakaian saya dan laju drive ke shopping complex . Dalam kepala otak saya suda terbayang kasut- kasut dan handbag yang menanti saya di sana . Punya excited hati saya .

Tengah saya jalan- jalan cari butik , tiba2 ada seseorang pigang tangan saya . Saya laju toleh tapi macam teda sesiapa . Saya tingu ke bawah sikit dan saya nampak seorang budak perempuan yang sangat comel pigang tangan saya dan senyum .

"Hi mummy ..." Tu budak bilang sambil senyum pada saya .

"Daniella ... Daniella ...There u are ...Who are ......... u ??" Seorang wanita yang agak tua tingu saya . Ketara riak wajah dia terkejut dan terus tergagap bunyi suara dia .

"Whit.... Whitney ...Honey ????" Tu perempuan tua tiba2 bilang dan dan menitiskan airmata .

"See Grandma .. i told u i met mummy .. "Tu budak yang nama Daniella bilang lagi dan dia peluk pinggang saya .

Secara spontan saya peluk tu budak balik . Terasa something meresap di dalam hati saya . Nenek dia menangis2 dan peluk saya . Saya blur dan terpinga2 sana .

"Whitney ...Honey .... "Tu perempuan tua pigang muka saya dan menangis2 .

"I'm sorry antie but saya rasa kau salah orang ni ..Saya bukan Whitney .. Saya Ryanna .."Saya bilang lagi .

"Mummy... I'm really2 happy to see u .."tu budak nama Daniella peluk pinggang saya .

"I'm sorry child but u really look like my daughter Whitney ..She passed away 6 years ago ..Looking at u now really makes my heart happy .. "tu nenek Daniella bilang sama saya .

"Your daughter passed away 6 years ago ? u mean her mother ?"Saya tanya sambil peluk si Daniella .

"Yes .. Both of her parents died on her birth .. She never get to see them .. Terima kasih tuhan kasi saya jumpa sama kau ni hari .. terubat sikit rindu sama Whitney .." - nenek Daniella.

"Her parents both died ? then who is the guy she called daddy the other day ?"Saya bilang separuh berbisik . Teda niat mau kasi tu antie dingar tapi dia dingar pula .

"Thats Danny ..Her uncle but dia la yang ambil Daniella jadi anak dia sebab si Daniella ni anak adik dia .. So dia lah mummy dan Daddy Daniella .."- nenek Daniella

Saya terbeliak ja mata . So all this time saya panggil dia Mr Duda and tuduh bini dia lari semuanya salah . Goshhh !! Malu tetiba saya rasa ...

"Anak ... Kalau kau nda keberatan , mau kah kau jalan sama kami ? Kasian si Daniella balik2 peluk kau sebab fikir kau tu mummy dia .. please .. "- nenek Daniella

"Ehh ... Antie ni .. antie tidak takut ka kalau2 saya ni orang jahat ka .. culik cucu antie ka ? Rompak ka ? Jangan ba sembarangan terus mau percaya sama orang .."Saya bilang sama tu nenek Daniella .

Dia senyum tingu muka saya dan terus pigang pipi saya .

"I know ... orang serupa anak saya nda akan ada niat jahat dihati .. dan orang yang jahat , nda akan kasi warning suruh berhati2 sama orang jahat .. kau nda kasian ka sama ni cucu saya ? nda kasian sama antie ?" dia bilang dengan wajah yang sayu . Bila dia belai muka saya begitu , lembut rasa hati saya . Lama saya nda rasa perasaan disayangi sejak mummy meninggal dulu .

Saya pandang muka Daniella . Nampak tu sinar harapan dimata dia . I know how she feel kehilangan seorang ibu di usia yang muda . Perlahan saya angguk dan saya pigang tangan Daniella .

Kami pigi shopping dan pigi teman Daniella main di playgroound . Mula2 mimang saya rasa kekok tapi lama2 macam saya rasa seronok pula bersama antie dan Daniella . Saya dan antie duduk di bangku di depan playground sambil tingu Daniella main2 . Antie pigang tangan saya dan senyum . Terasa disayangi pula . Lama suda saya hidup bersendirian . This is the first time saya rasa seronok keluar sama orang .

"Ella ..Come ..Suda lewat petang ni .. we should head home .."- nenek daniella

"Mummy.. are u coming home with me ?"- Daniella

"Errr.... i dont think i should ..." Saya bilang sambil pandang muka antie .

"Arrrrrrrr.... Grandma .. saya mau dengan mummy .. kenapa mummy tidak buli ikut kita pulang ? why grandma ? why grandma ?" si Daniella mula suda merengek . Saya jadi serba salah . Saya pandang muka antie sekejap then saya pandang Daniella .

"Ok .. ok .. Mummy temankan ella balik k .. " saya bilang perlahan . Saya lap airmata Daniella dan saya pigang tangan dia . Antie tersenyum tingu muka saya dan jalan perlahan dengan saya .

Sampai ja kami di sebuah rumah , Daniella cepat2 tarik tangan saya keluar dari kereta dan bawa saya sampai ke depan pintu . Kereta saya tadi terpaksa kasi tinggal ja sana shopping mall . Nanti la saya pakai uber pigi ambil tu kereta .

Si Daniella ring tu bell rumah beberapa kali sambil melumpat2 keseronokan . Sedetik pun dia nda lepaskan tangan saya .

"Nanti mummy makan sama dengan saya dan daddy tau ... "terbeliak mata saya dengar dia sebut makan sama daddy dia . Dengan itu juga pintu depan terbuka dan saya pandang orang yang buka tu pintu .

Mr duda !!!

Dia pandang saya dan riak muka dia nampak agak terkejut .

"Miss Perasan ??? !! " Dibilang .

BERSAMBUNG....

Authors note= saya kasi published balik Forever mine 2 atas permintaan beberapa reader.. So jangan segan silu mau vote and comments.. Saya slow2 la publish balik sebab sekarang saya terlampau bz utk menulis story..

Continue Reading

You'll Also Like

3.2M 286K 93
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
71.2K 6.4K 25
𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐌𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐃𝐢𝐚 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟐 𝐍𝐮𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐮𝐝𝐡𝐚𝐡 | 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚𝐧 "𝐓𝐚𝐤𝐡𝐭𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐧𝐠𝐠...
75.1K 8.8K 16
"Airis dah terlanjur dan sekarang Airis mengandung." Siapakah yang menanggung semua ini jikalau bukan gadis muda ni. Belum sempat Airis memberitahu p...
478K 4.8K 57
DEWASA Viewer Discretion 🔞 Explicit Content 🌚 Hidup Anggun Sufiya berubah 360° apabila terjatuh ke dalam lembah penipuan sehingga mengahwini seoran...