"Jadi Wife Aku. ( Revisi )

By Lildaeiry

376K 9.6K 546

" Tolong aku Syuhada, kau satu-satunya yang boleh tolong aku... " Cinta lama yang dikubur dalam-dalam kemba... More

01 | 🌸-Pertemuan Semula
02 | 🌸-Kahwin Segera?
03 | 🌸-Suami Ekspress!
04 | 🌸-Hadiah?
05 | 🌸-Perempuan
06 | 🌸-Suamimu.
07 | 🌸- Im jealous
08 | 🌸-Honeymoon
09 | 🌸-Pantai
10 | 🌸-Pengakuan cinta
11 | 🌸-Cinta pertama?
12 | 🌸-Suami isteri ( 18+)
13 | 🌸- Haikal junior!
14| 🌸-Cemburu
15 | 🌸-Retak
16 |🌸- Pemilik hati
17 |🌸- Ainni dan Ainnur
18 | 🌸-Adam Zikri
19 | 🌸-Anak abang?
20 |🌸-Buanglah aku
21 | 🌸-Aku hancur
22 | 🌸- Berubah.
23 | 🌸- Dongeng yang hancur
24 | 🌸- Faleq Naufae
25 | 🌸-Arissa Afiya.
26 | 🌸-Syuhada? Arissa?
28 | 🌸- Brand Ambassor
29 | 🌸- Kenyataan (15+)
30 | 🌸-Disaster
31| Pergi
032 | Harris
033 | Mimpi
034 | Kawan's Gathering
035 | Risiko
36 | Childhood memories (1)
037 | Childhood memories part 2
038 | Selamatkan anak kita
039 | Purdah
040 | How ending?
END
SAYONARA
BUKAKLA SAT
bismillah
Bukan Update.

27 | 🌸-TrulySyCloset Company

6.2K 160 9
By Lildaeiry

Afiya bangun. Duduk bersila diatas katil sambil memerhati bilik tidurnya yang bernuasa putih kelabu. Jam digital yang berada disamping katil dikerling. Sekali lagi keluhan berat dihela panjang.

"Bagus. 4:55 pagi dan aku masih tak mampu tidur. Walau tanpa rasa pasti kau sudah mampu membuat aku gila memikirkan hal ini, sekaligus merosakkan malam aku."

Akhirnya dia mengambil keputusan untuk turun ke bawah setelah mencapai iphone Xr yang tergeletak dimeja kecil disamping katil.

Itupun setelah menjenguk Ash yang lena tidur dibuai mimpi. Kakinya lurus menuruni tangga keping bersalut cat kayu. Mungkin segelas hot chocolate dipagi buta dapat membantu dia lena walau sebentar.

Segelas mug merah bersaiz sederhana dicapai sambil bernyanyi kecil. Untung lampu dapur tidak ditutup. Memang sengaja dibuka setiap malam dan ditutup pagi hari nanti.

Serbuk chocolate yang sudah terisi dalam mug dituang dengan air panas dan sedikit susu cair.
Sedap! Baunya naik meruap memenuhi indera Afiya. Membuat langkahnya cepat cepat ke meja. Tidak sabar mahu mencicipi.

Mug merah tadi dibawa ke bibir, diteguk perlahan. Aroma bau wangi tadi membuatnya tersenyum sendiri. Memang pilihan yang tepat dengan kehendak hatinya tadi untuk turun ke bawah.

Iphone Xr yang dibaca tadi segera dibuka. Aplikasi sosial media satu persatu diperhati. Tiada apa yang menarik selain melihat gambar postingan terbarunya. Dan membosankan.

Pranggg!

Bunyi kaca yang jatuh tadi menarik perhatian Afiya. Rasanya seram juga sendirian divilla besar berdua dengan Ash. Malah sekarang dia hanya sendirian dibawah. Telinganya menangkap bunyi tersebut dari bilik bacaan.

Bagaimana kalau ada tetamu tidak diundang?perompak?! Selipar bilik yang disarung ditanggalkan sebelah. Dijadikan senjata perlindungan. Dengan langkah berhati-hati, pelan kakinya menapak mendekati bilik bacaan.

"Am?!"

Nafas panjang Afiya hela setelah mengecam figura lelaki yang duduk diatas kerusi membaca. Wajah lelaki itu tersenyum setelah menyedari kehadiran Arissa Afiya. Disamping Amran, ada beberapa botol jernih berisi minuman keras yang hampir habis dimeja. Afiya mengeleng pelan.

"Oh, baby? come, join me..."

Tangan Amran melambai, memanggil kekasihnga untuk mendekatinya. Ada senyuman lebar dari wajah yang memerah itu setelah tubuh Afiya bergerak mendekatinya.

Afiya mendengus kasar. Pandangan matanya tajam menikam wajah Amran dalam suram pagi hari. Tangan Afiya sudah disilang, bertanda dia geram dengan perbuatan Amran.

"Again Amran Iskandar? You janji yang you tak nak teguk air syaitan ni lagi."

"Chill babe. I just drank a few sip. Mana ada i mabuk. You, kenapa nak marah marah hm sayang? chile.."

Tangan Amran menarik tubuh Afiya. Sekelip mata, tubuh kecil itu sudah terduduk diatas pangkuan Amran. Dengan kedua tangan Amran yang merangkul dan mengusap pelan perut Afiya.

"Are you fucking kidding me?A few sip? Ini sampai dah berbotol-botol. Stop Amran. Kalau Ash nampak macam mana?"

Gelas kaca dari tangan Amran Iskandar segera dirampas dan dihempas kasar ke atas meja. Menandakan kalau dia tidak main-main.

"Jom i hantar you ke bilik..."

"No need to rush. Stay here. Why not we do some fun thing..."

Wajah diangkat. Lelaki itu sudah membenamkan bibirnya disisi tengkuk Afiya. Memberikan beberapa ciuman.

"No, Am. I dah cakap berkali, i tak suka you sentuh i dengan cara haram ini lagi. You say you loves me. Then why not you marry me? make me only your.."

Lucunya, dia harus mengemis demi meminta lelaki ini menikahinya. Wajar, mereka sudah hidup bersama selama hampir 5 tahun, sudah seakan suami isteri. Walau hakikatnya, mereka hidup sehari-hari tanpa ikatan yang sah.

"Fiya, fiya... dah berkali aku beritahu kau, benda ini bukannya senang! Aku memang mahu memilikimu, seutuhnya tapi tidak boleh... Setelah apa yang aku lakukan, ternyata aku masih belum boleh menyaingi dirinya.. So stop talking about this shit. I fucking hated it."

Nada suara Amran sudah berubah tegas. Menandakan dia tidak mahu Afiya mempersoalkan lagi soal ini.

Tanpa suara, segera tangan kanan Amran dipaut pada leher. Manakala tangan kiri lelaki itu bergerak memegang pinggang ramping Afiya dengan sebelah lagi tangannya.

Bau kuat alkohol dari nafas lelaki itu segera meresap melalui rongga hidung Afiya yang mulai lemas. Kalah kepada minuman keras ini.

Tubuh berat itu dibawa pelan-pelan ke bilik utama. Segera tubuh Amran dibaringkan ke katil.

"Come here babe, here with me..."

"No, you reek of wine. You tahu, i tak suka you macam ini"

Ditolak pelan tubuh sasa itu berkali. Dia tahu Amran sedang mabuk, kerana itu lelaki ini berubah. Terus berubah personaliti diri yang penyayang ke lelaki yang dikuasai nafsu.
Mujurlah. Dalam keadaan dia mabuk begini mudah untuk aku menolak tubuh Imran yang tergelak kecil. Diwajah serba merah itu, ada senyuman sinis memandang Afiya.

"Wow hun. You, tolak i dah sekarang? Bukan you suka i sentuh you? Why? you finding new rich man? Better at bed than me?"

"That rude Am."

"So you should know finding new man, ditching me who give you all this heaven. Baju, rumah malah anak sialan itu juga mengikis harta aku..."

Sebentar saja, tubuh Amran sudah berada diatas Afiya. Menikam tajam manik mata Afiya yang bergetar hebat. Anak rambut yang terkuak segera diselip kembali, menbuang segala halangan yang menghalangi pandangannya kepada Afiya dibawahnya.

"Dia anak you Am. Bangs*t."

Sumpahan kesat itu itu berakhir dengan ketawa Amran yang menggila, memenuhi ruangan kamar utama. Afiya hanya mampu diam saat satu persatu pakaian yang meliputi tubuhnya melayang diudara. Dia hanya mampu diam, memejam erat mata.

                                   --------------

"Puan Afiya, mahu sarapan dulu? Masih awal pagi..."

Afiya yang baru muncul dari balik tangga hanya mengeleng tanpa suara. Wajah wanita itu sedikit bengkak dengan mata yang sedikit sembab.

"Puan, kenapa matanya puan? apa puan Afiya sakit? mahu saya hubungi tuan Amran?"

"Tak apa, saya okay. Pastikan Ash makan tepat waktu ya bik. Beritahu dia nanti saya call."

"Baik puan, Ini, dititip oleh tuan Am tadi..."

Beg kertas berukuran kecil disua, sebelum diterima oleh Afiya lambat-lambat.

" terimakasih, Bik sasa. "

Langkah kakinya segera diatur ke arah garaj kereta. Suis kereta Honda Civic ditekan. Dia meloloskan diri ke dalam tempat duduk pemandu dengan kadar segera.

Kesempatan ini digunakan untuk Afiya membelek isi kandungan dari beg kertas titipan kekasihnya tadi. Amran. Lelaki yang meninggalkan diri sendirian setelah kejadian semalam.

Pasti lelaki itu sengaja meninggalkan rumah diawal pagi untuk mengelakkan sebarang pertelingkahan antara kami.

"Air nenas...."

Tepat. Pasti lelaki itu tidak mahu mempunyai zuriat dengannya. Jadi sebenarnya apakah sebenarnya makna seorang Arissa Afiya dalam hidup Amran?

Sungguh, hidupnya terasa seakan perempuan simpanan Amran. Komorglat kaya yang kelihatan baik dilayar televisyen sebenarnya lelaki brengsek yang pernah Afiya sayangi.

Tapi bagaimana pun, Afiya sayang akan lelaki itu. Malah mereka memiliki zuriat bersama yang jadi antara sebab utama kenapa Afiya masih berharap lelaki itu akan jujur.

Keseluruhan hidupnya dan Ash memang ditanggung Amran. Itupun atas kemahuan lelaki itu sendiri.

Tidak pernah sekalipun Afiya meminta apatah lagi mengikis duit Amran. Malah gaji kerja modelingnya sendiri lebih dari cukup untuk menyara dia dan Ash. Jadi kenapa?

Itu persoalan yang Afiya tanyakan sejak dulu. Perjalanannya menuju Cafe Ozarah benar benar dipenuhi kekesalan dan pertanyaan tanpa jawapan yang pasti.

"Sudah, sekarang waktunya fokus kerja Afiya! Fokus!"

"Fiya! sini!"

Lambaian tangan bersama suara tadi membuat Afiya kembali mengorak langkah laju. Menuju Miss Laila yang sedang tersenyum menantinya dimeja menghadap cermin luar kafe.

"I dah orderkan"

"Jadi, apa cerita? You kata ada tawaran baru kan?"

Afiya membuka bicara. Miss Laila mengangguk mengiyakan. Pengurusnya itu sibuk meneliti helaian satu persatu dari dalam buku nota hitam.

" Tawaran yang sudah ditandatangani. Tapi ada masalah sedikit....." percakapan Miss Laila jeda. Dia mengaru kepalanya, menambahkan kebingungan dari wajah Afiya.

Ada apa?

"The one you already agreed. TrulySyCloset Company.."

"Kenapa? TrulySyCloset kansyarikat yang terbesar? jadi apa masalahnya?"

Soalan kembali dilontar kepada Miss Laila Kedatangan pekerja kafe menghantar pesanan keduanya menghentikan perbincangan. Aroma tea caramel mula menyerusup ke dalam rongga indera bauan.

"Memang kita kira tidak ada masalah, pihak TrulySyCloset juga. Tapi dalam isi perbincangan persetujuan tempoh hari, mereka kata konsep dan tema model akan diberikan secara kejutan. Dan temanya ini, yang jadi masalah..."

Afiya siap mendengar. Tea caramel tadi dibawa ke bibir setelah ditiup beberapa kali.

"Jubah dan tudung. Islamic theme"

Spurtt!

Tea yang baru mahu melalui kerongkong disembur keluar semula. Hidung dan tekaknya terasa perit. Tisu yang dihulur oleh Miss Laila segera dicapai.

"Dan kita tidak akan dapat tarik diri...."

"what the f....









Dia tersengih sendiri menatap skrin tablet yang memaparkan hasil carian google. Mujur, wanita itu memberitahu namanya berkali kali. Arissa Afiya. Apa kurangnya?

"Arissa Afiya! model cantik yang merupakan pendatang baru dalam dunia permodelan ini baru berusia 26 tahun. Ada sesetengah pihak yang mengata Afiya mempunyai seorang anak bersama sang kekasih tetapi belum ditentukan kesahihannya. Dikatakan kekasihnya merupakan komorglat atasan sebuah syarikat gergasi. Kecantikan wajahnya juga tekstur wajah yang sesuai dalam apa jua situasi. Arissa Afiya bijak dalam menguasai lensa kamera. Seorang yang berbakat! Jom baca lebih lanjut berkenaan model cantik satu ini!"

Continue Reading

You'll Also Like

408K 14.2K 23
Airysha Aisya gadis kacukan melayu-arab yang hidup sebatang kara tetapi masih mampu tersenyum manis. Dia mencari wang untuk melangsaikan hutang kelua...
698K 17.1K 63
Qaisara Asyillie baru berusia 18 tahun namun dia telah dijodohkan dengan Tengku Harraz Niezal Tengku Harraz Niezal yang disangka meninggal dunia dal...
798K 19.1K 35
Misya alisya seorang gadis lepasan SPM yang ceria, walaupun dia hidup serba kekurangan tetapi dia amat bijak. isya kena kahwin juga dengan dia, mak...
579K 19.9K 69
( In editing process...) 𝐀𝐑 - 𝐑𝐀𝐘𝐘𝐀𝐍 - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her...