#1 Masih Mahu Berahsia?|✔|

By QilaNiz

1.6M 61.2K 1.7K

DAHLIA ARIANA-Seorang remaja yang dihujani pelbagai dugaan dan menjadikannya matang dalam membuat keputusan... More

Prolog
Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 14
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 19
Chapter 20
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 25
Chapter 26
Chapter 27
Chapter 28
Chapter 29
Chapter 30
Chapter 31
Chapter 32
Chapter 33
Chapter 34
Cahpter 35
Chapter 36
Chapter 37
Chapter 38
Chapter 39
Chapter 40
Chapter 41
Chapter 42
Chapter 43
Chapter 44
Chapter 45
Chapter 46
Chapter 47
Chapter 48
Chapter 49
Chapter 50
Chapter 51
Chapter 52
Chapter 53
Chapter 54
Chapter 55
Chapter 56
Chapter 57
Chapter 58
Chapter 59
Chapter 60
Chapter 61
Chapter 62
Chapter 63
Q&A
Chapter 64
Chapter 65
Chapter 66
Chapter 67
Chapter 68
Chapter 69
Chapter 70
Chapter 71
Chapter 72
Q&A
Chapter 73
Chapter 74
Chapter 75
Chapter 77
Chapter 78
Chapter 79
Chapter 80
Chapter 81
Chapter 82
Chapter 83
Author Note
Author's Note

Chapter 76

16.7K 604 20
By QilaNiz

Dahlia mendekati Doktor Izhar. Doktor yang dibayarnya untuk merawat anaknya,Farish.

"I nak u jaga mereka ni. I amanahkan u. Kalau ada apa-apa hal terjadi dan ia disebabkan oleh kecuaian u,I takkan teragak-agak memisahkan nyawa daripada jasad u." Tegas Dahlia memberi amaran. Doktor Izhar meneguk liurnya yang terasa kesat. Wajah jelita Dahlia dijeling sekilas sebelum wanita itu menaiki jet peribadinya bagi melihat anak-anaknya.

"Masakan orang sejelita itu mempunyai hati yang dingin dan kejam?" Bisiknya dengan tangan yang ligat memeriksa segala alatan perubatan yang dibawanya menaiki jet peribadi milik Dahlia.

"Gonna miss u,prince." Ujarnya sayu melihat Firash yang berada disamping Farish yang tertidur diatas katil yang berada didalam jet peribadinya.

"Gonna miss u too,Angel." Firash terus mencium pipi Dahlia. Dahlia tersenyum senang apabila diperlakukan sedemikian.

"Angel?" Panggil Farish lemah disisi Firash. Terus Dahlia mendekati anak sulungnya.

"Yes,Kim?" Tangan Dahlia mengusap lembut kepala Farish.

"We will meet again,right?" Tanya Farish. Dahlia terasa sebak mulai menguasai diri. Pantas dia mengangguk. Air matanya ditahan daripada tumpah. Dia tak mahu anaknya melihat diri yang lain lemah ini.

"Of course we will meet again. And in that moment,I promise u. We will going to my secret place." Ujar Dahlia seraya mengucup dahi anaknya.

"Love u,Angel." Kata Farish sebelum kembali melelapkan mata. Dahlia tersenyum senang.

"Love u more,my little prince." Dahlia bangkit dan melangkah keluar daripada jetnya yang bakal membawa anaknya ke England bagi mendapatkan rawatan disana.

"Tunggu!!!" Kedengaran seseorang menjerit daripada jauh. Fayyadh berlari sepantas mungkin mendekati jet Dahlia.

"Haidar?"

"Sampai hati awak tak beritahu saya anak-anak saya akan pergi jauh! Kejam gila,tahu?" Bebel Fayyadh. Dahlia menaikkan keningnya.

"Apa kena- mengena dengan awak?"

"Mestilah ada kaitannya. Saya bapa mereka!" Marah Fayyadh. Terus dia menaiki jet itu mendekati anak-anaknya.

"Papa!" Panggil Firash gembira. Terus dia berlari dan melompat kearah Fayyadh. Fayyadh segera menangkap tubuh genit Firash.

"Hish! Berlari pula dia. Nasib baik papa ada hati nak tangkap,tahu? Kalau tak,papa biarkan he Carl jatuh." Kata Fayyadh sebelum menjelirkan lidahnya. Firash pula memuncungkan bibirnya.

"Sampai hati papa. Tak mau kawan!" Katanya sambil berpeluk tubuh.

"Eleh. Tak mau kawan pun nak papa dukung juga." Sindir Fayyadh.

"Hehehe." Tawa Firash tersenyum kambing. Terus Firash diturunkan. Fayyadh mendekati Farish pula.

"Sleep tight,prince. Nanti kita jalan-jalan masa Kim dah sihat." Katanya seraya mengucup dahi anaknya. Dahlia yang mengintai daripada luar entah mengapa terasa bahagia melihat hubungan baik suaminya dengan anak-anaknya walaupun batu beberapa hari berjumpa. Mengkin itulah yang berkait dengan peribahasa 'air yang dicincang takkan putus'.

"Angel?" Panggil Firash. Fayyadh juga menoleh melihat Firash.

"Yes?"

"Nak Beretta 92, boleh?" Pintanya seraya menghulurkan tangan kecilnya. Dahlia tersenyum sebelum mengangguk. Segera Dahlia menyeluk belakang jeans yang dipakainya lalu mengeluarkan pistol yang dipinta Firash.

"Here u go." Katanya seraya menghulurkan senjata api itu kepada anaknya. Mata Fayyadh membulat.

"Hoi! Mana boleh bagi! Bahaya!" Tegah Fayyadh merampas senjata api itu daripada tangan Firash.

"Kenapa,papa?" Tanya Firash pelik dengan sikap cemas ayahnya.

"Bahayalah,sayang." Katanya menjawab soalan Firash.

"Bukan tak biasa. Machinegun pun Carl pernah handle." Akui Firash jujur. Makin membulat mata Fayyadh. Wajah selamba Dahlia ditatap.

"Awak bagi budak berumur 7 tahun gunakan senjata api? Are u crazy?!" Tanyanya pada Dahlia.

"Mereka dibesarkan dalam keadaan saya diburu. Mestilah saya ajar mereka gunakan gun. Pisau pun saya ajar sejak kecil lagi. Not a big deal at all. Mereka pun ada pistol tersendiri." Tiba-tiba Dahlia teringatkan sesuatu.

"Ouh,ya. Where's your gun?" Tanyanya kepada Firash.

"Hilang masa kena culik." Balasnya selamba.

"What?! Kim pernah diculik?!" Tanya Fayyadh terkejut besar.

"Hak-a. Eleh. Biasalah tu."

"Selambanya."

"Bukan tak biasa. Dah tak terkira berapa kali kitaorang diculik. Masa di California pun 10 kali juga." Cerita Firash penuh dengan selmbanya. Makin terkejutlah Fayyadh. Lama-lama boleh mati kejung kerana terkejut.

"And awak macam tak kisah pun?" Terus dipandangnya Dahlia yang membelek-belek pistolnya sambil bersandar pada badan jet.

"Siapa kata saya tak kisah? Kisah jugalah. Tapi,mereka tahu survive. Tak macam awak." Kutuk Dahlia sebelum bangun menghampiri Firash. FN 57 yang dibeleknya tadi diberi pada anaknya.

"Use this. Since papa tak bagi guna tu,u pakai ni. Okey?" Firash menyambut pistol itu sebelum dibelek juga. Tiba-tiba,dia menyasarkan Fayyadh. Mata Fayyadh membulat.

"Kim!"

Bang!

Sedas tembakan dilepaskan terus melaui Fayyadh. Dahlia juga melihat target anaknya tadi. Sekujur tubuh yang terduduk melutut menjadi santapan mata. Terus Dahlia mendekati lelaki itu.

"Good boy." Puji Dahlia kepada anaknya. Lelaki malang itu berusaha untuk bangun. Malangnya, kakinya pula yang ditembak Firash.

"Siapa kau?" Tanya Dahlia dingin. Dia menunduk dan wajah lelaki itu ditolak keatas agar memandangnya menggunakan hujung pisaunya.

"Kau takkan terlepas,Ace! Kau takkan terlepas! Dia akan balas dendam pada kau! Dia janji aakan bunuh kau dengan tangannya sendiri! Kemudian," Lelaki tersebut menoleh kearah Firash yang juga berwajah dingin. Senyuman inis terukir dibibir lelaki itu. "Anak kau pula menjadi sasarannya." Sambung lelaki tersebut sebelum merampas pisau ditangan Dahlia lalu mengkelar pergelangan tangannya sendiri.

"Apa maksud kau?" Tanya Dahlia dingin. Lelaki tersebut bernafas lemah dan terus lemah. Bukan Dahlia kisah sangat pun akan keadaan lelaki itu yang membunuh dirinya sendiri. Yang menaikkan amarahnya apabila lelaki itu menyebut tentang anak-anaknya.Pantangnya apabila anak-anaknya terbabit dalam halnya.

"S**t!" Seranahnya apabila lelaki itu 'selamat' menghembuskan nafas terakhirnya. Dia menjauhi lelaki itu mendekati juruterbang yang memandu jetnya.

"Musa,aku nak kau gerak sekarang. Bawa baik-baik dan aku tak mahu ada careless mistakes yang boleh menggugat nyawa anak-anak aku. Faham?" Musa mengangguk mengerti. Bukan dia tak biasa bekerja dengan wanita ini. Semua perjalanan wanita ini dialah yang menerbangkan jet peribadi Dahlia. Hanya dia dan seorang lagi juruterbang bernama Nizam sahaja yang dipercayai Dahlia untu menerbangkan wanita itu kemana sahaja destinasinya.

"No biggie. In shaa Allah selamat anak-anak kau." Katanya pada Dahlia. Mereka bertukar anggukan sebelum Dahlia menjauhinya. Dahlia melihat Firash berpelukan dengan Fayyadh. Lama juga dia menunggu.

"Carl. It's time." Firash melepaskan pelukan dan mengangguk kepada Dahlia.

"Bye,papa! See u later! Assalamualaikum!" Terus Firash memasuki jet peribadi Dahlia.

"Waalaikummussalam." Balas Fayyadh dan Dahlia serentak. Dahlia tersenyum melihat anaknya melambai bagai nak rak kearahnya. Dia menarik Fayyadh agar menjauhi jet yang bakal berlepas itu.

"Tepat tembakkan dia tadi." Komen Fayyadh memecah kesunyian didalam kereta. Mereka kini dalam perjalanan pulang ke banglo milik Ryan yang kini diduduki sekali bersama Darween dan bosses yang lain.

"Memanglah dah saya yang ajar." Balas Dahlia bosan tetapi terselit bangga disitu.

"Nah." Fayyadh menghulurkan pistol Beretta 92 yang dia rampas daripada Firash tadi.

"Tak apa. Awak ambillah. Saya ada pistol lain." Tolaknya. Bukan dia tak tahu,Fayyadh hanya ada sepucuk pistol sahaja.

"Mana awak beli banyak-banyak ni,ehh?" Tanya Fayyadh sengaja tidak mahu senyap mengambil alih.

"Raf. Pistol ni semua saya beli daripada Raf." Fayyadh mengguk sahaja. Kesunyian memenuhi ruang kereta. Again! Manalah perginya Aria aku yang pot pet pot pet dulu? Keluhan kecil terlepas. Wajah Dahlia yang kelihatan kosong itu dipandang sekejap.

"Dahlia?" Dahlia tidak menjawab.

"Dahlia!" Masih tiada balasan.

"Dahlia! Apa yang awak fikirkan sebenarnya?" Dahlia bagai tersedar dari lamunannya memandang Fayyadh.

"Awak cakap apa tadi?"

"See? You're zoning out again. What's wrong?" Tanya Fayyadh sedikit risau. Okey tipu. Sangat risau!

"No. Nothing." Bohongnya.

"Awak tahukan bohong pada suami tu dosa?"

"Dan awak tahukan curang pada isteri itu dosa?" Bidas Dahlia kembali. Fayyadh yang terasa amarahnya mula menaik terus memberhentikan keretanya dibahu jalan. Wajah Dahlia ditatap sekejap.

"Saya dah cakap itu hanya salah faham! Sampai bila awak nak ragui saya?"

"Simple. Sampai awak buktikan awak tak bersalah."

"Bukti apa lagi yang awak nak? Saya dah cakap! Saya diberi pil masa tu!"

"You just talk! But no proof. Tell me! How the f**k did I can manage to trust without any proof?!" Memerah muka Dahlia ketika itu. Fayyadh juga tahu isterinya sedang marah tambahan dengan British accent yang pekat digunakan. Fayyadh menarik nafas dalam sebelum menghembusnya perlahan.

"Enough for today. I'm tired." Kata Fayyadh sebelum menyambung pemanduannya. Kereta mula kembali kejalan raya.

"Same goes to me." Dahlia memalingkan wajahnya kearah tingkap. Penat kerana melayan ego! Ya Allah! Kau bukalah pintu hatiku bagi memaafkan dia yang ku cinta. Kau buka jugalah pintu kebenarannya,ya Allah!

"Daratkan jet ni!" Ugut seorang lelaki. Tangannya memegang sebilah pisau Rambo yang dilekatkan pada kulit leher Musa dari belakang. Serta-merta Musa terkedu.

"Si..siapa kau?" Lelaki itu tersenyum sinis mendengar soalan Musa.

"Kau rasa?" Musa menoleh pantas apabila dia ada peluang. Matanya bagai handak terjojol melihat orang itu.

"Kau!" Orang itu tersengih sinis.

"Goodnight,pilot." Seraya itu,pandangan Musa terus gelap.
--------------------

Hai! New update. Seperti yang saya janjikan akan saya update juga hari ni. Tapi,internet lembap bak siput babi. Jadi akan publish lagi tgh malam kalau internet laju. Huhuhu. This chapter saya nak bagi peluang kat y'all sbb lepas ni Prince F takkan keluar seketika. Huhuhu.

Promote!
Disamping caption nak juga saya promote. Maklumlah! Excited sbb second time. Hikhik.

Judul:Isteri 17 tahun
Author: LiyanaLiya

Apa? Ingat senang saya nak suka buku tahap gila? Sirius! Bacalah! Memang korang takkan nyesal. Sumbat dalam library laju2. Dah baca bagilah ★ and comments for support. Okey?

DJ<3

Continue Reading

You'll Also Like

772K 31.7K 90
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
60.6K 4.3K 51
𝐊𝐡𝐚𝐢'𝐬 𝐅𝐥𝐨𝐚𝐫𝐞 | 𝐂𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞𝐝 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐲 AKIF KHAIZURAN. Lelaki jambu yang diminati ramai kerana rupa fizikalnya. Wajahnya tak pernah...
175K 12.8K 70
Mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Adellea Zayra. Dia merupakan anak yatim piatu dan mengusahakan bisnes kecilnya. Dia seorang yang tegas...
469K 19.3K 55
Naura Melyssa | Haris Zufran Naura Melyssa seorang wanita yang kaya dan agak sombong. Di kala umurnya mencecah 24 tahun dia dipaksa berkahwin dengan...