BAB 6

193 37 58
                                    

Tembok Pendekar
Tahun 2120

AIMAN memberi isyarat tangan (pistol-kiri). Lans Koperal Tahfuz mengangguk, lantas merempuh masuk ke blok A, diikuti 6 komando yang lain. Mereka membentuk posisi saling belakang-membelakangi, menunjukkan keutuhan pasukan mereka. Blok A, bersih.

"Monitor, over (selamat, terima?)" Aiman melaporkan kepada tim Silva melalui radio dua hala bimbit(walkie-talkie).

"Monitor, roger (selamat, diterima)" Kedengaran dari peti suara Laftenan Silva menjawab,

" 8-6 (baik)" Lapor Aiman setelah menekan butang 'press to speak' di walkie-talkie. Aiman dan timnya kemudian meneruskan rondaan ke blok B, tingkat 2.

Sayup-sayup kedengaran tangisan kanak-kanak dari tingkat 2. Aiman lantas memberikan isyarat tangan kepada Tahfuz supaya merempuh pintu masuk.

Bum!

Pintu terkuak. Lans Koperal Tahfuz membuat gulingan pantas ke dalam, diikuti komando yang lain. Kelihatan di sudut blok, seorang kanak-kanak perempuan dalam linkungan 3 tahun sedang menangis.

"Aneh, macam mana ada budak boleh masuk sini?" Lans Koperal Tahfuz menyoal,

"Saya tiada idea." jawab Laftenan Aiman, seraya mendekati kanak-kanak itu,

"Adik ok? Adik cedera tak?" Aiman cuba berinteraksi dengan kanak-kanak itu.

Kanak-kanak itu cuma mendiamkan diri. Kemudian melihat mereka sambil menggelengkan kepala, wajahnya merah kesan dari menangis terlalu lama.

"Macamana adik boleh masuk sini? Siapa yang bawak adik masuk?" Lans Koperal Tahfuz menyoal,

Kanak-kanak itu mendiamkan diri sekali lagi , kemudian dia menudingkan jarinya ke arah belakang 3 orang Komando elit yang bersama-sama dalam tim Alpha.

"Polar sedia!" Aiman menjerit- memberi amaran. Kelihatan segerombolan zombie datang dari celah pintu yang terbuka.

Tatatatatatatatta!!

HK416 Aiman memuntahkan peluru hidup sederasnya, diikuti Polar dan komando elit yang lain. Lans Koperal Tahfuz pula menjaga kanak-kanak itu.

"Hotel ,Oscar ,Sierra ,Tango ,Alpha ,Golf ,Echo(kami jumpa tebusan)" Tahfuz menghantar suaranya kepada Laftenan Silva melalui walkie talkie.

"5-5( diterima dengan baik)" Silva membalas.

Mayat-mayat zombie yang melepasi pintu itu sudah seperti banjir, mereka saling menghempap antara satu dengan yang lain. Keadaan pada ketika itu hampir tidak terkawal, namun tiada tanda-tanda kekalahan dari pasukan GGK.

"Grenad!" Polar memekik-melawan sora peluru yang bingit, sambil mencampakkan bom tangan.

Aiman dan ahli Tim Alpha berlari- menyorok di belakang dinding konkrit. Mujur Lans Koperal Tahfuz sempat mengambil budak itu- berlindung disebalik dinding konkrit itu.

KBOOM!

Cebisan daging berterbangan kelihatan. Termasuk beberapa cebisan organ dalaman yang kemudianya terkulai di lantai. Bau hanyir darah memenuhi setiap pelusuk blok B.

Polar mengintai disebalik dinding, ternyata dari kejauhan, bilangan zombie yang hadir menyerang mereka semakin berganda,

"Lari cepat!" Jerit Lans Koperal Tahfuz secara tiba-tiba, seraya menolak budak perempuan yang dipeluknya tadi. Riak muka Lans Koperal Tahuz jelas ketakutan.

"Kau dah kenapa, Tahfuz?" Aiman menyoal, sambil dia mengisyaratkan supaya bersedia untuk menyerang balas.

"Budak tu, kat badan dia ada bom peledak!" Lans Koperal Tahfuz menunjukkan di belikat budak perempuan itu, kelihatan sebuah bom peledak empat segi dilengkapi dengan pengira masa.

Manakala Polar yang sudah menyedari kehadiran zombie, mula menembak secara berterusan. Diikuti juga dengan beberapa orang komando GGK.

Masa yang tinggal hanya 10 saat, sebelum bom peledak itu meletup.

"Kita kena diffuse bom ni!" Salah seorang komando GGK, Parko,tiba-tiba mencelah, seraya menembak gerombolan zombie di hadapannya.

"Dah tak sempat, tinggalkan saja budak ini di sini!" Arah Aiman, berfikir secara logik. Proses mematikan bom itu paling tidak mengambil masa 1 hingga 3 minit, mereka kekurangan masa.

"Baik!"

Semua Tim Alpha meneruskan larian ke blok belakang, gerombolan zombie yang mengejar mereka masih tidak menunjukkan tanda yang bilangan mereka akan berkurang.

Blok C

Aiman dan pasukannya melangkah masuk ke blok C dengan keadaan bersiaga, memastikan kawasan itu 'bersih' sebelum diduduki. Kelihatan seorang kanak-kanak perempuan berada di dalam blok itu, wajahnya serupa dengan yang kanak-kanak tadi.

"Tuan, badan dia pun ada bom" Lapor Lans Koperal Tahfuz.

Aiman dan ahli pasukan terdiam.

Perangkap jenis apa ini?

****************

Tembok Pendekar
Blok K

Silva cuba untuk berkomunikasi berkali-kali kepada Aiman melalui walkie-talkienya, namun walkie-talkie nya mengalami gangguan frekuensi. Ahli pasukan Silva sudah tercedera, ada seorang yang sudah terbunuh. Gerombolan zombie yang tidak berpenghujung itu, seolah-olah tidak mempunyai batas nombor. Silva mengerahkan altilerinya, sehabis baik berusaha untuk menghancurkan zombie-zombie itu.

"3-3K (ahli pasukan terkorban)" Akhirnya Silva berjaya berkomunikasi kepada Aiman.

"8-6 (diterima)" Aiman menjawab, sayup-sayup kedengaran bunyi tembakan bertali arus dari corong walkie-talkie.

"1-1-2 (keadaan darurat. Perlukan back-up)" Silva melaporkan.

"10-2 (lokasi?)" Aiman membalas semula.

"Bravo, kilo (blok K)" Silva menjawab,

"10-8 (menuju)"

Silva menghembuskan nafas berat. Lantas, Silva mengeluarkan selaras mesingan bantuan medium, HK 21E. seraya menembak lautan zombie yang menghadang jalan keluar mereka.

Tatatatatatttattatatatatatat!!

Tidak kira sebanyak mana mereka berjaya membunuh zombie-zombie itu, bilangan mereka semakin bertambah. Bahkan, bilangan zombie-zombie itu melebihi altileri mereka.

"RPG!" Sony menjerit sambil menembak RPG 7-Vnya kearah kerumunan zombie itu.

Boomm!!!

Api marak dan kepulan asap keluar berturutan.

Dalam kekalutan dan kebingitan muntahan peluru. Terlihat sebuah lohong terbuka di langit. Lohong itu ternyata menyambungkan laluan hujan meteor di angkasa ke bumi,

"Wormhole sudah terbuka, menunggu arahan tuan"

Lelaki yang dipanggil tuan itu menghamburkan tawa apabila melihat ribuan meteorit gergasi dari bukaan wormhole itu. Hanya menunggu masa untuk menghentam permukaan bumi.

****************

TERUS HIDUP [ TANGGUH ]Where stories live. Discover now