Chapter 12 : Victor II

14.7K 237 38
                                    

"Hey darling, I'm here."

Tanpa membuang topeng muka hitam di wajah putihnya, dia menyapa pasangan yang sedang dalam situasi tegang itu. Ops, pasangan ke?

"Siapa ni Mr Victor!?" Suara Cindy lantang menyuarakan soalannya.

Ah. The same old drama again? Nak menguap dia! Well, at least dia hormat Victor.

Dengan selamba dia berjalan mendekati Victor dan terus tubuh yang dibaluti suit biru gelap itu dipeluk. Victor tersenyum lebar sambil bangun dari kerusinya untuk mengemaskan pelukan.

"Mr Victor!? What's this?!" Makin lantang suara pelakon yang bermekap tebal itu. Tapi tak pula Cindy berani dekati mereka?

"Oh my God miss, tak rasa ke sikap awak ni boleh punahkan reputasi awak yang dah sedia punah ni?"

Bella melingkarkan lengannya di lengan Victor sambil matanya dibuat bulat dengan sengaja. Kepalanya disandar ke bahu Victor dengan matanya dilekapkan di wajah cemberut Cindy.

Nak tergelak pon ada. Yelah, Cindy hanya tercegat dekat situ.Tak bergerak langsung. Mungkin dia tahu limitnya? Takut Victor marah letuww.

"Reputasi aku okeylah!" Cindy membalas dengan garang.

Muka memang cantik. Tapi sayang...

"Oh really? Saya terdengar awak famous sebab rupa awak je. Tapi bakat awak kelaut. Perangai pun tak semengah."

Apa? Diakan artis jugak. Dia tahulah juga sikit-sikit news pasal dunia celebs ni. And kalau bab berdebat dengan orang, memang dia pro! Dia suka berdebat dengan orang yang suka perasan ni!

"Apa bukti kau!? Aku ada bakatlah!" Cindy cuba menafikan. Geram dia. Boleh pula sewenang-wenangnya gadis yang entah dari mana ni datang memeluk Victor! Dah tu, boleh pula mamat tu tersengih! Dengan aku senyuman pun takde!

"Oh dear. Saya tak pasti sebab apa company ni taja awak. Sebab apa tu darl?" Bella mendongak memandang Victor yang tinggi lampai. Maybe 2cm berbeza dengan Gavin.

"I've always make a right decision. But this one. Someone under the media pandai-pandai buat decision.So, pertolongan orang dalam? And I can't fire her because our contract is not over yet. And I would not renew the contract." Tegas, simple, terang Victor berkata.

Bella anggukkan kepala perlahan. Mengerti. Dia tersenyum dan menolak Victor kembali duduk di seatnya. Bella mula berjalan menuju ke Cindy yang berdiri macam patung di shopping mall tu.

"So, Cindy. Apa urusan awak dengan our CEO?"

Bella merenung Cindy atas bawah. Hmm. Tinggi lampai. Cantik. Seksi. Just attitude. Kalau attitude dia cantik, pasti lagi perfect.

Cindy mengetap bibir. Geram. Terasa macam orang bawahan budak mentah tu pula bila dipandang macam tu. Cindy menjeling tajam wajah tertutup gadis itu. Macam familiar.

"Takde apa." Enggan dia nak cakap hal yang sebenar. Takkan dia nak cakap yang dia tengah membebel tentang sikap tak acuh lelaki itu terhadapnya. Lelagi bila lelaki itu tak pernah sekali pun membalas textnya semasa lelaki itu di Jepun! Pernah juga dia cuba goda Victor. Tapi tak berhasil!

"If that's the case. Boleh keluar? Saya nak spend time dengan boyfriend saya." Bella tersengih dalam hati. Macam playgirl dah dia ni.

"What?" Cindy mengerutkan wajahnya.

Merasa annoyed, Cindy hanya mampu menggenggam tangannya dengan kuat.

Mr Police Officer, I Love You! ✔ {Under Editing}Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora