Chapter 9 : Office

12K 274 10
                                    

Bella hanya diam mengikut langkah Gavin. Masih cuba memproses perkara yang berlaku kepadanya beberapa minit yang lalu. Naik pening dia, kejap lelaki itu tak ingin mencium dia, kejap lelaki itu menciumnya dengan penuh perasaan.

Jadi, Gavin sukakannya atau tidak? Mujurlah Kiro kata mereka kena tangguhkan shooting selebihnya sebab Kiro ada urusan lain. Tapi, yang dia pasti, Kiro mesti perasan bibirnya dan Gavin yang bengkak. Well, at least he knows I'm not available.

"Kejap Gavin..."

Bella menarik lengan baju Gavin dan mendongak memandang wajah kacak itu. Wajah Gavin terlihat serba-salah. Mungkin tak selesa kerana telah mengambil kesempatan.

"Look Bella.. I'm sorry. I don't want you to feel uncomfortable around me." Gavin sudah agak panik. Takut Bella akan lari darinya kerana tindakan drastiknya.

"Gav. We promised to talk about all of this right? But that's not what I'm trying to say. Saya nak cakap yang saya nak go somewhere around 30 minutes. Lepastu saya datang balik."

Darah mula naik menyerbu telinganya yang bertindik dengan subang hitam. Bella panggilnya Gav! GAV. Nickname! Ahem. Okay, ignore that. Apappun! Mana taknya dia salah sangka, sepanjang perjalanan mereka ke pejabatnya, mereka hanya bisu tak bersuara. Awkward sangat.

Boleh pula office dia call masa-masa genting macam ni. Mujurlah kena uruskan files sahaja. Kalau tak, makin menyiksakan hatinya yang sudah tidak keruan ini untuk mengetahui tujuan sebenar Bella menciumnya dan mesti juga Bella pun nak tahu sebab dia mengucup gadis itu.

"Where are you going?" Riak risau mula menggantikan perasaan malunya. Dahlah belum tentu stalker gadis itu dah tak ada. Who knows who will appear when he's gone?

"Mmm, dekat je dari sini. Tapi awakkan selalu dengan saya? Saya rasa selamat bila tahu awak jaga saya." Bella menunjukkan pergelangan tangannya yang dilingkar gingko leaves bracelet. Dia memberikan senyuman di balik mask hitam yang dipakai.

"You'll come here again?"

"Yeah. Awak tak makan lunch lagi kan? Wait for me!" Bella mengangkat kakinya yang berbalut sneakers dan menghadiahkan ciuman sekilas di leher lelaki itu.

"See you later!" Tanpa menunggu balasan Gavin yang sudah mula blushing balik, dia berlari anak pergi ke destinasinya.

Gavin memegang lehernya yang dicium Bella. Walaupun berlapik dengan mask gadis itu, dia tetap gembira. Hujung bibirnya mula naik ke atas. Boleh tak dia kira yang Bella turut sukakannya? Boleh tak?

💌💌💌

"Gaviinnn~" Pintu bilik pejabat Gavin diketuk dengan lagak yang menggoda. Officer Lufya mula berjalan dengan lenggok yang menggoda apabila Gavin menyuruhnya masuk.

Geram juga dia bila Gavin hanya memfokuskan matanya ke kertas kerjanya dan bukan dia yang seksi menawan ni. Beberapa kancing baju uniformnya di atas sengaja dibuka untuk memperlihatkan lurahnya. Boobs dia taklah besar sangat, tapi bolehlah. Kadang-kadang pernah juga dia berfikir jika Gavin ini gay. Sebab tak pernah langsung lelaki itu tunjukkan minat ke wanita.

"Gavin~ I bawakan you lunch." Suara dilembutkan. Lengannya sengaja diletakkan atas meja di hadapan Gavin supaya lelaki itu dapat melihat lurahnya.

"It's officer Gavin. We're at work officer Lufya." Datar saja Gavin membalas. Pantang betul dia dengan orang yang tak patuhi etika kerja. Matanya tetap difokuskan ke kertas di tangan. Sekilas pandang pun tidak diberikan kepada pegawai wanita di hadapannya.

Mr Police Officer, I Love You! ✔ {Under Editing}Where stories live. Discover now