Chapter 10 : Confession?

11.4K 239 15
                                    

"Masuklah."

Ajak Gavin dengan senyuman tertampal di wajah kacaknya. Mujurlah kerjanya sempat siap selepas aksi 'panas' mereka. Bella memang unexpected. Kalau jantungnya boleh meledak, agaknya dah lama mati dia.

"Okay. I'm coming in." Bella melilaukan mata di sekelilingnya apabila kakinya melangkah masuk apartment milik Gavin. Senyuman mula terukir apabila melihat ruang itu yang dipenuhi warna gelap.

Aroma maskulin turut memasuki rongga hidungnya. Memang seperti diri Gavin. Mysterious and masculine. Ruang tamu di hiasi walls yang berwarna grey. Some parts hitam. Hanya ada beberapa buah perabot seperti sofa, meja kopi. Itu pun kelihatan seperti tv lelaki itu tidak pernah diguna.

"Em... Sorry my apartment looks so boring." Suara Gavin memecahkan kesunyian di antara mereka.

"What? Gav. It looks just like you. It also feels just like you." Bella memusingkan tubuhnya menghadap tubuh Gavin yang sedang berdiri di tengah tengah ruang tamu. Lelaki itu memang sedari tadi menghadapnya.

Bella merapatkan jarak antara mereka dengan melangkah secara perlahan ke arah tubuh sasa Gavin. Matanya hanya memandang tepat di dada bidang lelaki itu. Dia menelan air liur. Apa rasanya jika dia menyentuh dada yang keras itu?

Apabila sudah rapat, dia mengangkat wajahnya dan menghadiahkan Gavin senyuman lebar, kedua lengannya pula naik melingkar leher Gavin.

Wajah Gavin yang mula merah ditatap tanpa berkelip. "My babe..." Ujar Bella perlahan.

Gavin terbatuk. Tidak menyangka serangan hendap gadis itu. Ingatkan Bella hanya akan memanggilnya babe di hadapan orang lain. Bukan secara private begini.

"I think we should solve this right now." Cadang Bella, matanya turun melihat bonggolan di leher lelaki itu yang bergerak-gerak.

"um... Yee-yeah." Gavin mengangguk laju.

Tanpa melepaskan lingkaran di leher Gavin, dia berjalan ke arah sofa. Membuatkan Gavin berjalan secara reverse ke belakang. Apabila Gavin terduduk di atas sofa, dia turut melabuhkan punggungnya di riba Gavin.

Nafas Bella di leher Gavin membuatkan Gavin tertelan air liur. Posisi ini sama seperti di ruang officenya tadi. Dengan nada berbisik dan agak gagap , dia bersuara " Are we going to discuss like this?"

'Mmm. Comelnya dia,' Hati Bella berbisik nakal. Macam mana seorang lelaki boleh jadi handsome, sado, comel, maskulin at the same time!?

"Yes. Is that a problem?" Bella mengulang semula ayat Gavin petang tadi. kekekek.

Haduh. Dahlah dekat, mesti dia boleh dengar degupan jantung aku ni! Gavin mengetap bibir sebelum meletakkan wajahnya di ceruk leher Bella. Lengannya yang kekar sejak tadi lagi memaut pinggang kerengga gadis itu.

"No."

Bella mengusap dengan lembut belakang Gavin apabila lelaki itu menarik nafas panjang sebelum dihembusnya perlahan. "Shall we?" Gavin mengangkat kepalanya semula dan memandang tepat wajah gadís itu.

"Mhm. First question?" Tangannya yang berada di belakang kepala Gavin, digerakkan. Mm,lembutnya rambut. Jarinya mengelus perlahan rambut lelaki itu.

"Why... why do you kissed me?" Tanya Gavin dengan riak muka serius.

"Because I feel guilty and happy."

Mata Bella berair sedikit mengingati Gavin yang menunggunya dengan begitu lama. Sungguh dia berasa bersalah kerana tidak datang menjumpai Gavin. Dia menundukkan kepalanya memandang lengan kekar Gavin yang melingkari pinggangnya.

Mr Police Officer, I Love You! ✔ {Under Editing}Où les histoires vivent. Découvrez maintenant