Chapter 11 : Victor

11K 213 38
                                    

"Gav. We need to stop seeing each other."

Kata Bella dengan muka serius. Wajah Gavin yang kaget direnung tanpa berkelip. Menandakan dia amat serius dengan penyataanya.

"Wha..what?" Takde angin. Takde ribut, what the hell?

"Yes. Awak dengar dengan betul. Saya tak perlukan awak. Saya dah ada Victor. VICTOR."

Sengaja dia menekan nama itu dengan suara lantang.

"What do you mean? I thought we love each other!" Suara Gavin juga naik seoktaf.

"I USED to. But not now."

Gavin hanya terpaku. Langsung tidak bergerak. Cuba memproses perkara yang tengah terjadi. Figura Bella yang berjalan ke muka pintu masuk juga hanya mampu dipandang dengan pandangan keliru.

"Goodbye Gav."

Dengan itu Bella berjalan ke arah pintu dan...

JUST KIDDING! REVENGE, aku ingatkan aku syok sendiri ngan citer ni. Ada manusia rupanya kah³. Sorry lambat sikit. Ai buzy harini. So let's begin our real chapter!

🎶🎶🎶

Umm.. Itu.."

Bella menggigit perlahan pipi dari dalam mulutnya. Kaget dengan soalan tak tersangka. Bagaimana dia harus jawab? Oh no.. Takkanlah dia nak mengaku dia... Ahem! Ahem!

Jangan fikir benda kotor ya! Dia masih suci bersih lagi! Dia cuma maksudkan tentang...

Alah!

♬ ♪ ♫ oh my my my, oh my my my, you've got me hi- ♬ ♪ ♫

Nada dering Boy With Luv membantukkan segala penjelasan yang berligar di kepalanya. Just in time! Phew. Selamat dia daripada mengaku. Memanglah dia ni daring, tapi tak adalah sampai nak mengaku.........

Dengan pantas Bella mencapai telefon pintarnya untuk melihat nama pemanggil. 'Victor ❤'. Cukup dengan nama itu, senyuman Bella mula melebar. Just in time again! Dengan hati yang bahagia, dia menjawab panggilan itu.

"Hello!" Excited bunyinya.

Riak muka Gavin sudah mula keruh. Ingin tahu sekali siapa yang mampu buat gadisnya tersenyum lebar seperti itu selain dia. Tapi dia hanya diam dan memerhati segala reaksi Bella.

"Hmm~ okay~ nanti Bell pergi sana. Okie? Hahaha. Just wait." Manja sungguh nadanya.

Panggilan ditamatkan dengan senyuman masih tertampal di wajahnya. Lama tak jumpa Victor. Lebih kurang 6 bulan. Busy memanjang je mamat tu. Adui. Asyik outstation saja. Langsung tiada masa yang lebih untuknya. Sudahlah kembarnya juga sibuk memanjang. Aish! Payahlah!

"Sape tu?" Gavin cuba untuk bersikap rasional. Mungkin partner dalam music videos or recording right? Hah. Takkanlah boyfriend pula kan? Lagipun gadis itu takkanlah mahu menciumnya kalau sudah berpunya. Right?

Sebenarnya itu semua hanya untuk menyedapkan perasaan sendiri. Jangan kata gadis itu sebenarnya sudah berpunya?!

"Victor. By the way, saya ada important matter dengan dia right now!~ Let's continue our discussion next day!"

Wajahnya yang suram akibat tidak dapat menyentuh junior lelaki itu mula diganti dengan wajah ceria. Dia bangun dari sofa dan menuju ke Gavin. Badannya ditundukkan supaya kedudukan kepala mereka selaras. Hidung mereka sudah saling bergesel apabila dia mendekatkan wajahnya. Niatnya ingin mencium bibir lelaki itu sebelum pergi. Tapi teringat pula tentang boikotnya.

Mr Police Officer, I Love You! ✔ {Under Editing}Where stories live. Discover now