chapter 51~ seperation

2.5K 410 74
                                    

"Nursee!!!!!"saya teriak kuat dari dalam tandas. Saya terasa seperti ada something yang keluar dari alat sulit saya. Beberapa orang nurse bergegas pigi ke tempat saya. Perut saya sakit rasa macam mau meneran tapi saya tahan sebab saya nda mau si baby terkeluar.

No!

I don't want to lose my baby!!

Nurse letak saya di kerusi roda dan bawa saya kedalam bilik rawatan. Diurang pun nampak panik tingu saya menjerit2.

"Doctor!!! She is bleeding!!!"tu nurse jerit. Diurang baringkan saya ke katil bilik rawatan dan diurang cucuk jarum drip ke lengan saya. Then doktor datang cucuk sejenis cecair jernih ke dalam drip saya. Then everything when blank to me.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Saya buka mata perlahan. Saya dingar suara seseorang di sebelah saya. Suara Froze dan Farrah sedang menangis. Saya sentuh sikit tangan Froze yang dekat dengan saya. Dia terkejut dan terus tingu saya.

"Kak... Kat ba.. Bangun..."Froze panggil Farrah. Farrah cepat toleh ke arah saya dan terus meluru ke arah saya.

"Thank god Kat.. Kau suda sedar.."debilang sambil peluk saya. Badan saya rasa lemah. Saya rasa macam mau kencing. Saya cuba bangun tapi dihalang Farrah.

"Farrah.. I need to pee.."saya bilang sama dia. Dia tulung juga saya bangun dan pigi ke toilet. Sampai depan pintu toilet, saya lrpaskan tangan dia. Saya suruh dia tunggu ja sana depan toilet. Saya buka ja uniform hospital tu, saya suda rasa mau pingsan! Blood.. On my pants.

"Farrah!!!!"saya teriak dari dalam tandas. Si Farrah terus masuk tingu saya.

"Kenapa Kat? Sakit mana?"dia tanya lagi. Nasib la si Farrah masih lagi nurse di sini.

"Blood!! Why is there blood on my pants? Its not period blood.. I shouldn't have my period now!"saya bilang lagi sama Farrah. Dia pandang saya dengan pandangan sayu.

"Kat ba.. Sabar la.. Jangan begini.."debilang sambil tepuk bahu saya. Dia mau peluk saya lagi tu.

Apa ba maksud dia ba? Apa yang sabar? Kenapa saya perlu sabar?

"My baby.. Farrah! Baby saya masih ada kan? Tell me my baby is just fine!! Tell me Farrah!!"saya guncang2 bahu Farrah tapi dia nda menjawab. Kesedihan di muka dia suda menjawab semua soalan saya.

No!!!!!

Saya nda bulih terima semua ni!!

Terduduk saya di lantai toilet sana. This is fucking hard to accept! Di kala saya nda mau baby ni, dia datang memberi sinar kebahagian pada saya. Tapi disaat saya betul2 sayang, dia pergi tinggalkan saya. I have lost my child!

"Farrah!!!!! My baby!!!!"saya teriak sana lagi sambil nangis. Saya pukul2 tu lantai untuk melepaskan geram. Rambut saya yang suda pendek kena putung si Victoria saya ramas kasar. This is very unacceptable!!

Nurse dan doktor datang ke dalam tandas untuk pujuk saya berehat. Saya nda dapat berhenti menangis. Saya teringat sama Aaron. He was shot that day.. Where is he now? Did he survived? Or did he died because of the gunshot?

"Farrah.. Where is Aaron?"saya tanya dia petang tu. Farrah yang lama terdiam tadi terus pandang saya.

"Kat.. Aaron.. Arr.. Aaron dia masih kritikal bah.. Ngam masa dia kena tu gunshot tu, sakit dia pun datang jadi dia masih benda sedar lagi sekarang.. Saya dingar2 dia 50/50 ja sekarang ni.."Farrah bilang. Terdiam saya dingar. I should hate him for what he has done to me. But i can't. I can't forgive him easily but i can't hate him too.

"Bila saya bulih discharge?"saya tanya Farrah.

"Saya belum tau.. Kenapa? Mau jumpa Aaron?"dia tanya saya balik.

KATRINA- THE DEVIL'S BRIDEWhere stories live. Discover now