chapter 7~ cure for insomnia

3.9K 330 38
                                    

AARON WILBUR POV
(Masih lagi)

Larut malam baru saya balik ke rumah. Melekit suda badan saya. Mana lagi dengan bau rokok dan bau wine lagi. I need my hot bath right now..

Selepas mandi, saya duduk di bilik sambil termenung di meja kerja saya.

Tok.. Tok.. Tok..

Muka Randy menjenguk di depan pintu. Saya tingu ja dia dan saya suruh dia masuk.

"Mr Wilbur.. Today's medicine.."debilang sambil bawa tu dulang berisi ubat dan air ke dalam bilik saya. Saya mengeluh. This useless medicine again.

"Put it down.."saya kasi arahan sama dia.

"Mr Wilbur, doctor William says they are working on the latest sleeping pills and its effective for insomnia.. It will be available soon.."Randy bilang membuka bicara. Saya tau dia hanya risaukan saya. Dulu si Randy ne ialah butler di rumah daddy saya. Bila saya berpindah ke Hadley City, dia ikut saya sekali sebab dia mau jaga saya. Nda pernah kawin dan dia nda pernah berjauhan lama sama saya. Saya betul2 hargai kesetiaan dia. I think he is the only one i can trust in this house.

New sleeping pills?

Suda 4 tahun saya hidup dengan bermacam2 jenis ubat tidur. Dari 1 jenis ke 1 jenis. Selepas 2 atau 3 bulan, it will be useless. System badan saya jadi immune suda sama tu sleeping pills. Saya tau kekerapan saya ambil tu pill hanya akan memudaratkan dalaman saya. Lambat laun teda ubat yang akan dapat mengubati penyakit insomnia saya.

Disebabkan saya kena insomnia ne la saya cepat berasa penat dan saya mudah naik darah. Tekanan darah saya pun sentiasa di pantau kerana saya selalu kekurangan tidur.

"I see.. A new sleeping pills.. Give it 3 months at most.. It will be another useless sugar pills.."sabilang menyuarakan perasaan saya. Randy angguk tanda dia faham maksud saya.

"How is she?"saya tanya Randy.

"Miss Mills seems in a badmood and when to bed early.. She only had a small bowl of porriage just now.. "Randy kasitau saya.

Teringat kejadian petang tadi bikin saya tersenyum. 2 kali dia cuba mau call keluar tapi balik2 saya yang angkat phone. Lucu juga tu budak.

Lagipun dia kena kurung di dalam sebuah bilik tanpa kerelaan dia. Macam mana juga mood dia mau bagus? Should i go and see her?

Lagipun saya bukan dapat mau tidur pun.

"I'll go see her.. U can rest early.. No need to follow me.."sabilang sama Randy. Dia angguk perlahan dan dia keluar dari bilik saya. Saya jalan perlahan menuju ke tingkat bawah. Saya buka pintu perlahan sebab nda mau kasi terjaga Katrina.

Kecil ja badan dia di atas tilam yang empuk tu. Bergulung lagi badan dia sana mangkali kesejukan.

Saya perhatikan muka dia. She's amazingly beautiful just without any makeup. Bulu mata dia panjang hingga menghasilkan shadow di bawah mata dia. Bulu kening dia tersusun cantik dan hidung dia mancung dan kecil. Kulit dia pula putih dan sekata. Tapi yang paling menarik minat saya ialah bibir dia yang merah tanpa sedikitpun lipstik.

I can't deny that she is indeed beautiful.

Banyak perempuan yang saya jumpa sebelum ne hanya berlindung di sebalik make up tebal seja. Teringat bau dia yang saya hidu petang tadi membuatkan saya mau datang dekat dengan dia. Sepanjang hari saya keluar tadi, tu bau buat saya nda sabar mau balik.

KATRINA- THE DEVIL'S BRIDEWhere stories live. Discover now