chapter 13~ cold as ice

3.9K 352 29
                                    

KATRINA POV

Saya toleh ke depan rumah masa Aaron bawa saya turun dari bilik. Silaka ba ne lelaki. Suka memaksa. Benci oh! Saya nampak ada 2 orang suruhan dia melutut di luar sana. Kenapa ba diurang melutut sana? Training ka? Inda patut.. Muka diurang nampak sedih ja. Baju basah lagi. Omg! Diurang di sana dari malam tadi masa hujan ka? Sebab saya kaitu? Ishhh.. Nda mungkin la.. Mesti diurang ada bikin salah sama Aaron tu.. Tu la kena hukum sana. Berabis saya pujuk hati bilang bukan sebab saya diurang melutut di luar sana.

Sampai di meja makan, banyak makanan suda kena sedia. Macam ada 5 atau 6 orang mau makan. Aaron letak saya duduk di laps dia. Saya pukul2 dia sana. Kima! Bikin malu kalau orang nampak. Dari tadi saya berabis maki dia dalam bahasa sendiri. Puas hati saya sebab dia nda faham apa yang saya cakap. Kalau dia faham , mimang lama suda saya mati oh..

"Let me go Aaron.. Just let me sit by myself..!!"saya tulak2 badan dia nda mau duduk di laps dia.

"so.. U want to eat now?"dia tanya saya sambil tarik pinggang saya nda kasi saya turun dari laps dia.

"okay.. Okay.. I eat.. Just let me sit by myself.."sabilang lagi. Mengalah ja la sama ne orang gila. Susah kalau semua mau mengikut ja cakap dia.

"I dont mind feeding u.."debilang lagi sambil kenyit mata pada saya. Pigi mampus la sama ko punya charming tu. Perangai macam hantu!

Saya mula la makan2 sana then si Aaron balik2 ambil lauk dan letak ke dalam mangkuk saya. Macam nda pandai habis ba tu lauk di alam mangkuk saya. Bila saya makan, dia tambah balik. Bila saya makan, dia tambah balik. Ahh gila!!

"I'm already full.. Stop filling my bowl with food.. I'm not a pig u know.."saya bilang dengan rasa annoying.

"I know.. But u need to eat to get well.."debilang dengan serius. Cehh.. Ambil berat kunun. Ko tau ka sepa penyebab saya sakit begini? Ko laitu.. Kenapa nda bunuh ja saya terus? Biarkan ja saya mati sekali.. Biar puas hati ko ba daripada ko kurung2 saya sini.. Tapi dalam hati ja la saya berani mau bilang begitu. Kalau saya cakap depan2, saya takut juga kalau2 dia kasi tembus tu chopstik ke dalam mulut saya. Saya pernah ingat tu pepatah, kerana mulut badan binasa.. So saya inda mau la ambil risiko. Walaupun sebut mau mati, inda juga la saya betul2 mau mati. Belum kawin gia sa..

Lepas makan, dia angkat lagi saya bersama tu selimut pigi ke ruang tamu. Rasa macam suda jadi cacat pula ba saya ne kena angkat2 ke sana sini.

Saya tingu tu 2 orang suruhan Aaron yang melutut sana luar. Bila diurang angkat muka,diurang nampak happy betul tingu muka saya. Ehh.. Pelik.. Kenapa ba happy betul tingu saya? Kalau diurang mau minta saya kasitau Aaron suruh lepaskan diurang , diurang silap. Sedangkan saya sendiri pun jadi tahanan ba disini.

Haaaa...choo..

Saya bersin kuat2 bila hidung saya rasa gatal. Berubah terus mula diurang berdua dingar saya bersin. Terus berubah muka diurang berdua. Tunduk dan sedih sana. Matai! Kenapa ba saya ada strong feeling mengatakan diurang mimang kena hukum disebabkan saya?

Si Aaron bangun dan kasi tutup bahu saya pakai jaket dia. Then dia ambil tu selimut yang menutupi badan saya tadi then dia kasi selubung badan saya dengan tu selimut lagi.

Wow.. Baru sekali saya bersin terus begini tu layanan ka? Saya mula ragu2 fikir kenapa dia layan saya bagus2 ne padahal setiap kali buka mulut hanya benda yang menyakitkan hati seja yang keluar. Then baru saya perasan. Ne hari Aaron nda turun kerja macam selalu. Sebab jaga saya kaitu? Kenapa juga dia macam beria2 mau jaga saya sedangkan dia yang penyebab saya sakit? Apa motif dia ba? Ishhh.. Ne orang nda mungkin ada motif yang bagus.

KATRINA- THE DEVIL'S BRIDEWhere stories live. Discover now