chapter 22~unexpected act

3.5K 341 41
                                    

KATRINA POV

Saya tarik muka Aaron dan saya kiss pipi dia. Berubah terus muka Aaron. Mangkali dia nda menyangka yang saya akan kiss pipi dia. Saya pun nda pasti kenapa saya pigi kiss pipi dia. As soon as i see Victoria walking toward us, saya terus tarik Aaron padahal sebenarnya saya penat suda mau berdiri. Saya cuma mau duduk. Tu kasut heel bikin saya rasa mau patah kaki ja. Nda jadi Victoria mau jalan ke arah kami. Muka dia nampak betul dia menahan kemarahan. Terus dia pusing balik masuk ke dinner hall. I feel satisfy. Did i feel jealous when i see Victoria talking like she's flirting with Aaron just now?

No! I am not jealous!

Thats not the case!

I just don't like to see her flirting. Gedik tu gaya. Kalau Aaron nda datang bersama saya, mangkali saya nda kisah. Tapi Aaron datang bersama saya so tentu la nda bagus kalau orang nampak dia tergedik2 sama partner saya. Just saya rasa menyampah ba tingu tu gaya dia.

Aaron nampak tergamam. Muka dia nda marah tapi nda juga senyum. Senang cerita, dia nampak terkejut dan blur. Saya rasa pipi saya membahang panas dan terus ambil tu dessert depan mata saya dan suap ke mulut saya. Silaka! Pandai malu ba saya. Kenapa juga saya budu pigi sium dia tadi?

Aaron macam teragak2 mau melangkah but then dia jalan juga ke arah orang ramai sana. Saya tarik nafas lega. At least saya nda perlu mau berdepan sama dia. Saya malu!

"hello my lady.."ada suara lelaki tegur saya. Saya terus pandang di sebelah saya. Terbatuk2 saya tingu tu muka lelaki di sebelah saya. Tu lelaki yang jadi partner si Victoria tadi. Ben Smith kalau nda silap nama dia. What the hell is he doing here? Jangan la bilang mau bertukar partner pula.

"Did i frighten u? I'm so sorry.."debilang sambil hulur segelas red wine kepada saya. Takut juga dia tingu saya tersedak sana mangkali.

"Thank u.."sabilang lepas minum sikit tu wine.

"Are u really Aaron's girlfriend?"dia tanya saya. Saya naikkan kening saya dingar soalan dia. Dia tuli ka nda dingar saya mengaku tadi tu? Jangan la bikin saya ulang balik tu ayat. Saya mau muntah la mengaku jadi girlfriend tu lelaki.

"u doubt it, aren't u?"saya jawab dia balik dengan soalan.

"your accent shows that u're not from around here.. Where are u from Miss Mills?"dia tanya saya lagi dengan penuh minat. Badan dia makin dekat duduk dengan saya. Saya rasa nda selesa. Teringat lagi dengan warning Aaron tadi bikin sejuk kaki dan tangan saya. Saya terus bangun dari tu bangku.

"sorry but i have to leave now.."saya bilang dan bangun dari sana. Mula balik la kaki saya sakit kena tu heels. Lain kali saya pakai kasut sukan ja jalan lagi senang!

"i'm sorry if i offended u.. But i know u are not from the circle.. I mean not from a wealthy family.. So considered yourself lucky to attend a party like this.. Just in case Aaron dump u next time, u can always come look for me.. U can be my girlfriend.."debilang dengan yakin. Ish .. Ish.. Ish.. Yakin nya kamu wahai Ben..

Muka suda ensom tapi tetap juga Aaron yang lebih ensom. Ehhh.. Kenapa pula tiba2 saya pigi puji tu devil? Saya mengeluh kuat dan mula mau melangkah.

"did u plan to stay with Aaron forever? Don't be too naive.. U can't keep up with an outstanding man as Aaron.. Look at him.. All the girls in this charity ball is dying to be in bed with Aaron.. As soon as he found another beauty, u will be thrown like dirt.. So be wise.. Be friends with people like me.. A heir.. At least u won't be alone when he dump u.."lancang mulut Ben bercakap buatkan saya sakit hati. Saya terus ja jalan ke arah orang ramai sana dan menyelit.

KATRINA- THE DEVIL'S BRIDEWhere stories live. Discover now