chapter 14~ his servant

4K 353 31
                                    

Katrina pov


Saya turun bawah lepas mandi. Saya teda pun nampak kelibat Aaron. Bahagia betul rasa bangun tidur teda nampak tu muka hantu. Saya pigi dapur dan Randy terus greet saya good morning dan persilakan saya duduk. Dia tuang susu panas ke gelas saya. Rasa princess pula kena layan begini. At least saya lega kalau ada si Randy sini. Nda la saya terpaksa mau menghadap tu muka hantu 24 jam.

"Ms Mills, Mr Wilbur have a private matter to deal with this morning and he will be back in two hours.."Randy bilang perlahan.

Rasa mau tersebur tu susu dari mulut saya. He's coming back so soon? Kenapa nda balik bisuk ka.. Tahun depan ka..

"Mr Wilbur will be so happy to know that u miss him so much Ms Mills.."Randy bilang sambil kasi tu napkin kepada saya. Aii.. Ayat menyindir kaitu Randy?

"i don't miss him at all.."saya bilang sambil makan breakfast saya. Si Randy tersenyum. Mesti dia fikir something happen to us last night. Ahh.. Lantak kau la Randy. Malas saya mau explain kasi kau. Boss ko tu yang perasan overdose. Angan2 terlampau tinggi.

Lepas habis makan, saya duduk di ruang tamu sambil baca buku yang saya ambil dari rak2 buku sana. Banyak buku dalam ne villa. Macam mau buka library pun ada saya tingu. Banyak buku silly love stories dan big hits books macam harry potter. Saya ambil beberapa buku untuk hilangkan boring. Maklum la kena kurung dalam villa sebesar ini dan dipenuhi sama orang gaji dan guards, there's absolutely nothing to do. Siuk2 saya baca buku, saya dingar Randy bercakap sama seseorang. Seperti suara seorang perempuan. Thats weird! Ada perempuan ka dalam ne villa? Saya tutup tu buku pasang telinga.

"Ms Roberts, Mr Wilbur is not  home today.. Would u like to come by another time?"Randy bilang. Makin tinggi kecurigaan hati saya. Sepa tu? Girlfriend si Aaron kaitu?

"When will Aaron come back? I'll wait for him.."suara tu perempuan bergema lagi sana.

"I'll call him.."Randy bilang tapi tu perempuan terus ja masuk ke dalam bahagian ruang tamu dan mata kami bertemu. Dia scan saya dari atas sampai bawah. Punya cantik ne perempuan yang datang mencari Aaron ba. Putih melepak lagi. Pakai dress pendek berwarna merah macam mau pigi persembahan tahun baru cina.

Pertama kali baini saya nampak ada perempuan pigi villa si Aaron. Lagi2 si perempuan ini hanya panggil Aaron nama seja. Bukan seperti orang lain yang panggil dia Mr Wilbur betul2 menambahkan kecurigaan saya. Sepa baini? Girlfriend si Aaron ka? Punya cantik begini ko punya girlfriend tapi masih lagi ko mo tidur2 sama saya? Silaka punya Aaron! Ehh.. Kenapa pula saya mau sakit hati? Tapi perlu ba kan saya sakit hati. Saya rasa seolah2 saya dipergunakan ba. Dia ingat saya ne bantal peluk dia ka? Lepas ne kalau dia berani peluk saya lagi tidur, mimang saya siku ja muka dia biar patah tu hidung dia yang mancung tu!

"Randy! Who is this?"tu perempuan terus bersuara tanya sama Randy.

"Ms Roberts, this is.. Ms Mills.. She's Mr Wilbur's .. Urmm..."macam tergagap2 pula si Randy mau kasi habis ayat dia.

"I am Mr Wilbur's servant.."saya bilang laju. Terbeliak mata Randy tingu saya terus. Saya kasi signal supaya dia setuju ja sama saya.

"Yes.. She is Mr Wilbur's new servant.."Randy bilang lagi sambil tingu muka saya.

"Let me get u a tea.. Please sit.."Randy pelawa tu snobby orang kaya. Saya nda tau apa mau buat dan cuma berdiri ja sana. Tu mata Victoria Roberts tingu saya dari atas sampai bawah. Nda abis2 lagi dia scan saya. Randy limpas saya dan bisik ke telinga saya.

"Miss Mills, please go back to your room and rest.. I'll handle it from here.."Debilang seakan2 berbisik. Dari gaya Randy bercakap seolah2 si snobby ne ada lah orang yang agak berpengaruh. Who is she? Girlfriend Aaron Wilbur ka? Kalau girlfriend dia, saya akan rasa happy juga la sebab dapat cari alasan mau keluar dari sini. Baru ja saya mau melangkah masuk ke bilik, saya dingar suara tu perempuan pula.

KATRINA- THE DEVIL'S BRIDEWhere stories live. Discover now