chapter 49~danger again

2.8K 422 91
                                    

KATRINA POV

Such a weird dream i have. Tapi bila saya bangun, saya berada di hospital. Aaron berada disebelah saya sambil genggam jari saya. Mula2 mau panik juga saya. Saya ingat saya suda hilang baby saya. But the doctor told me that the baby is safe and sound inside me. Lega hati saya. Kepala saya rasa pening semacam tapi saya abaikan sebab saya fikir mangkali disebabkan ubat yang diurang letak dalam tu drip. 

Saya cuba2 mau ingat apa yang terjadi tapi macam kosong ja otak saya. Yang saya ingat ialah kejadian paagi tadi. I thought it was this morning. Saya merengek2 sama Aaron minta mau jumpa sama Farrah dan Marcell. Then kami berehem2. Lepas tu teda lagi saya ingat apa2. Everything when blank in my mind. Tapi si Aaron bilang saya pingsan masa on the way jumpa Farrah dan Marcell. Kenapa saya nda ingat yang saya suda keluar jumpa diurang ah?

Tengahari tu Mr Quinn sama family dia datang. Masa saya sedang berborak sama bini dia then tiba2 anak perempuan dia yang pertama pigang perut saya. Terkejut saya. Tu muka budak perempuan sangat pucat dan tangan dia terasa sejuk ja. Debilang si baby suda safe.

"Don't worry Katrina.. He is safe now.."debilang lagi. Saya terkejut. Did she just say 'he'? Did she mean that i'm gonna have a baby boy? Saya terus tingu muka Mr Quinn. Mr Quinn mengeluh then dia explain sama saya. Debilang anak dia yang pertama ni ada gift. Bulih tingu benda2 pelik kunun. Then debilang lagi yang tu budak pandai berinteraksi sama binatang. I am speachless. Nda tau mau percaya atau tidak. But i'm impressed! Air mata kegembiraan saya mengalir bersama senyuman saya bila dingar saya dan Aaron akan dapat baby boy. God bless us!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Saya discharge dari hospital the next day. Saya paksa Aaron bergegas bawa saya ke kediaman Brooke. Saya betul2 nda sangka berita yang saya dingar. Itu pun saya dapat tau dari Farrah masa dia melawat saya pagi tadi. Debilang Marcell meninggal disebabkan heart attack. Tipu la kalau bilang saya nda sedih sebab lama suda kami berkawan. Dia juga la first crush saya dulu. Tapi itu dulu. Sekarang saya suda pasti dengan perasaan saya. Saya mimang cintakan Aaron.

Masa kami sampai di rumah arwah Marcell, ramai orang sana. Maklumla Marcell kan peguam yang banyak menguruskan syarikat. Jadi syarikat terakhir dia berkhimat adalah Sykes Empire. Masa kami sampai sana, ada suda Mr Oliver bersama keluarga dia. Mr Quinn dan Mr Sixx pun ada bersama keluarga masing2.

Baru ni la saya nampak diurang semua bersama keluarga. Isteri Mr Oliver mimang sangat cantik. Saya dingar dia ialah supermodel sana luar negara. Nda alang2 ba si boss besar cari bini. Cantik dan kaya lagi. Isteri Mr Sixx pula sangat comel. Putih melepak dan nampak seperti masih muda.

Audilya Carmella Sixx

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Audilya Carmella Sixx

Audilya Carmella Sixx

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
KATRINA- THE DEVIL'S BRIDEWhere stories live. Discover now