chapter 23~ don't leave me

3.5K 367 36
                                    

AARON POV

Saya ambil segelas champange dan duduk di bangku sambil tunggu Katrina pigi atur make up dia. Saya tersenyum sendiri bila fikir dia lap lipstik dari bibir saya. Rasa macam couple2 pula. Even just a small act of concern from Katrina suda bikin hati saya berbunga.

Tadi saya hampir rasa macam mau putus nafas ja bila saya pigi ke tempat Katrina tapi teda tingu dia sana. Saya suda fikir yang lain2 tentang dia. Menyesal pun ada saya bawa dia keluar saya fikir tadi sebab saya fikir dia suda ambil kesempatan untuk lari. Kalau dia berani mau lari lagi dari saya, mimang saya bomb ja Hadley city untuk cari dia. Saya inda sanggup mau berjauhan dari Katrina lagi.

Then bila saya nampak katrina datang dari pintu belakang, saya rasa lega. Betul2 lega. Seolah2 ada batu besar yang menghempap jantung saya akhirnya hilang sebab ternyata Katrina tidak cuba lari dari saya. Saya peluk dia tapi saya rasa hairan. Tadi masa kami datang, ketinggian dia sampai dagu saya. Sekarang cuma sampai bahu saya seja. Terus saya silik kaki dia.

Mana kasut tinggi dia?

Bila dia sedar yang kasut dia teda di kaki dia, dia terus panik dan berlari balik ke pintu belakang tempat dia masuk tadi. Saya ikut juga dia pigi sana. Sampai ja di taman belakang sana, kaki saya rasa kaku.

Him...

Antara banyak2 orang di dunia ini, kenapa saya kena jumpa abang saya di sini? Tingu muka dia pun saya rasa mau muntah. Saya benci tingu muka dia yang hipokrit! Dia senyum sama Katrina buatkan hati saya sakit. Saya terlampau geram sampaikan saya nda sengaja genggam pergelangan tangan Katrina dengan kuat. Katrina mengaduh minta tangan dia di lepaskan.

And i kissed her in front of my so called 'brother'.. I wanted him to know that she was mine. Katrina nampak marah but then pandai juga dia kawal kemarahan dia. Bila tu lelaki mula greet saya, saya sedaya upaya mau beredar dari sana. I don't want to see his face at all. Saya dukung Katrina dan bawa dia masuk but Katrina disagree. Saya fikir dia malu dan terpikat suda sama Aarez, my brother. Mau panas suda ba saya but then she explained herself buatkan saya rasa calm down sikit. Saya letakkan dia ke bawah dan suruh dia pakai balik heels dia. Masa saya pigang tangan dia baru saya perasan yang pergelangan tangan dia nampak merah dan macam mau lebam. Percuma lagi saya kena marah Katrina bila saya tanya kenapa tangan dia merah. Me and my temper!

Masa kami mau masuk balik ke dalam tu dewan, Katrina tiba2 tarik tangan saya dan dia lap bibir saya. To be honest, i was surprise by her act. She act like she really did care for me. Rasa macam couple2 pula. Tersenyum saya masa dia lap bibir saya. Ada lipstik dia ba kunun. Saya tingu muka dia balik. Lipstik dia tertarik ke pipi sikit dan make up dia suda nampak agak comot. I told her to get her make up fix so she agreed and go to the rest room. Saya pula duduk ja di crowd sana sambil minum champange menunggu dia.

5 minit..

10 minit..

Masih lagi Katrina belum keluar.

Saya nampak banyak orang berlari ke luar di swimming pool so saya sangka mimang ada bikin persembahan ba sana. Saya pigi jalan ke arah rest room dan ternampak tu cleaner di depan pintu restroom.

"excuse me.. Is there a lady in side with a black dress?"saya tanya tu cleaner.

"i don't think so.. She just walk out about 3 minutes ago.."tu cleaner bilang. Dahi saya terus berkerut. Something tells me there is something wrong. Hati saya nda sedap suda. Saya bergegas ke tempat orang semua berkerumun tadi.

KATRINA- THE DEVIL'S BRIDEWhere stories live. Discover now