chapter 2~Regrets

5.6K 289 34
                                    

Such a psycopath!

Ko ingat senang-senang saya mau menyerah pada kau lagi ka? Mati hidup balik pun saya nda mau pigi masuk tu perangkap musang kelaparan.

"Miss, suda sampai.. Rm25.."Tu taxi driver bilang bikin saya terkejut dari lamunan saya. Saya selongkar poket cari duit. Ah sudah! Dompet dan duit semua tinggal di loker. Bukan itu seja, kunci rumah pun semua saya tinggal di loker juga. Kenapa la hidup saya ne malang betul la..

"Arr.... Uncle ..bulih hutang dulu ka? Nanti malam ko datang sana hospital ambil duit dari saya.. Saya terlupa bawa duit la.."Saya try la bikin muka kasian. Harap2 ni uncle mau la kasian sama saya.

"Hah!! Lupa bawa duit?! Ko ingat ne kereta kebajikan ka?! Jangan ko mo tipu saya ah.."Naik berang suda tu uncle taxi. Ishhh... Kalau saya tau tadi mimang saya naik la sama diurang bigshow. Sekarang percuma kena marah sama uncle driver taxi ne. Ne semua si gila sex punya pasal la. I'll really wanna kill that bastard now!

"Arr... Kalau macam tu,uncle hantar saya ke alamat ne la.. rumah parents saya.. nanti di sana saya bulih minta daddy saya bayarkan tambang saya.. pleaseee..."Saya merayu lagi sama si uncle driver taxi. Dia merengus dan terus mula memandu. Ishh.. Langsung nda bulih mau toleransi la ne uncle. Bukan saya menipu pun.

Sampai di depan rumah , saya tekan doorbell. Tu uncle taxi merenung saya dari dalam taxi. nda mau saya lari kunun. Nasib la Auntie Ev yang buka pintu. Dia maid di rumah ni. Saya laju peluk dia dan bisik ke telinga dia.

"Antie, bulih kasi saya rm50 ka? Tu na saya lupa bawa duit mau bayar tu taxi.. Nanti saya bayar ko balik.."Saya berbisik di telinga Antie Eva. Dia tersenyum tingu saya sambil dia seluk poket dia dan hulur saya note Rm50.

"Ada-ada seja ba ko ne Katrina.. Macam mana bulih lupa duit datang sini?"Debilang lagi.

"Thank u.."Saya ambil tu duit dan berlari ke arah uncle taxi yang menunggu duit tambang sana.

"Nah uncle.. Keep the change.. Lagi satu, muka tu jangan masam macam jeruk asam.. patut muka uncle cepat betul tua.. Kana sakit jantung cepat kalau selalu marah-marah ko tau ka angkol.. K bye..."Saya bilang cepat-cepat dan terus berlari ke arah pintu rumah. Ya la kan.. Langkah menyelamatkan diri kalau-kalau si angkol driver taxi marah kena tegur begitu. Nasib juga dia terus pecut lepas saya lari tu.

"Mana angkol Andrews?"saya pusing ke arah Antie Eva dan tanya dia.

"Dia suda keluar pigi main golf.. Antie Winny suda keluar sama Sofia dan Sam..And memandangkan ko disini..Mari la masuk.. Saya masak kasi ko tu bubur ayam favorite ko.."Antie Eva bilang sambil tersenyum-senyum.

"Awww... sebab tu la saya sayang betul sama ko antie Eva..u really understand me.."Saya peluk terus Antie Eva. Mimang betul hanya dia yang paling memahami saya. Sebenarnya keluarga Andrews ni adalah keluarga angkat saya. Keluarga kandung saya suda lama meninggal semasa saya masih kecil lagi. Uncle Andrews adalah kawan baik daddy saya. Tapi walaupun suda 10 tahun diurang ambil saya sebagai anak angkat,saya masih panggil diurang sebagai uncle dan antie.

Uncle Andrews sangat baik pada saya. Dia layan saya baik dan kasih sayang dia sama rata seperti dia kasi pada anak kandung dia iaitu Sofia dan Sam. Dari kecil dulu lagi mimang begitu. Apa yang Sofia dan Sam dapat, saya pun akan dapat. Tapi selalu nya saya tapuk kasi balik tu hadiah sebab saya tau Sofia nda suka daddy dia layan saya bagus2. Sofia sentiasa cuba cari kesalahan saya dan cuba cari gaduh sama saya. Selalunya saya mengalah ja pada dia. Saya nda mau menderhaka pada keluarga yang suda membesarkan saya dan kasi makan saya dari saya kecil.

Sam pula lebih menakutkan. Dia tua dari saya 4 tahun. Sejak saya umur 15, dia sentiasa cari jalan mau ambil kesempatan pada saya. Pernah dia tindih badan saya masa saya sedang tidur nyenyak di dalam bilik di tengah2 malam. Nasib saya dapat teriak kuat dan dia pun berlari keluar sebab dia takut daddy dia dingar. Sejak itu saya rasa nda secure lagi tidur di bilik sendiri. Umur 16 tahun saya suda pindah keluar dan cari bilik sewa. Alasan saya untuk pindah keluar ialah sebab saya mau stay di asrama kunun untuk lebih tumpu perhatian pada study. Sofia dan Antie Winy adalah orang yang paling happy dingar saya mau pindah keluar. Tapi saya tetap kena pulang setiap 2 minggu sekali.

KATRINA- THE DEVIL'S BRIDEWhere stories live. Discover now