IL - 25

714 82 24
                                    

Author's POV

" Takk !! Aku takkan biarkan perkara ini berlaku ! "

Terbuntang mata Minjae. Japp japp !! Babak mana ni ! A-apehal tetiba—

" Who is her ?? ". Soal Minjae keliru. Dibelek berkali-kali skrip yang ditulis Soomin. Kot-kot ada penambahan watak.

" T-tak tahu , dia t-tiba tiba je datang menerjah ". Jawab Soomin takut-takut. Memang tidak dapat dicam kerana gadis itu memakai topeng muka.

" Tuan Putera milik saya seorang sahaja ! ". Jerit gadis itu lagi. Lengkap berpakaian puteri diraja , jap— mana dia dapat semua tu ??

" What ? Apa ni ? Aish ! ". Gelisah Minjae dibuatnya. Dia tak boleh nak main tarik gadis itu keluar dari pentas , nanti drama mereka akan disqualified ! Gosh !!

" A-apa..". Daniel tampaknya blur-blur sahaja. Manakala Suyeon masih tetap memejam mata. Masih menunggu ciuman dari sang Putera.

Hello ??? I'm waiting ??

" Oh Putera ku , marilah bersama dinda semula. Adakah kanda sudah melupakan dinda sepantas ini ? ". Pandai pula gadis ini berlakon. Dia berjalan mendekati Daniel dan menarik lengan lelaki itu.

" S-sudah ! Hubungan kita dah berakhir ! Pegang amanat yang diberikan Raja ! Jangan ingkar titahnya ! ". Pantas Daniel menepis.

Dari mana muncul ayat itu dia pun tidak tahu.

" Cukup Kanda ! Kanda hanya berlakon semua benda ini dihadapan Raja. Pulanglah ke pangkal jalan ! Bebaskan Putera yang sebenar dari kurungan yang kanda buat padanya ! "

" K-kurungan apa yang engkau katakan ?? A-aku tidak faham ! "

Gadis itu tergelak sinis.

" Kanda fikir dinda tidak tahu niat jahat dalam diri kanda itu ? Mahu dipandang tinggi oleh Raja berkat membantu dia ? Sudahnya menjadi pasangan suami isteri yang bahagia. Kanda bukan puteranya ! "

" Aku lah Putera ! Putera Daniel yang sememangnya cinta pada gadis ini ! "

Wahh sungguh menarik sekali apa yang dikatakan Daniel. Yang peliknya , babak mana pula mereka lakonkan ini ? Penonton pula sekadar menonton tanpa syak wasangka.

Disangka bahawa ini memang jalan ceritanya.

" Tiada gunanya lagi dinda menasihati kanda. Pengawal , hukum dia ! ". Dengan itu , muncul lah busur panah palsu melekat pada dada Daniel.

Lelaki itu dengan fikiran yang cepat memproses , berpura-pura mati. Yang dia tahu , dia mahu penjelasan Minjae sebentar nanti.

" Huh , bagus. Tiada siapa lagi yang akan selamatkan gadis malang ini. Putera Daniel sudah pun aku bunuh !  HAHAHAH ". Tergelak jahat pula gadis itu.

" Kau silap , wahai Tuan Puteri ". Tiba-tiba , muncul pula satu suara lelaki , yang pasti bukannya suara Daniel. Seorang lelaki berpakaian seperti putera , masuk ke pentas.

Semua orang termasuk Minjae dan Soomin ternganga tidak percaya.

" Putera Jeon masih hidup , untuk menyelamatkan ratu hatinya. Benar , Puteri Suji ? ". Sempat dilemparkan senyuman sinis kepada gadis itu.

Minjae membulatkan matanya. Suji ?!!!!

" P-patutlah o-orang kerdil hilang. Dia tukar baju dan jadi puteri lain ? Jung Suji , what the... Budak ni kannn ". Minjae menahan geram sambil ditenangkan Soomin.

Perempuan itu juga naik buntu , entah bila Suji itu menukar baju , dia pun tak perasan.

Suji mula menanggalkan topeng mukanya. Jelas air mukanya yang sedang marah.

[C] International Liar's | Jeon JungkookOù les histoires vivent. Découvrez maintenant