AKU BUKAN PEMBUNUH 19

171 8 0
                                    

emma berusaha dan terus berusaha. walaupun pergelangan tangannya sudah mulai berdarah akibat geseran yang terjadi namun dia tidak peduli. kesakitan yang di alaminya tidak di endahkan. dia nekad. dia harus berbuat sesuatu sebelum terlambat. ketika dia terkial kial di tempat duduknya dia lihat gilbert terus menerus memukul tubuh papanya. emma menangis kesedihan. "cukuplah tu.... kasihan papa...", tangis emma dalam esak tangisnya. "kau menangis dengan air mata darah sekali pun aku tak pedulilah dengan esak tangis kau tu... aku akan pastikan yang papa kau menderita seperti mana dia membuat mamaku menderita di suatu ketika dahulu... dia patut menerima pembalasan dariku...", tutur gilbert sambil memukul dada tuan lee dengan tali pinggang miliknya. dada tuan lee kelihatan lebam lebam akibat terkena pukulan. lelaki tua itu langsung tidak bergerak atau pun bersuara. hanya air mata saja membasahi pipinya. "sudahlah tu gilbert... kau jangan pukul papa aku tu lagi...", tutur emma. "kau diam!... kau jangan bising... biar aku buat kerja aku dulu...", bentak gilbert. "kenapa aku di suruh diam pula?... kau pukul papa aku tentulah aku akan terus bersuara...", balas emma. gilbert menggetapkan giginya. "berapa kali aku cakap?... kau diam... kau diamlah!... aku tak suka di ganggu semasa aku buat kerja aku...", sekali lagi gilbert membentak gadis tersebut. "peduli apa aku... by the way, kau memang binatang, gilbert!... kau memang binatang!...", bentak emma cukup emosi sekali. "apa?... apa kau panggil aku tadi?... kau panggil aku binatang?", soal gilbert dengan marahnya. "ya... kau memang binatang yang tidak berhati perut!...", bentak emma dari tempat duduknya. "oh... baru sekarang kau tahu yang aku ni binatang?... kenapa dari dulu lagi kau tak tahu tentang hal itu ar?...", bentak gilbert sambil merenung tajam ke wajah emma. apabila emma melihat lelaki itu merenung tajam ke arahnya dia terus saja berdiam diri di tempat duduknya.

"you know what?... kau sama saja macam papa kau ni... i think i need to give you a lesson...", perlahan lahan gilbert menghampiri gadis itu lalu berdiri di depan wajahnya. "lesson?... mak... maksud kau?", soal emma separuh menggeletar. "maksud aku pengajaran supaya kau diam dan jangan sekali kali kau ganggu konsentrasi aku semasa aku buat kerja aku... okay buat permulaan, aku akan pukul mulut kau yang celupar tu dengan tali pinggang kesayangan aku ni...", kata gilbert sambil tersenyum jahat. belum pun sempat emma bersuara, "pakkk!....", kedengaran pukulan mengenai sasarannya. "aduhhhh!...", emma mengerang kesakitan sebaik saja bibirnya terkena libasan tali pinggang yang di perbuat daripada kulit itu. bibir emma terasa sakit sekali. bukan sekali saja bibirnya di pukul malah gilbert memukulnya sampai berdarah bibir gadis itu di buatnya. "macamana rasanya perempuan sial?... sakit, kan?... bukankah aku dah cakap tadi kau jangan buat bising tapi kau buat bising juga... benci betul aku jikalau ada orang yang mengganggu konsentrasi aku...", tutur gilbert setelah dia memukul mulut emma sampai berdarah.

"kau pukul mulut dia sampai berdarah pun belum tentu dia akan diam. dia pasti akan terus bersuara menentang kau...", tutur elsa dari tempat duduknya. gilbert menoleh ke arah gadis itu. dia lihat elsa tersenyum lebar bagaikan senyuman badut di sarkas pula. "kenapa kau tersenyum, hah?... sepatutnya kau menangis dan merayu agar kau dan kakak kau beserta papa kau tu di lepaskan...", gilbert memandang pelik ke arah gadis tersebut. "you know what?... apa yang kau buat tadi benar benar menghiburkan hatiku...", balas elsa dengan lebih lebar lagi senyumannya. "maksud kau?", soal gilbert cukup bengang dengan gadis itu. "maksudku aku benar benar enjoy semasa kau pukul papa aku tadi tu... tak tahu kenapa but i really like it...", balas elsa dengan senyuman lebarnya. "kenapa pula kau rasa enjoy semasa aku pukul papa kau tu?... sepatutnya kau merasa sedih dan menangis sebab aku baru saja memukul dan mendera papa kau di depan mata kau...", tutur gilbert dalam nada suara yang hairan sekali. "tapi aku tak rasa sedih pun... biar pun orang yang kau pukul tu ialah papa aku sendiri tapi aku rasa happy sebab ada orang sanggup gantikan tempat aku untuk menjalankan misiku yang sudah lama terbengkalai tu...", tutur elsa sambil tersenyum lebar. "apa misi kau tu?", soal gilbert ingin tahu. "misi aku sama macam misi kau juga... anyway, i think its better for you to release me now so i can help you with your work...", ucap elsa sambil melirikan matanya. "apa?... kau nak aku lepaskan kau?", soal gilbert dengan dahi yang berkerut. "yelah... supaya aku tolong kau dalam melakukan misi kau tu... you know what?... aku akan bagi kau 10 percent daripada harta kekayaan aku jikalau kau berjaya bunuh lelaki yang tak guna tu...", kata elsa dengan wajah yang serius.

"kau serius ke ni atau pun kau sengaja nak perangkap aku?", soal gilbert dengan wajah yang tegang. "siapa cakap yang aku nak perangkap kau pula?...", soal elsa seraya mengangkat kening kirinya ke atas. "aku macam tak percayalah cakap kau tu... kau macam nak perangkap aku pula...", kata gilbert sambil menggeleng gelengkan kepalanya. "kalau tak percaya ya sudah.... aku tak nak cakap apa apa lagi...", kata elsa lalu bersandar di kerusinya. gilbert mundar mandir di depan matanya. manakala emma pula sedang berusaha menggeser geserkan tali di pergelangan tangannya. dia tahu satu daripada ikatan tali di tangannya terbuka. jadi dia terus menggesel geselkan permukaan tali tersebut di belakang kerusinya. walau pun dia tahu apa yang adiknya elsa bualkan dengan bekas kekasihnya itu tapi dia tidak bersuara maklumlah bibirnya terasa sakit saat itu. "you know what?... i think i will release you but in one condition...", tiba tiba gilbert bersuara pada elsa. "whats condition?", soal elsa mula tersenyum lebar. "kau mesti berjanji yang kau akan penuhi janji kau yang nak bagi aku sebanyak 10 peratus dari harta kekayaan kau tu...", tutur gilbert dengan pantas. "sudah tentu aku akan penuhi janji aku tu...", tutur elsa. "oh yakah?... betul ke ni?", soal gilbert lagi. "betullah ni...", balas elsa dengan ringkas. "kalau macam tu baiklah... aku akan lepaskan kau tapi jangan pula kau mungkir janji dan melepaskan diri dari sini pula... jikalau kau di dapati mungkir janji dan ingin melepaskan diri dari sini nahas kau aku kerjakan nanti... got it?", kata gilbert. elsa tersenyum dan menjawab, "i've got it....", namun gilbert tidak tahu elsa mempunyai agendanya yang tersendiri di sebalik semuanya itu.

AKU BUKAN PEMBUNUH (PG13) Where stories live. Discover now